{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.340 visninger | Oprettet:

Kim L
Kim L
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 26

Toppakning på min 306'er! æv bøv {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen!
Jeg har lige været ude og købe en brugt 306'er til en slik hos en forhandler, og da jeg hentede den idag råbte en kærlig lastbils chauffør til mig, at min bil så underligt ud bagfra. Der var hvid røg ! Det takkede jeg ham, kørte ind til siden og så han havde ganske ret.

Nu har jeg kigget på bilen, der er olie i kølervæsken og olien ser lidt klumpet ud, muligvis vand der er fordampet i den eller lign.

Så jeg er nogenlunde overbevist om at toppakningen har sagt op. Og da jeg købte bilen for under 10.000,- er der vidst ingen reklamation hos forhandleren.
Kort sagt, så er det lidt som at tabe sæben i fængslet!

Jeg ved at jeg kan vente mig en nogenlunde solid regning fra Peugeot hvis jeg sender min 306'er deres vej.

Er der nogle der har erfaring med udskiftning af toppakningen ? Jeg er alt for uerfaren mht. bil reparationer til at kunne gøre dette selv. Og hvor stor er sandsynligheden for at den skal planes ? Jeg går ud fra det er meget sandsynligt da pakningen vel er røget da topstykket har vredet sig.

Kort og godt.
1. Hvad er min billigste mulighed for at redde mit kære lille lokum ?
2. Såfremt jeg sørger for at holde vandstanden i min køler, kan der så køres videre i bilen ? ( Indtil videre har jeg kørt den fra forhandler og hjem, og lader den stå da jeg ikke selv tror der kommer noget godt ud af at køre videre, men da offentlig transport til skole tager knap 3 timer, og bilen tager 35 minutter, så ville det være en luksus. )

Håber der er nogle rare champs der kan hjælpe mig ! God aften. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toppakning på min 306'er! æv bøv
  • #1   26. jul 2012 Uanset hvad du har givet for bilen, så kan forhandleren ikke frasige sig garanti. Og da fejlen allerede dukker op på vejen hjem bør han helt klart sørge for at få det udbedret.. Prøv at kontakte ham..
    Hvis ikke du selv kan lave arbejdet, så kan udskiftningen af toppakning, pakninger og tandrem hurtigt koste mere end du har givet for bilen.. Og det er hvis ikke der dukker andre fejl op smiley

Mvh.

• #2   26. jul 2012 Vil det sige at det udelukkende kun er klagesager der tages højde for hvis et beløb er under 10.000,-
    Den juridiske del er jeg ikke så selvsikker på nemlig, forhandler fortalte mig at garanti ikke gælder hvis salget er under 10.000,- og hvad jeg har læst mig frem til indtil videre er dette - http://www.brugtbilguiden.dk/efterkoebet.html

Men når jeg kontakter ham, vil jeg meget gerne føle mig selvsikker i de argumenter jeg giver for at enten at kunne få reklamation eller reparation. smiley

Tusinde tak for svaret Ricky, der er rart at have opbakning på emnet ! Føler mig på bar bund med hvad jeg gør. Men når jeg endelig kontakter ham vil jeg ihvertfald gerne have mine detaljer i orden . smiley

• #3   26. jul 2012 Hvis du har underskrevet købskontrakt hvori det står at bilen er solgt som beset og alt reklamation frafalder så er du på den...

Hvis ikke så ville jeg da tage knoglen og give manden et ring...

Købte selv en 405 her forleden og da jeg havde underskrevet papiret og gik ud til min bil lyste køler lampen op hehe den var dog hurtig fikset med lidt vand pyha smiley

• #4   26. jul 2012 eller prøv autobutler.dk for at få et tilbud på en evt reperation

Skulle have skiftet tandrem og fik tilbud fra 3700 til 2900 hvis jeg gad og køre lidt efter det

• #5   26. jul 2012 En forhandler kan aldrig frasige sig den garanti, medmindre han sælger bilen engros og ikke ved salg til en privat køber smiley
    Mere om emnet her:
    http://www.fdm.dk/bilkoeb/koeb-af-brugte-biler-hos-bilforhandler
    Så i Dit tilfælde skal forhandleren ordne bilen...

Mvh.

