{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.796 visninger | Oprettet:

Bmw automat gearkasse. Hvem? {{forumTopicSubject}}

Hvis jeg skal finde nogle som er dygtige til BMW gearkasser hvem skal man så have fat i?

Har prøvet BMW i Odense de kan ikke hjælpe mig, tænker om man skal til tyskland eller om der er nogle her i dk som er eksperter på området.

Håber i kan hjælpe,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw automat gearkasse. Hvem?
  • #1   5. sep 2012 Min automat gearkasse blev renoveret og bygget om hos BOSCH da det oftest er dem som levere alle de dele vi bruger i vores biler i dag..

De er dyre, men kan finde ud af at lave automatgearkasser. BOSCH er som3*34 et elskab og så skal man finde ud af hvor der er et værksted tilknuttet til dem. Forstiller mig man ringe til et hoved kontor med sit problem så skal de nok hjælpe dig. min blev lavet i nprdsjælland.

• #2   5. sep 2012 Så lige demme her på google.

http://www.bos.dk/Velkommen.aspx

De lyder nu meget lovende smiley

• #3   5. sep 2012 Og så os andre hvor motoren vender korrekt.. smiley

Prøv at kør hen til Odense Center Auto.. Han har styr på det, og er meget ærlig.. Og tilmed forfærdelig billig.. smiley Stedet ser ikke ud af noget som helst, men det betyder jo intet når man laver et godt stykke arbejde..

Hvad er der galt med E60'ern?

• #4   5. sep 2012 Hvad er det helt præcist din gearkasse fejler?

• #5   5. sep 2012 Når jeg accelere med mellem gas og skal skifte op i 5 ved 80 km/t geare den ned i 4 i stedet og stiger voldsomt i omdrejninger! Og giver et kæmpe hak. Som om den ikke kan finde ud af at skifte korrekt, den sætter den i det forkerte gear.

Hvis jeg accelere meget langsomt er der intet overhovedet

• #6   5. sep 2012 . F.eks ud af en rundkørsl gør den det næsten altid når man stiger med en nogenlunde pæn fart uden overhovedet at give den klø, som sagt bare mellem gas.

• #7   5. sep 2012 Det kan være din Styreboks til din gearkasse.

Det problem kender jeg også 1 der har haft med en sigma automatgearkasse.

Jeg har også oplevet det, men det var pga. dårlig udstødning..

• #8   6. sep 2012 Tommy,
    Okay der er faktisk skiftet udstødning på.

Hvad koster sådan en ny styrboks, det lyder dyrt!

• #9   6. sep 2012 Jamen er det noget som er kommet efter din udstødning??

Min kom ikke ordenligt af med udstødningen, så den nogen gange skifted op i 4 gear med så ned igen under acc. Lidt som om det var lidt forvirret. ikke altid, men det skette da ofte syntes jeg..

Hmm jeg har nu fået lavet hele mit udstødnings sytem om så jeg har ikke problemet mere, men jo sådan en styreboks er pænt dyr, men nogle gange kan man bare få den opdateret og så virker den igen..

Min kosted 7000 kr så vidt jeg husker. hvis den skulle byttes, men det skulle den ikke, efter jeg fik lavet min udstødning ordenligt.

• #10   6. sep 2012 Har købt bilen mer udstødningen,
    Men det er en supersprint sports potte, så der burde Self ikke være problemet.

Men skal hvert fald have det lavet! Aner bare ikke hvem der virkelig er dygtige
    Og ikke bare skal prøves sig frem med en masse først som
    Man skal betale for,

• #11   6. sep 2012 Jeg kan ikke forestille mig at det er udstødningen.I øvrigt er udstødningerne på de E60 rustfrie, så de burde holde i mange år, uden at der skal laves noget. På min gamle E39 skulle der først skiftes katalysator efter 15 år og 305.000 km. Nå, men det var ikke det det handlede om.

