{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.571 visninger | Oprettet:

Indpresning (ET) HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa ALLE

Jeg køber nye alufælge til min mondeo.... de nye fælge jeg har købt er med en anden indpresning end de gamle...

De gamle : ET40
De nye: ET48

Hvordan sidder de nye fælge i forhold til de gamle.?

Sidder de længere ude eller længere inde...?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indpresning (ET) HJÆLP!!!
  • #1   29. mar 2004 De sidder 8 mm længere inde, hvis de har samme brede.

• #2   29. mar 2004 De sidder længere inde.... De kan måske komme til at skrabe på inderside, så prøv dem inden du køber dem.....

• #3   29. mar 2004 JEg har fået af vide at jo højere ET jo længere væk fra skærmkanten sidder fælgene...

Vil i mene at det har nogen betydning at ET er 8mm større end de gamle fælge? burde jeg køre med et sæt spacere? og i så fald, hvor kan jeg købe dem?

• #4   29. mar 2004 De nye fælge er påmonteret 215/35R18 de gamle er 195/60R15...

Giver dette problemer, fælgene er købt hos bigwheels, de siger det ikke giver problemer, hvad mener i?

• #5   29. mar 2004 De ved nok hvad de snakker om.... smiley Jo højere ET er desto tættere på inderskærm sidder de... Og lavere så går det den anden vej.....

• #6   29. mar 2004 Jo højere tal du får jo længere stikker fælgen ind, hvis du feks har meget brede skærme og du vil have fælgen ud til kanten skal du have et fælge med et lavt ET mål feks 15 eller noget, men kan se du er gået fra 15" til 18" og der er nok lidt forskel på breden, og hvis bigwheels siger god for dem, så passer de somregel også, men du kan vel prøve dem først.

• #7   29. mar 2004 Hvor kan jeg købe "spacere" henne, hvis jeg får brug for dem?

• #8   29. mar 2004 hej du må kun ændre ET med -5 til +5, så de fælg må du ikke køre med ifølge lovgivningen:(
    mvh henrik

• #9   29. mar 2004 Det er altså ikke helt rigtigt. Det er tilladt at ændre sporvidden med 20 mm, altså 10 mm i hver side! Alt herover eller under, kræver TÜV-godkendelse.

• tobias v
    tobias v Tilmeldt:
    jul 2003

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 183
    #10   30. mar 2004 spacere kan vidst købes hos bildillen, bilexperten og andre steder der handler med alu fælge ect.

mvh tobias

• #11   30. mar 2004 hej her reglerne:
    Sporvidde
    Det er tilladt at forøge sporvidden med i alt 20 mm, altså 10 mm på hver side. Sporvidden kontrolleres nemmest, når man kender de originale fælges indpresningsdybde, som er stemplet e eller ET i fælgen. En formindskelse af indpresningsdybden vil give en større sporvidde. Den sporvidde, der tages udgangspunkt i, er den mindste som bilmodellen kan leveres med. Hvis du har købt en særlig udstyrsvariant med større hjul og sporvidde, er det altså standardvariantens mindste sporvidde der skal bruges som udgangspunkt. På nogle biler kan man komme ud for at det modsatte er tilfældet, nemlig at standardvarianten har de smalleste hjul, men den største sporvidde. I så fald er det udstyrsvariantens mindre sporvidde, der skal benyttes som udgangspunkt.
    Montering af spacere - mellemlægskiver mellem dæk og fælg er stadig ulovlig

• henrik r
    henrik r Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #12   24. mar 2008 buick skylark 1964 hvad er et på den fælge 17t

• #13   8. apr 2009 Kan se i har styr på det med ET. Når der kan side fælge på i str. 7x16 4x108 ET25 ø65,1 kan jeg så sætte 7x16 4x108 ET35 Ø67,1 sammen med 10 mm spacere? Der kan desuden også sidde 7x17 4x108 ET25 ø67,1 Lige nu sidder der 6,5x15 4x108 ET15 ø65,1.

Kan det lade sig gøre?

Kommentér på:
Indpresning (ET) HJÆLP!!!

Annonce