{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

søger råd til tandrem skift 4A-FE {{forumTopicSubject}}

Jeg søger lidt viden jeg har prøvet at skifte tandrem på min carina II. Men det gik ikke som planlagt, jeg tog fat med en skralle på kriúmtaps hjulet hvilket resulteret i at remmen hopper nogle tænder over (jeg får ikke lige talt dem) og knækker. knast hjulet har ikke rørt sig.

Her er mit problem: der sidder mærker på kilerem hjulet, men der sidder også et lille mærke på selve tandhjulet de 2 mærker sidder ikke ens. Så hvad for et mærke skal jeg bruge???

Håber i kan hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søger råd til tandrem skift 4A-FE
  • #1   29. jun 2012 Nu har jeg en hjemme side jeg har købt adgang til (kun forhandlere)
    Men Google tegningerne der skal nok være nogen der har lagt dem op gratis.
    Nogle biler skal man bruge special værktøj til, har du checket om du skal låse Nogle af hjulene?
    Men Google tegningerne for montering og du finder sikkert ud af det:P

• #2   29. jun 2012 Kilerem hjulet? Altså remskiven? For der skal du ikke bruge noget mærke...

Er RET sikker på, at hvis du kigger på din krumtap som et ur, sidder et originalt mærke iform af en prik i blokken ca. kl 2. Det er det orginale mærke, og der skal hakket som er på kransen bagerst på krumtaphjulet stå ud for...

Knasten har sit mærke ud for pilen i blokken som bliver synlig gennem hullet i knasthjulet.

• #3   29. jun 2012 ja du skal ha det nederste hjul af (remhjulet) for at se mærket ved krumtappen

Kommentér på:
søger råd til tandrem skift 4A-FE

Annonce