Har du nogen idé om hvornår der sidst er skiftet olie og filter på gearkassen? - ellers er det i hvert fald et relativt billigt sted at starte. Skift af olien koster omkring 2000 kr. og kan klares af de fleste værksteder. Hvor er du fra?

Som det aller første skal du nulstille gearkassens adaptive værdier. Tænding på, sømmet i bund (forbi kick-down punktet) i 30 sekunder, og herefter vil gearkassens adaptive hukommelse være nulstillet.

lader bilen til at være en bil som er kørt lidt hårdt før i tiden? Hvor langt har den kørt?

• #12   6. sep 2012 Ja enig.. hmm Kan bmw ikke teste styreboksen til din gearkasse??

Når det er sådan noget er der jo ikke en løsning lige med det samme, da det kan være flere ting, så uanset hvem du kommer til har de sikkert nogle ting de vil prøve inden de bare skifter ud smiley

Jeg ville prøve med udstøningen (mere fordi jeg selv har erfaring fora det) ellers ville jeg se om jeg kunne finde en styrboks på et sted, måske på ebay, men du skal bare have de rigtige stel nr som står på boksen, NÅR du finder den smiley

Men første udgangs punkt, så udstødnings test og så styreboks og evt. lamba sonda..

• #13   6. sep 2012 Nicolai B:

Tænkte også på en kat. der måske er på vej tila t falde sammen eller er faldet sammen. Derfor en udstødnings test.

Men ja olie skift osv. er en god ide. det skader ikke og et godt sted, at starte.

• #14   6. sep 2012 Har lige fået skiftet filter + olie fået nulstillet gearkasse så den selv skulle finde sit rette jeg, lige lidt har det hele hjulpet smiley
    Når jeg bremser ned mod kryds kan jeg også mærker den hakker til sidst når den skifter ned inden man holder stille

• #15   6. sep 2012 Den med udstødningen tror jeg nu stadig ikke på. Så skulle det da være første gang jeg hører om det. Intet ondt, men en BMW E60 er ikke en Sigma. Det er generelt nogle meget holdbare konstruktioner, så jeg satser mine penge på at olien aldrig nogensinde har været skiftet, og at det er tid. BMW foreskriver ikke olieskift på deres steptronic gearkasser, hvorfor mange ikke får det gjort, men det er en super god idé at gøre det alligevel. Som minimum for hver 100.000 km. Det er også før set at for lav oliestand på en steptronic gearkasse kan give de symptomer som du nævner. Har den nogensinde været gået i nødprogram?

• #16   6. sep 2012 Hmm, så kan du ikke bruge mit svar til noget som helst. Hvor langt har vognen kørt?

• #17   6. sep 2012 Vognen har lige rundet 200 og jep her forleden dag gik den i nød program, slukkede bilen og tændte igen og der har ingenting at se efter,
    Var ude ved schmiedmann og de tjekkede olie stand og det så fint ud.

• #18   6. sep 2012 Og den melder ingen fejl ved udlæsning?

• #19   6. sep 2012 Jo den siger bare den fejl der, men ikke hvad det er, så ude ved BMW vil de "prøve" koblingen og få den skiftet, som jeg skal betale, hvis det ikke er det prøver vi den styreboks, og hvis det ikke er det prøver vi....,, osv det har jeg ikke råd til for at være ærlig!

• #20   6. sep 2012 Fuldt ud forståeligt. Det er også nogle rimelig stygge timepriser de opererer med hos BMW.

Hvis du ikke allerede har en bruger på BMW5er.dk, så skal du se at få en. Det er helt uhyggeligt så snedige de er til BMW'er derinde. når du opretter et emne, så vær konkret med info såsom at der allerede er skiftet olie og nulstillet, for ellers vil de første svar være sådan nogle som jeg lige har givet dig.

Jeg har selv en E39 med samme motor og steptronic, og den går stadig fortrinligt på trods af 270.000 km, så det skal din satme også komme til. Hvis du er fra sjælland, kan du eventuelt give Automatgearcentret ved Gilleleje et kald.