• #6   26. jul 2012 Tak for rådet Stefan ! Godt at høre du var heldig med 405'eren, dejlig bil !
    Fandt lige en anden tråd her på BilBasen - http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/855074-koeb_af_brugt_bil___kend_dine_rettig

Hvor Jeg bed mærke i denne sektion her:
    ------------------------------------------------------------
    'Købt som beset', 'sælges uden reklamationsret' eller 'der gives afslag for fejl'. Sådan lyder nogle af de kreative formuleringer, en brugtbilshandler kan finde på at skrive ind i slutsedlen for at undslippe de regler, der skal beskytte dig, som ikke handler med biler til daglig.

Men uanset hvor mange julelege forhandleren finder på, så kan han ikke løbe fra købeloven, lyder det fra Michael Nielsen, som er fuldmægtig hos Forbrugerstyrelsen, der modtager mange klager over biler:

– Reklamationsret er noget, alle forbrugere har ifølge købeloven. Du kan ikke komme uden om det.

Hvem har bevisbyrden
    Den betyder, at du kan få lavet de mangler, bilen havde, da den blev leveret. Og da det kan tage et stykke tid at opdage manglerne, har du i første omgang et halvt år til at råbe op. I den periode skal sælgeren bevise, at fejlen IKKE var der, da han gav dig nøglerne.

Derefter har du yderligere halvandet år til at reklamere, men her skal du selv kunne bevise, at fejlen VAR på bilen ved leveringen – en noget sværere opgave.
    ------------------------------------------------------------

Sidder og prøver at læse ind i dette, da det måske er min redning. Har selvfølgelig lagt min slutseddel i bilen, må nok hellere gå ud og hente den og læse efter. Men så vidt jeg husker stod der intet om at afgive sin ret til reklamation, og hvis disse regler, fra tråden jeg har linket til passer.
    Så kan jeg måske stadig stå i held !! smiley

• #7   26. jul 2012 Ja, du står ok smiley
    Held og lykke med det..

Mvh.

• #8   26. jul 2012 så burde jeg ringe til den forhandler jeg købte min bil af og få styretøjet lavet da det ryster som en gal, og har gjort fra jeg fik den smiley

på min seddel står der nemlig solgt som beset uden form for garanti...

• #9   26. jul 2012 Stefan G -> Det er præscis den slags formuleringer der er ugyldige, så de skulle ha' fixet den smiley

• #10   26. jul 2012 jamen har da måneder endnu og løbe på så tror da lige jeg giver manden et call kan jo spare mig mange kr og en sporing smiley

• #11   26. jul 2012 Tusinde Kim og Rene ! Det ser bedre og bedre ud for min sag, fandme lækkert med noget god backup !

Og som jeg ser det Stefan, så kan det godt være muligt, hvis det er inden for de første 2 mdr. ( Tror jeg det var ), så er det sælgers ansvar at bevise fejlen på bilen først er forekommet efter salget. En slutseddel hvor der står "Ingen reklamationsret" er åbenbart bare noget sludder som nogle sælgere kaster efter os købere som måske er for høflige, og tager en sælgers ord for ret.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-klagemuligheder/Hvornaar-kan-du-klage/Klager-over-biler/forbehold?tc=B5DD0E9A09084AF7AADF2C61209F0075

Men her står der at det er det rene pis at fyre af.
    Så tror bare du og jeg skal fatte os og droppe høfligheden når det kommer til samtaler med sælgerne ! smiley

Føler mig meget mere selvsikker i min sag mod sælgeren, og vil kontakte ham imorgen og tage sagen op ! Hvis i har flere detaljer som kunne støtte til en større viden inden for emnet, ville det være set med meget venlige øjne på ! Og igen, tusinde tak for hjælpen fra jer alle ! smiley

• #12   26. jul 2012 Stefan -> Just præscis smiley

• #13   26. jul 2012 Forresten, så står der også på slutsedlen - "Varene i denne kontrakt sælges efter de særlige regler for brugtmoms. Køber kan ikke foretage fradrage for købsmoms".

Hvad betyder dette ? Vil bare være helt sikker på han ikke tager fat i ét eller andet at kalder det for noget det ikke er. Umiddelbart kan jeg ikke selv finde noget der omhandler 'særlige regler for brugtmoms".

