ang tomgang 2,0 gti 16v abf {{forumTopicSubject}}
har en seat ibiza 2,0 gti 16v cupra fra 97
min tomgang står ikke på de 850 omd itomang mere som før .
havde en vag tester på slettet 3 fejl 1 lampasonde . 2 luftmændemåler . 3 gasspjældresponse eller så noget ? kan ikke helt lige huske hva den helt præsis hed måske
men slettet de 3 fejl ..
og så var vi inde i setings mener jeg .. det var på dansk denne vag tester. og der inde kunn men juster på gas ting mener det stod gasspjældsmåler eller response eller hva det hedder staves haah.
men efter den tur med vag tester er mine omd stget til mellem 1000 og 1400 ca og bruger e del mere benzin ..:( ikke det fedeste nu når benz'en er så billig jo... den går vel mellem 7 og 9 på littern
okt 2008
Følger: 14 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 89 Svar: 563
efter 4 mån hvor jeg har forhørt mig omkring venner mekaniker og lære og mester kollegaer osv ingen kunne sige hvorfor osv eller kunne finde ud af hvorfor.. havde skiftet alt næsten os nogle stik osv .. men havde ikke selv kigget på el problemerne da jeg regnet med det var noget lort og finde .. men idag igårfandt jeg ud af det hele stor set.. det med dårlig effeckt og koldstart problemer i tomgang den hakkede gik ikke ud ..det var lamda sonden selv om første gangs tester ikke sagde der var fejl der.. men sagde den nu . og fandt ud af den 2 t potte der sad på efter banan og kat. var dårlig lavet ikk utæt men . i katalysator var ligesom taget af . den var tom inden i heeh total snyder heh:) og mellem potten var faldet lidt sammen pg bagpotten er tom lyder det som om . så det var ikke nok modstan i udstødnings systemet.. det jo kun turbo motor man siger den skal bare havde så tor t potte så muligt så den kommer nemmer af med forbræningen ..
hvor lige som min suge motor godt nok 179 hk . var der alt for stor eller ikke for stor har skiftet katten og fjernet mellem potten helt lige pt. og mangler lige og skite bagpotten til en ramus jeg har eller en oval kan ikke huske hva den hed,. men de er der modstan i .. bare nu med den nye brugte kat og fjernet mellempotte.. samt skiftet lamda sonde den var lidt sort heeh efter det køre den meget mege bedre ... og self nulstille gasspjældet skal ma hvergang men piller ved bilen ..?
men efter det så flyver den faktisk heeh glæder mig sindsyg til mine skarbe knaster kommer i osv . og nymalet ventildæksel og indsugnings manifol osv kommer os på når hele motoren spiller så jeg ikke skal rode med den samtidig.. har nemlig topstykke ventildæksel og manifol ind og ud men bruger banan til ud no men alt andet har jeg polleret op osv mn tror det får lidt varme bestand maling i sort og rød
fandt selv ud af efter 4 måns kamp med bilen .
og i luftføler sonden der heeh det ikke en masse måler eller luft temperture mn en sonde ved jeg ..
men der var et af de 2 stik halv knækket. ved ikke om det har hjulpet s har lavet det samtidig med det andet her idag ..
og så det med el problem det var jeg så så så træt af at nu var det nok . skal jo kunne alt el når jeg er færdig som mekaniker så nu var det nok nu kigget jeg selv på det.. alt sammen .. fandt ud af ham tidliger ejer ikke havde kodet de nye nøgler til centrallås / alarme .. det virker nu. dow ikke helt men den registrere den nu det godt nok for ved min højre lase pal der den virker ikke som den skal lige nu. uden jeg har kigget på den .. for ka ikke låse op med nøglender men kun låse i underligt .. altså så palen går ned og låser .. kan ikke åbne den i højre med nøglen men kan og skal låse den i med nøglen skulle jeg får ang alarm men skal jeg ikke nu det virker på nøglen . såå tror og håber jeg kan lave palen/ låsen imorgen så den kan arbejde selv og låse når den skal nu år alarmen ´virker osv heeh..
ang tomgang 2,0 gti 16v abf