{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.215 visninger | Oprettet:

VW Touran TDI 2.0 går ud under kørsel {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Har et problem med min fars vw touran 2,0 TDI Highline 170 hk 2011 alt elektronisk udstyr.

Den køre egentlig fint nok osv.

Men pludselig går den ud under kørselen, og instrumentpanelet går i sort og bliver nulstillet, og kan kun bremse bilen. Så går der mellem ½t til 1 time så kan man fint tænde og køre i bilen igen men går i stå kort tid efter.

Har været ved VW værksted og få målt fejlkoder men intet viser sig på disse test. Nogen vw ekspert som ved hvad man skal kigge efter eller har haft lign problem.

Mvh Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW Touran TDI 2.0 går ud under kørsel
  • #1   5. aug 2012 generator fejl / overspænding af en art ... skulle ikke undre mig den gik i fuld protect mode når det sker ?

• #2   5. aug 2012 Der er da stadig garanti på den hvis den er fra 2011.? så er det ik b<re og køre den til vw og få det fikset..

• #3   5. aug 2012 Tilbage til forhandleren.

• #4   5. aug 2012 Lyder som en form for nødprogram ved over ladning fra generator.

• #5   5. aug 2012 Jep den er ved forhandleren men nu har de haft den i 2 dage uden held og så her til aften da de nu havde de fundet fejlen men ak.. den døde igen.. ja det kan godt virke som om den går i protect mode..

• #6   5. aug 2012 Tak Hartmann får lige vw til at kigge på den..

Kasper m.. Nogen gange skal man hjælpe værkstedet med at få fixet problemet da ikke alle steder er lige skarpe.. Sørligt.. Da jeg havde min skoda skulle jeg også have hjælp herinde fra for at de kunne finde problemet..
    Bil køre som sygetransport så den "tjener jo ingen penge ved at holde stille" Så to dage på værkstedet uden det er hjulpet er ikke særligt sjovt...

Men tak til alle høre som sagt vw af i morgen om dette kunne være det der gjorde at bilen slukker..

Mvh Michael

• #7   5. aug 2012 Ellers få et "bedre" værksted til at kigge på det. Ved især VW sender en del til Bosch værksteder med forskellige diesel og el problemer.

• #8   6. aug 2012 De har idag undersøgt bilen igen, og snakket med en tekniker nede i tyskland hvorpå de fandt ud af relæene måske skyldtes problemet. så disse er blevet skiftet så vi håber på det ville rette fejlen.

Det er altid rart med en status hvad problemet var/er så andre kan bruge denne tråd i fremtiden.

• #9   6. aug 2012 ja kanon med reply for engang skyld .. thumps up

• #10   7. aug 2012 Ja dettte rettede så ikke fejlen, men dog var det noget af årsagen, hun viser den dog andre fejl, som: lavt dæktryk, døre ikke lukket osv. Så nu er der en tekniker nede i tyskland der har fået lidt ekstra grå hår.. men de updaten er at de gennem går ledning for ledning, så fortsættelse følger.

• #11   9. aug 2012 Du må lige skrive hvad det ender med.. smiley

• #12   9. aug 2012 Så er fejlen fundet efter 2 dage på værkstedet, samt en tysk tekniker som har fået lidt flere grå hår til samlingen. smiley
    Fejlen lå i en motorstyringen og en anden boks som jeg har glemt navnet på, men som styrede el-delene i bilen.
    Den/de gjorde at der blev sent forkerte signaler til bilen samt alle de elektroniske sensor som er i bilen, og hvad der ellers køre i bilensnetværk. Som så skyldtes at bilen pludselig slukkede, radioen virkede ikke, alt blev nulstillet, sensorerne fik forkerte signaler.
    Udskiftningen på de to bokse 35.000, men kommer på garentien.
    Så det var enden på hvad vw værkstedet startede ugen på og hvad de endte med. Men værkførende havde dog lidt humør da min far kom for trejde gang dernede (altså den sidste gang nu her). Hvorpå han sagde "jeg går ud fra det ikke er et service vi skal tilbyde dig".. Det kunne man kun give ham ret i.

Men det var updaten så andre er fri på at bruge en uge på at finde problemet.. Så man hurtigt kan tjekke nogle få punkter.

Mvh Michael

• #13   9. aug 2012 Comfortcenter?

• #14   10. aug 2012 Ja tror faktisk det var det, det hed.. det kostede ihvertfald 15.000 den del, og motorstyring 20.000

• #15   10. aug 2012 Jeg tror det er central elektronik boksen som de mener, den styrer alt lys, radio, c-lås el ruder osv..
    Men altid rart de fandt fejlen.
    OG lækkert med en tråd hvor folk vender tilbage med fejlen og problemet hvilket det er få herinde der gør.
    Go weekend...

• #16   10. aug 2012 Hehe tro det eller lad vær fejlen blev ikke rettet og teknikerne var ved at sige der job op hehe.. ej det sidste er gas men det med fejlen var der nu. Og nu siger de at de har fundet fejlen.
    Det var så simpel som en kablen under batteriet som var knavet over "Et orginalt" så efter den blev skiftet så sender motorstyring og den anden box sjovt nok rigtig signaler.
    Men lad os nu se om det nu også virker men når de finder noget fysisk så er chancen da stor, så sker der så stor en fejl tjek lige kablerne først smiley
    Men igen det hele er på garentien..

Go weekend til alle

Kommentér på:
VW Touran TDI 2.0 går ud under kørsel

Annonce