{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.741 visninger | Oprettet:

Styrings problemer. 407 {{forumTopicSubject}}

Har en peugeot 407 fra 05, og har problemer med at dreje når jeg har kørt ud af lige vej i længere tid .
Et godt eksempel er når jeg skal ind i en rundkørsel og drejer til højre, og så igen til venstre for at komme rundt i rundkørslen. Det er når jeg skal dreje til venstre at den er hård at dreje, som om servo styringen slår fra ...
Nogen der har forslag til hva problemet kan være ?
Har tjekket om der er servo olie nok på , og det ligner det.
Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak.
Dan K

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Styrings problemer. 407
  • #1   1. aug 2012 Er den ikke med elektronisk servo?

• #2   1. aug 2012 Øh, der sidder servopumpe ude til ventre i motor rummet . Og der kan man hælde servo olie på. Så ved ikk om det betyder det ikke er en elektronisk?

• #3   1. aug 2012 Har oplevet det en del gange, det er som regel fordi der mangler olie til servostyringen. Så begynder olien at skumme og så virker servoén ikke optimalt.
    Husk det skal være det rigtige olie der skal på, ikke det røde olie man normalt hælder på. Når du skal tjekke oliestanden skal motoren ha været skulle mindst 15 min, og så skal der være olie 2,5mm OVER max mærket. Er det ikke nok til at løse det, kan man bygge servopumpen lidt om så den suger olien fra bundet i stedet for i toppen.
    Oliemanglen kan også skyldes dårlige pakdåser i tandstangen.

• #4   1. aug 2012 Har også været ude for at pumpen har været stået af på dem

• #5   1. aug 2012 Toyota Mike - Pumpen er elektrisk, men stadigvæk med væske. Den er ikke indbygget i tandstangen som man gør nu om dage på nogle modeller.

• #6   1. aug 2012 Hvis der er servoolie nok på den kan det være et slidt tårnleje i den ene side der gør det. Men tror nu mest på servoolien eller dårlig servopumpe.

• #7   2. aug 2012 Super, mange tak for de gode svar. Nogen som hvilken olie der skal på ?
    For kan nemlig ikk rigtig se det i bogen til bilen ?

• #8   2. aug 2012 Fredrik - En 407ér har ikke tårnlejer, den kører med dobbelt whisbone ophæng.

Dan K - Du kan købe det hos peugeot, det koster ikke en formue for en litter.

• Ivan H
    Ivan H Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   5. maj 2015 Hej Krudtugle,

Blev dit problem løst ?
    Jeg har nøjagtigt samme problem.

• #10   6. maj 2015 Ja eller, når den begynder at lave samme problem så fylder jeg bare op med servo olie så forsvinder det igen . Men hvorfor det kun er når jeg drejer til venstre aner jeg ikke smiley

• Ivan H
    Ivan H Tilmeldt:
    maj 2015

#11   7. maj 2015 Tak for et hurtigt svar smiley
    Er det mange centimeter over max mærke du fylder på eller blot en enkelt centimeter eller lignende ?
    Ved du iøvrigt hvordan man skifter servopumpen ?
    Det ser ud til at der blot er et suge - og et trykrør der skal afmonteres og derefter kun ophængsbolte og stik. Men ved ikke noget om eventuelt skift af pakninger og lignende. Er trykket på tryksiden mon udlignet når pumpen er slukket ?

• #12   7. maj 2015 Plejer at fylde i så det passer med den er helt fyldt når låget kommer på, sviner måske lidt mere men så er jeg sikker på den har nok smiley
    Det ved jeg desværre ikke, har andre til alt det tekniske i bilen smiley

• Ivan H
    Ivan H Tilmeldt:
    maj 2015

#13   13. maj 2015 Tak for svar smiley det løste det første problem og servo kører nu som en drøm smiley

Nu er konsekvensen at styretøj faktisk er utæt i venstre side. Det er formodentlig pakdåsen i snekken der er utæt smiley

• #14   13. maj 2015 Okay, det var rart at vide. Kunne være man selv skulle få tjekket det smiley
    Mange tak for info smiley

• Ivan H
    Ivan H Tilmeldt:
    maj 2015

#15   18. jul 2015 Fandt efterfølgende udaf at den heldigvis ikke er utæt, men at olietabet udelukkende skyldes at olie blev presset ud af påfyldningslåget. Så nu er styretøjet perfekt igen blot ved at overfylde med ca. 2 cm. Det kunne Peugeot godt skilte lidt mere med i diverse forums

• Marck P
    Marck P Tilmeldt:
    apr 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #16   4. apr 2020 Hvad er det for en type af servoolie der skal på ?

Kommentér på:
Styrings problemer. 407

Annonce