{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.892 visninger | Oprettet:

Wera.. Hjælp til valg af skruetrækker.. {{forumTopicSubject}}

Er efterhånden træt af at bruge dårlige skruetrækker sæt.. Enten dør det kliksystem der er i dem ellers fucker spidsen..

har på arbejdet set at vi bruger nogle af mærket wera og de er super nice at bruge..
Har dog tjekket lidt på deres hjemmeside og kan se man kan få en masse forskellige typer..

Hvilke bør man vælge?
Kigger mest efter bits da jeg synes de er lettere at have med at gøre.. Kan se der er nogle der er diamant belagt så de holder bedre.. Kan dog ikke rigtig finde de typer..

hvad kan i anbefale??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wera.. Hjælp til valg af skruetrækker..
  • #1   12. jun 2012 Tager du ordentlig fat med en wera skruetrækker, så dør den (:

Kig evt. på et sæt fra facom, dét dur! (:

• #2   12. jun 2012 Jeg synes nu wera er ganske gode. Har aldrig oplevet dem kværne kærven. Men jo facom er sublimt godt. Det er i øvrigt alt deres værktøj. Bachco er også gode. Selv synes jeg det vigtigste er at kryds og lige kærv er slagskruetrækkere. Altså med stål i håndtaget. Og husk. Alt bliver ødelagt hvis man bruger det forkert.

• #3   12. jun 2012 facom kender jeg ikke.. Hvor kan man købe dem? og er de i en højere klasse end wera??

Ja det er rigtigt at hvis man ikke bruger det rigtigt går det i stykker, men bruger dem på arbejdet på samme måde som mine egne.. Har aldrig oplevet problemer med dem smiley
    Det er bare noget skrammel fra harald nyborg jeg har fået købt.. Noget billigt. smiley

• #4   12. jun 2012 man kan vel som sådan ikke sige at skruetrækkere og andet værktøj fra onkel skrald er skrammel, idet de jo osse sælger både wera og bahco der.
    personligt syntes jeg bedst om bahco og syntes de er utrolig holdbare og lækre at bruge. har endda bahco værktøj som er 30-40 år gammelt og som er tip top endnu og det er blevet voldbrugt mange mange gange.

• #5   12. jun 2012 Facom sælges vist i mekonomen. Forbered dig på en noget højere pris. På mit job som er et lastvognsværksted har vi nogle facom skraller som er noget der ligner 20 år gamle. De virker perfekt. Meget bedre end de berner og wurth vi får i dag.. jeg har en gang for sjov skyld løsnet et lastvognshjul med en facom skralle og en langt rør. Det klarede den fint. Og hjulet var spændt 60 kg.

• #6   12. jun 2012 Facom kan du købe i mekonomen og sikkert også diverse special forretninger.

wera er bare dyrt, det er sgu ikke specielt holdbart, har billige skruetrækkere der er bedre end dem jeg har fra wera, dog er alle mine bits derfra og de virker bare.

har næsten lige investeret i et sæt bacho og nøj hvor var de ringe, tog mig et par uger at knække spidsen på en lige kærvet.

så det næste jeg køber bliver helt klart et facom sæt.

• #7   12. jun 2012 Jeg har aldeig knækket en spids af en skruetrækker ved korrekt brug. Det er kun sket ved at brække eller slå med den. En normal skrue vil også altid være meget blødere end en skruetrækkerspids

• #8   12. jun 2012 Arbejder som skibsmontør, og jeg har knækket masser af de der wera skruetrækkere. De bliver så også brugt til at brække med og sådan.

Har aldrig ødelagt en facom skruetrækker - eller noget andet værktøj af det mærke. Kan godt være det er dyrere (mellem 800 og 1200,- for 10 skruetrækkere), men det er altså værktøj du har resten af livet.
    Du kan få et 1/2" skrællesæt for omkring 2500,- og et 1/4" eller 3/8" (kan ikke lige huske hvilken af dem det var) for omkring 700,-

Men igen, det er værktøj du aldrig får brug for at skifte ud, med mindre du smider det væk smiley

• #9   12. jun 2012 brugte heller ikke skruetrækkeren til en skrue men til at vippe en dims ud, tog derefter noget billigt skrammel fra det lokale byggemarked, den klarede fint opgaven.

• #10   12. jun 2012 mange af jer går ind for bahco:.. Har nogle bits fra dem og de er fine nok..

Føler dog bare at wera er nogle der tager bedre fat i skruer osv.. Synes ihvertfald dem på arbejdet tager bedre fat..

Eller er det bare mig?

• #11   12. jun 2012 Wera holder ikke bedre end andet ihvert fald. Bruger selv Bacho (er elektriker). Har prøvet diverse, men PZ1'eren og den ligekærvede holder bare ikke i mere end 3 måneder, uanset mærke, før kærven er slidt op.

Dog kan jeg ikke følge at du vil have skruetrækkere til bits, de er alt for store og klodsede, og tit kan det give sig minimalt i bitholderen.

• #12   12. jun 2012 Det eneste jeg egentlig synes bacho er gode til, er skiftenøgler, og til dels rørtænger. Ellers synes jeg det er lidt opreklameret. Jeg holder 100% på facom. Stahlwille er også godt til fastnøgler, men det er jo ikke det du søger (:

• #13   12. jun 2012 Anders N:
    Den eneste grund til jeg kigger efter bits er at jeg føler det er en tand billigere i længden..

Overvejer dog kraftigt et ordentligt sæt hvor der er det hele i.. Det er bare ærgeligt når noget går i stykker, så vil gerne have de er i ok kvalitet.. Uden at de koster to the extreeeeeeeme haha.. (Altså bare bedste til prisen hvis man kan sige det..)

• #14   12. jun 2012 Bedst til prisen - tja, så er wera vel noget i stil med hvad du skal have. Der får du 6-8 skruetrækkere for en 3-400,- så det må vidst være det du skal have (:

Det jeg siger, er heller ikke at de ikke er gode, de holder bare ikke til mit brug, men det er der heller ikke ret meget værktøj der gør i længden - med mindre der står f.eks facom på smiley

• #15   12. jun 2012 Nicklossi: Jeg har skam brækket kærven på en Facom PZ1'er. Og selv facom bliver slidt, når man leger elektriker.

• #16   12. jun 2012 har wera skrue trækker med gennemgåene klinge ... dem rykker du ikke sådan lige i stykker ;D

• #17   12. jun 2012 okay så ser ud til jeg skal smutte ud og købe lidt wera.. haha

Men hvilke modeller synes i er bedst? Har tjekket lidt rundt på deres side og der har de nogle hvor der er lavet laser et eller andet for at formindske risikoen for at den glider.. Og så er der nogle med en diamant belægning..

Skal jeg kigge efter dem? eller bare snuppe et sæt af de helt normale grønne? smiley

• #18   12. jun 2012 Dem jeg har ødelagt (en af de tykkeste fladkærvede), som jeg bukkede, var af de grå.
    Der er et par stykker på mit arbejde der bruger de gule (:

• #19   12. jun 2012 Lyder til at de gule skulle være bedre (altså ifølge deres hjemmeside..)
    tjekker lige op på det.. smiley

• #20   12. jun 2012 Der er ihvertfald et par stykker der har dem i deres kasse hos os (:
    Det er så dem der får værktøj af mester, haha smiley

Kommentér på:
Wera.. Hjælp til valg af skruetrækker..

Annonce