TOTAL motor død {{forumTopicSubject}}
Jeg kørte ud af landevejen i min Civic 89 her i fredags, da motoren pludselig satte ud. Jeg satter den i 2. gear og slukkede anlægget, men kort tid efter mister jeg gradvis alt motorpower og den dør til sidst. Batteriet er næsten med det samme fladt, monifolden er rødglødense (turen jeg tog var fra Odense og den døde lige før jeg nåede til Silkeborg) og motoren ryger lidt/er meget varm. Den har fint med olie og kølervæske og ventilatoren på køleren kørte da jeg åbnede motorrummet (lidt strøm var der tilbage). Jeg ringede efter en ven der kom ud med hans bil og vi smed startkabler på, men det hjalp ikke en skid.
Er der nogen der tror det er kilremmen, der er røget af? Batteriet der er faldet sammen?
Benzinpumpen der er røget eller benzin filterne der er stoppet?
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 31
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 24 Biler: 4 Emner: 57 Svar: 626
aug 2003
Følger: 47 Følgere: 54 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 413
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 1 Svar: 40
dec 2005
Følger: 7 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 787
dec 2005
Følger: 7 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 787
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 1 Svar: 40
Men hvis den har været varm er det i kølesystemet man skal finde problemet! Hvis vandet og køler er ok, så er der kun termostat og vandpumpe tilbage. Hvordan har den været til at varme i kabinen? Har den været længe om at blive driftvarm?
TOTAL motor død