• #21   6. sep 2012 Må jeg lige prøve ad:)
    Grunden til jeg ikke skrev det hele her var jeg bare søgte en mekaniker,

Men kan da prøve ar oprette forum for sjov og høre om det er nogle erfaringer x

Tak for hjælpen pt.

• #22   6. sep 2012 Ja, det synes jeg du skal. Jeg har selv fået hjælp derinde flere gange. smiley
    Go' vind. Så vil jeg følge lidt med i hvad de fortæller dig.

• #23   6. sep 2012 Som sagt, så prøv Center Auto Odense http://www.centerautoodense.dk/centerauto2.htm

Min mors gamle E39 525i Stept. havde ogs lidt med Schmedmann.. I starten blev den lavet ved Schmiedmann, og den blev jo så sendt derud. De tog så en tur, og sagde bagefter at de synes den gik rigtig godt. Både mekanikeren og Andrew, værkføren.

Der var Kurt fra Center Auto Odense MEGET mere seriøs omkring det.. Det er også ham at de anbefaler inde på bmw5'er.dk - godt nok er han ikke automatgearkasse specialst, men han roder næsten kun med BMW g triller selv rundt i en z4 og M3 E46.. Jeg havde i hvert fald stor tiltro til ham!

• #24   6. sep 2012 Prøver ham sku, smiley han virker til at have styr på sagerne

• #25   7. sep 2012 Præcis..

Giv lige en tilbagemelding..

• Hilmi S
    Hilmi S Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 4
    #26   16. sep 2012 (Automatgear E60 530d), jeg har brug for det samme hjælp , Når jeg bremser ned mod kryds kan jeg også mærker den hakker til sidst når den skifter ned inden man holder stille .??? Dette er begyndt efter nogle uger efter jeg har fået skiftet (gearkasse)bundkar i flensborg tyskland.

• #27   17. sep 2012 Måske prøv at skifte olien ud smiley hvor langt har du kørt med denne olie?

• Hilmi S
    Hilmi S Tilmeldt:
    dec 2009

#28   17. sep 2012 Ca 10.000 km

• #29   17. sep 2012 Det lyder jo klart som et olie problem. Hmm det jo i den billig ende at prøve om det virker. smiley

• #30   17. sep 2012 Hvad har du brug for? Trådstarter har jo fået svar på hans spørgsmål.

• Hilmi S
    Hilmi S Tilmeldt:
    dec 2009

#31   25. sep 2012 Hej vil lige fortælle at jeg har fået løst mit problem med at den hakkede i 1 gear. Kørte til bmw flensborg i tyskland og de skiftede mit Kardan midterleje/hardyskive altså kun (hardyskiven) da den havde nogle revne i gummiet, kan tjekkes på lift , dreje bagakslerne og hardyskiven kan kontrolleres.
    håber det kan hjælpe jer . koster ca 300 euro får at skifte med arbejdsløn ca 2400 kr

• #32   31. jan 2013 Har du fundet fejlen?

• #33   16. apr 2016 Hej Steen.fik du nogensinde løst dette problem?

• #34   22. okt 2017 Hej med jer. Ved at tråden er meget gammel. Men jeg svarer alligevel, da jeg ved hvor frustrerende problemet er. Min bil hakkede ekstremt i gearkassen til trods for den lige havde fået skiftet olie og bundkar. Efter adskillige undersøgelser og desværre ekstreme omkostninger, så mødte jeg en rigtig BMW nørd(positivt)! Han konstaterede flere fejl, men hovedsageligt én ting. Det værksted der havde skiftet gearkasseolie havde brugt en olie med forkert viskositet(konsistens). Nyt olie og bundkar og gearkassen kører nu som ny. Jeg fik i forløbet flere bud på at gearkassen var kaput(også fra autoriseret BMW værksted) og dette var altså langt fra tilfældet!

• jeppe J
    jeppe J Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #35   23. okt 2017 hvad koster en ny automatgearkasse til BMW X5 inkl. montering ca.?

Kommentér på:
Bmw automat gearkasse. Hvem?

Annonce