{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.830 visninger | Oprettet:

Focus håndbremse virker ikke pludselig ? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg var så uheldig at min håndbremse holdte op med at virke her den anden dag, jeg tror uden at jeg har forstand på noget som helt at det er et kabel der er sprunget. Den blev pludselig helt slap, dvs. intet modstand overhovedet, jeg kan næsten ligge den om på bagsæderne, og så bremser den jo selvfølgelig heller ikke.

Men nu er mit spørgsmål så, hvor meget koster det ca at få sådan et kabel skiftet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Focus håndbremse virker ikke pludselig ?
  • #1   5. aug 2012 det er meget forskelligt. men hvis du har en donkraft så hæv bilen. læg dig under og kig først. har du forstand på biler?

    send aldrig en bil på værksted før du har kigget på fejlen selv. men husk også at det er din nødbremse så for din egen og fru hansen med hendes 2 børn i fodgængerfeltets skyld.. kør kun det strengt nødvendige før det er fikset.

    hvis du var på sydsjælland kunne jeg hjælpe. men skriv på forum om nogle vil hjælpe. det er ikke det mest komplicerede stykke arbejde så lov en kold øl ud eller 6.


  • #2   5. aug 2012 Ja okay.. Jeg må lige forhører mig omkring..

  • #3   5. aug 2012 har du evt mulighed for at følge kablet og tage et billede fra hver ende og lægge ind?

  • zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

    Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 215
    #4   5. aug 2012 send aldrig en bil på værksted før du har kigget på fejlen selv.... held og lykke siger jeg bare til de mange med 5 tommelfingre...........

    håndbremsekabel er ikke en videnskab og skifte på focus hvis man har prøvet det før, men du skal have nogle udstødningsskjod af der kan drille lidt


  • #5   5. aug 2012 Jeg har overhovedet ingen forstand på det så forhører mig lige i min omgangskreds, eller hvis der skulle være en venlig sjæl i det vestjyske, der er villig til at hjælpe, self mod betaling her inde..

  • zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

    Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 215
    #6   6. aug 2012 du skal i hvert fald have en lift og ordenligt værktøj ellers er det ikke sjov, hvis den køre men tromlebremse bag kan det også være lidt et show og få fra hinanden,

  • #7   6. aug 2012 Rettelse. kør aldrig på værksted før du har kigget på det selv. MEDMINDRE du har ondt i en af de 10 tommelfingre XD.

  • #8   6. aug 2012 hvor er du fra?

  • #9   6. aug 2012 Skjern i vestjylland.

  • #10   6. aug 2012 Hvis du er heldig, så er det kalibrene der hænger i håndbremsearmen, så er det en reperation til 5000..

  • #11   6. aug 2012 Har du prøvet i vinter at den frøs fast..? Den slange som kablet render i kan der gå hul på og vand kan komme ind og ja så ruster det jo...

    Er den gået fra at virke fint, til slet ikke at virke... Så lyder det ihvertfald som kablet er sprunget... Hvis ikke jeg husker meget fejl så kommer den ind i kabinen lige mellem forsæderne ved den kopholder der er der..! Der mener beg den splitter til hvert baghjul...!? Skiver eller tromler i bag afhænger af motorstørrelse...!? Hvis det er med skiver sidder der sådan 2 kroge, en på hver kaliber som kablet trækker i for at bremse bilen, de er rimelig nemme at se inde under i hver side..!

    Det burde ikke være svært at fikse for et værksted...


Kommentér på:
Focus håndbremse virker ikke pludselig ?

Annonce