{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

TOTAL motor død {{forumTopicSubject}}

Jeg kørte ud af landevejen i min Civic 89 her i fredags, da motoren pludselig satte ud. Jeg satter den i 2. gear og slukkede anlægget, men kort tid efter mister jeg gradvis alt motorpower og den dør til sidst. Batteriet er næsten med det samme fladt, monifolden er rødglødense (turen jeg tog var fra Odense og den døde lige før jeg nåede til Silkeborg) og motoren ryger lidt/er meget varm. Den har fint med olie og kølervæske og ventilatoren på køleren kørte da jeg åbnede motorrummet (lidt strøm var der tilbage). Jeg ringede efter en ven der kom ud med hans bil og vi smed startkabler på, men det hjalp ikke en skid.

Er der nogen der tror det er kilremmen, der er røget af? Batteriet der er faldet sammen?
Benzinpumpen der er røget eller benzin filterne der er stoppet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TOTAL motor død
  • #1   19. mar 2006 det er dine plejllejer, er næsten helt sikker....

• #2   19. mar 2006 Kan være din vandpumpe? Men du bliver nok nødt til at pille toppen af og se om det har taget skade derinde, hvis motoren har været mega varm... Hvis du er rigtig heldig kan det måske være din kat der er faldet sammen og derved blokeret for din udstødnings gas og derved kvalt motoren... Prøv et løfte den op og slå lidt på katten og høre om den rasler, eller måske løsne den på en af flangerne og lyse ind i den og se om den er faldet sammen...

• #3   19. mar 2006 der sker ikke andet end at den mister strømmen hvis den smider kileremmen.. Tandremmen er det derimod noget værre med..

• #4   19. mar 2006 Find ud af om du kan tørne motoren med noget værktøj. Det kunne lyde som om den har været varm. Hvordan ser køleren ud? kølervæsken kan godt være ok, men hvis køleren ikke har nogen ribber tilbage, mangler den køling til vandet..... Hvis den har været overophedet, kan stemplerne godt sætte sig.....

• #5   20. mar 2006 Bilen har ingen kat. Tandremmen og køleren er kun 1år gammel og 100% iorden. Om det er vandpumpen eller plejllejer ved jeg ikke. Hvordan kan det tjekkes?

• #6   20. mar 2006 jeg tror heller ikke at det er vandpumpen for så må den jo næsten kunne starte næste dag, når den er kold. Og det kan den scu ikke

• #7   20. mar 2006 Kan du tørne motoren??? Det er vigtigt at vide.
    Men hvis den har været varm er det i kølesystemet man skal finde problemet! Hvis vandet og køler er ok, så er der kun termostat og vandpumpe tilbage. Hvordan har den været til at varme i kabinen? Har den været længe om at blive driftvarm?

Kommentér på:
TOTAL motor død

Annonce