{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

Golf 3 1,9tdi batteri bliver afladet hvorfor ??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har en golf 3 1,9 tdi variant 1998
Jeg har problemer med at batteriet bliver afladet i løbet af nogle dage. Men køre man så en tur på 10min er det ladet helt op igen. I følge min oplader. Det er et Varta bat. og det er 2nr større end det som er min til den motor.
Så det kan ikke være strøm mangel. og det er max 6md gammelt.
Så hvad er det der er galt. når man vil starte bilen kan man høre der næste ikke er strøm nok og tit nulstiller uret og kommer med mærkelige lyde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 3 1,9tdi batteri bliver afladet hvorfor ???
  • #1   8. sep 2012 der er vel et forbrug,lader generator

• #2   8. sep 2012 når batteriet er afladt, er det så når du ikke har kørt i nogle dage?

• #4   8. sep 2012 ja det er når jeg ikke har kørt i bilen det sker. den stå tit stille i nogle dage.
    anlæg ja der er en forstærker men den her jeg tjecket , den tænder kun når man tænder for anlæget/ drejer nøglen.

Ja der er et forbrug men hvad ?. kan det havde taget skade, jeg kan se at udstødningsrør fra oliefyret har smeltet et lille hjørne af batteriet, der er dog ikke hul. men kan det ha taget skade af varmen ?
    Humm udstødningsrør fra oliefyret er helt tæret væk og der er en masse hvid støv/ier i det område hvor røret har ramt bat. Kan det ske der har været hul og alt væsken er rent ud, og der ved kan jeg ikke holde ret meget strøm på bat ??

• #5   8. sep 2012 så fik jeg bat af , og det lyder til den er fyldt. syntes ikke det ser ud til den har været udtæt der på hjørnet, der er et lille smeltemærke, men virker til at plastikken på bat er meget tyk der. har sat lader på batt. og den siger den skal lades det prøver jeg. og det er ca. 4 timer siden jeg var ude at køre iden og der var den ladet op.
    hvad er strøm tyven ?

• #6   8. sep 2012 diode `?

• #7   8. sep 2012 hvor sidder den henne ? ved du det? hvis det er den kan man måle sige til det om den virker ? også behøver man ikke skifte generator ?

• #8   8. sep 2012 humm okay, nu er batt ladet op. så prøver jeg at lade det stå på værkstedet nogle dage for at se om det går død.

• #9   9. sep 2012 Jeg har idag prøvet at sætte laderen på batt. igen og , den vil sku lades op igen, det kunne da godt tyde på den er færdig, syntes godt nok det var hurtig. kan bare ikke lade være med at tænke på om det var varmen fra udstødningsrør fra oliefyre der har ødelagt den..... den næste skal da vist ha lidt beskytelse af noget plade....
    Godt kun 15min så¨var den ladet op igen.... hummm

• #10   9. sep 2012 har tjecket genrator den lader med 14,5v
    og caltech laderen den lader 14v
    Når man sætter batt på bilen igen knister det ikke helt vildt så der er jo heller ikke det store forbrug der, kun meget meget lidt det knister.
    der er væske på og der er ikke propper man kan tage af.
    jeg tror det har taget skade af det varme det har fået fra oliefyr. vil prøve at få det byttede i næste uge.

• #11   9. sep 2012 tjaa der er vel en form for garanti , hvor lang den er osv. finder jeg ud af. ellers må jeg jo af med nogle gryn

Kommentér på:
Golf 3 1,9tdi batteri bliver afladet hvorfor ???

Annonce