Clio 1 går op og ned i omdrejninger {{forumTopicSubject}}
Hvad kan man måle på når sådan en Clio 1 1,4 S fra 94 (monopoint, uden knocksensor) begynder at gå op og ned i omdrejninger når den står i tomgang og når man kører med 2000-2400 omd. Det er kun lejlighedsvis og i frigear går den perfekt mellem de 2-2400 omd, dette er kun et problem når der er belastning på motoren. Lambdasonden er ca et år gammel men jeg er ikke klar over hvilke brugbare værdier jeg kan trække ud af den med et multimeter.. Tændrør, kabler, rotor og dæksel er nyt og tændingsmodulet med spolen i er ohmet ud ifølge haynes manualen og er ok.
Lufttemp.sensor i indsugningen og injektoren er ligeledes målt ud og stemmer også nogenlunde overens med det haynes foreskriver. Gasspjældpotmeteret har jeg forsøgt at ohme ud, men det gav nogle sære værdier, og ifølge haynes kan det heller ikke lade sig gøre at måle ud med et ohmmeter. Taktgiveren på svinghjulet og MAP-sensor kan vel også kontrolleres på en eller anden måde?
Og hvis nogen kan fortælle hvilken protokol computeren i en clio 1 kører er jeg også meget nysgerrig da jeg selv mener det hedder OBD 1 men, en mekaniker har tilsyneladende fortalt min kæreste at det ikke kan lade sig gøre at koble en pc'er på clio 1'eren.
jun 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 46
Clio 1 går op og ned i omdrejninger