• #14   26. jul 2012 Det behøver du ikke bekymre dig om, for du er privat, og så han skal leve op til, og følge reglerne. Og mon ikke, hvis du er heldig, at han bare ordner den pakning og så er du kørende smiley Det håber jeg.
    Men skriv da endelig herinde hvad status er..

Mvh.

• #15   26. jul 2012 Tror jeg fandt det !
    http://momsregler.dk/brugtmoms/

Det omhandler så vidt jeg kan ikke noget mht. reklamation eller lign. Kun at bilen er blevet beskattet én gang, og kun bliver beskattet i avancen ( Det sælger tjener på salget ).

• #16   26. jul 2012 Tror du har ret Ricky !
    Og skal nok opdatere på sagen herinde når jeg har fået snakket med sælgeren. smiley
    Håber han ordner den ordentligt så, altså inkl. planning hvis det skal til. smiley Ellers går der ikke længe før det skal fikses igen, så vidt jeg har forstået. smiley

• #17   26. jul 2012 Kim L hvor du fra jeg kan udskifte din toppakning med planing af top og div nye pakninger for 4kg jeg har lavet en her for 2 måneder siden hun havde kørt ca 200km med det og det resulterede i a køleren os sprang så vil ikk anbefale dig og køre i den
    Mvh

• #18   26. jul 2012 Hey Lyn! Jeg er fra Amager, og har også konstateret at bilen ikke får lov til at rykke én eneste omdrejning før jeg ved hvad der skal ske med den. Imorgen tager jeg i forhandleren som solgte mig bilen, og prøver at starte en sag med det.
    4.000,- lyder umiddelbart som en 'rimelig' pris, alt taget i betragtning. Så hvis det kommer så vidt som at skulle sørge for reparations omkostninger osv. selv, så kontakter jeg dig gerne hvis du er i området. smiley Og mange tak for tilbudet !

• #19   26. jul 2012 hvor stor en motor ligger der i den ??

• #20   26. jul 2012 Du skriver bare jeg har værksted i taastrup

• #21   26. jul 2012 Kenneth - Det er en 1,6
    Lyn - Helt iorden

• #22   26. jul 2012 Hey igen allesammen!
    Skal til at ringe til sælger, men har lige siddet og kigget lidt videre inde på forbrug.dk, og fandt denne side.

http://www.forbrug.dk/Online-Hotline/Topstykket-er-revnet?tc=B5DD0E9A09084AF7AADF2C61209F0075

- Hvis du ikke kan blive enig med sælgeren om skaden på topstykket, kan du klage til Forbrugerklagenævnet, hvis bilen har kostet 10.000-100.000 kr. Hvis bilen har været dyrere, kan du klage til Ankenævn for biler.

Og da bilen som sagt er købt til 9.900,-, vil det så sige jeg er ude i hampen?

• #23   26. jul 2012 Okay, jeg kan godt klage til sælger.
    Men hvis han modsiger sig problemet og laver en sag ud af det. Så skal jeg selv stå for at hyre en advokat da prisen på bilen er under 10.000,- .

Men til alle jer der har købt bilen for 10.000,- eller over, er der da stadig håb ! Næste gang tror jeg at jeg forholder mig til en min. pris på 1001,- for en brugt bil, så ender jeg ikke denne klemme igen.

Håber den her tråd kan hjælpe andre i fremtiden, og nu må jeg så vurdere hvad jeg skal gøre i mit tilfælde. Tror det er billigere at bare få fikset toppen på den, end at hyre en advokat desværre !

Må indrømme jeg nok ikke handler samme sted. smiley
    Tak for alt hjælpen !

• #24   26. jul 2012 Øv sikke en omgang..
    Du må ihvertfald ikke få lavet bilen et andet sted da forhandleren derved kan nægte at betale for udbedringen, da han skal have mulighed for at lave fejlen først.
    Men som du skriver så tror jeg bedre at det kan svare sig at du får den lavet frem for at hyre en advokat.
    Men prøv at ringe til forhandleren, det kunne jo evt være at i kunne dele beløbet, da ingen af jer sikkert har lyst at køre en sag i flere mdr.
    Held og lykke

• #25   18. jan 2013 Skylder vidst lige et svar herinde. smiley

Forhandler lavede hvad end der skulle laves uden bøvl. Og bilen kører stadig dejligt! smiley

Kommentér på:
Toppakning på min 306'er! æv bøv

Annonce