2.871 visninger
|
Oprettet:
Rustbeskyttelse {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg er kommet lidt i tvivl i.fht. hvad der er den bedste metode til at rustbeskytte sin gamle/klassiske bil.
Jeg har førhen sværget til en blanding af 2/3 hydraulikolie og 1/3 Dinitrol (for at få lidt slidstyrke på "suppen").
Men nu er der en "kloge åge" der har fortalt mig at hydraulikolien æder vognens gummidetaljer? og jeg derfor bør rustbeskytte vognen med et af de anerkendte rustbeskyttelsesmærker.
Men hvad siger i? Hviken rustbeskyttelse er bedst til ældre biler?
jan 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 127 Svar: 818
Man kan også sagtens bruge spildolie, der skal man så gentage behandlingen efter et års tid for at holde den optimal...
Til overflader, det være sig udvendigt på vanger og under bilen generelt, skal man bare bruge sort body, det kan fås på spray, som 1 ltr. dåse til luft, og i spand, så det kan påføres med en pensel...
Hydraulikolie er nok ikke så godt at give den, men til gengæld er spildolie fint...gerne en 15W40, 20W50 eller andet tykt stads...
Jeg har med succes anvendt spildolie på 2 af mine biler da jeg skulle opmagasinere dem...brugte en billig sprøjte fra Harald Nyborg og så fik de bare spildolie så de drev...
feb 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 74 Svar: 1.711
jan 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 127 Svar: 818
De af mine slæder jeg har givet det, står der endnu...:)
maj 2005
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 118
www.morpheus-oil.dk
mvh
morpheus
Rustbeskyttelse