{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.614 visninger | Oprettet:

MarkosG
MarkosG
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 114

Klima-kompressor. Original vs OE kvalitet {{forumTopicSubject}}

Hey all!

Min kompresser til AC er stået af på min BMW 320D, E90.

Jeg har 3 muligheder:

1.Købe en original ny kompressor (Koster ca. 10.000 iflg. BMW)
2.Købe en uoriginal men i OE kvalitet fra Schmiedmann til ca. 2000 minus pant.
3.Købe et repair kit fra BMW til 600 kroner der muligvis løser problemet, dog skal dette jo installeres også havner vi alligevel oppe i en 3-4000 kroner.

Jeg har fået tilbudt at få skiftet kompresser plus påfyldt den nye til 1500kr inkl. moms. Så med en Uoriginal fra Schmiedmann kan jeg altså få det lavet til ca. 3500 kroner.

Problemet er, jeg har ingen erfaringer med disse kompressore, er der nogen der ved om de er noget værd eller kan jeg roligt købe sådan en?

Kan forresten også købe en original brugt til ca. 2000 kroner.

Hvad er jeres bud?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klima-kompressor. Original vs OE kvalitet
  • #1   17. jul 2012 Dette kommer fra en der har ligeså lidt indsigt i området som du har, men jeg tillader mig alligevel at skrive, da de erfaringer kammerater mv. har haft med Schmiedemann altid har været gode - Derfor ville jeg ingen betænkeligheder have ved at købe en fra dem og få den indstalleret, der er jo også 2 års reklamationsret ved dem, fuldstændig som der er ved køb af en org. og prisforskellen, ja der kan du tillade dig at skifte den 3X oftere ned ved den org. og mon ikke at Schmiedemanns produkter, vanen tro, holder fint.

Held og lykke med det! smiley

• #2   17. jul 2012 Jah, nu gik din originale kompressor jo til, så hvorfor ikke prøve en OE? hehe

Men tit er det samme mærke, eller af lign. kvalitet!

• #3   17. jul 2012 Ja, OE kompressoren kan sagtens være eksakt den samme. BMW får dem jo lavet ved underleverandører alligevel. Og som Henrik siger, var den originale jo ikke for god, når ikke den har holdt længere, så OE'en kan sagtens være bedre end den originale.

Kommentér på:
Klima-kompressor. Original vs OE kvalitet

Annonce