{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Golf 1? {{forumTopicSubject}}

Hey BG'ere smiley

Jeg står og kraftigt overvejer at købe en Golf 1 fra 83, 1,1 liter til damen, så hun har den at køre rundt i.

Men jeg vil lige høre om nogen herinde ved om der er noget man skal være opmærksom på ved køb af netop denne bil?

Noget man skal tænke over om sommeren, vinteren, i regnvejr osv. f.eks.?

Nogle specielt udsatte steder for rust?
Nogle dele som tit er i stykker, eller skal have ekstra opmærksomhed?

Ellers bare erfaringer og gode råd, modtages med glæde.. smiley

Fortsat god weekend..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med Golf 1?
  • #1   13. jul 2012 Du skal op og lægge en del penge efterhånden for at få en, som ikke står klar til projekt

De rådner efterhånden flere steder, bund, skærme, bagskærm ved lygter, bagklap, kanten af taget, dørene, rundt ved forruden, hjelmen..Den er jo også gammel smiley

• #2   13. jul 2012 Ja, rust er generelt over alt. Men paneler, og hjørnerne under kofangeren i bag er nok de værste stedet. Så vidt jeg ved er sådan en 1.1'er en karburator motor, og karburatoren på sådan en, kan være lidt en fanden at have med at gøre. Men ellers er det en stabil bil, som koster ufatteligt lidt i reservedel, det svære er som Casper at finde en i god stand, der ikke koster det hvide ud af øjnene.

• #3   13. jul 2012 Mener faktisk sælger snakkede om den kun kørte optimalt når han kørte med chocker, også selv om sommeren, men den har også stået stille i 2 år.

• #4   13. jul 2012 Det vil sige at du skal til at bøvle med at få den til at gå ordenligt. Så ville jeg springe let og elegant udenom, og finde en 2'er i stedet. En 1.1'er er også håbløst død. Find da en 2'er 1.8 i stedet.

• #6   13. jul 2012 Hvis vi nu ser bort fra prisen, er der så noget man skal være opmærksom på ved sådan en bil?

- Tænker på inputs fra folk der har ejet en Golf 1 smiley

Eventuelt nogen der ved hvor langt sådan en 1,1 4-gears går literen?

• #7   13. jul 2012 syntes golf 1 godt har ikke haft nogle problemer med min siden jeg fik den, og på min syntes jeg ikke den er rustet alle de steder der er kun lige bagklappen og den ene forskærm ellers der ikke rigtig noget smiley men min er en 1.3

Kommentér på:
Erfaringer med Golf 1?

Annonce