1.201 visninger
|
Oprettet:
Ang Boardcomputer {{forumTopicSubject}}
Hej BG
jeg har en kammerat der mener der er boardcomputer i min bil
(Opel Vectra B 2000) men det eneste jeg ved der er den viser temperatur og radio kanal og når radioen er slukket viser den den dato
Men han mener der er også er liter pr. 100 km km pr. liter og stopur og andre men kan det passe.
men jeg har hørt man skal have en anden boardcomputer i
og hvis det passer hvad skal jeg så trykke på af knapper
sep 2008
Følgere: 63 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 340
TID kan kun vise dato, ur, temp og radio kanal. (kun display i halvdelen)
MID kan også vise benzin forbrug, defekte pærer, for lidt olie-køler-sprinklervæske, nedslidte bremseklodser osv.
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 69 Svar: 92
sep 2008
Følgere: 63 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 340
Kan ses på 2 måder. Enten ved at tælle ledninger i stikket bagpå din TID - eller hvis du er heldig - så sidder der et 4-polet stik (3 ledninger) på højre side af ratstammen. Har du stikket - eller 26 ledninger i stikket til TID - så er bilen klar til følere.
Du skal dog montere alle følere + MID + arm. Eftersom du har TID så er stikket GULT - og MID med gult stik er stort set umuligt at fremskaffe efterhånden. Du kan så klippe det gule stik og montere et gråt stik - med tilhørende MID - med ja godt gættet - gråt stik.
Hvad du kan gøre det for afhænger af hvor mange følere du VIL have til at spille. Benzin forbrug vil virke med det samme. Min den vigtigste er pærekontrol. Jeg kører ALDRIG rundt med en defekt pære - i hvert fald ikke uden at vide det.
Hvad din MID kan vise - kan du evt. se her: http://wizzard.dk/Vectra-B-Multi-Info-display-test-screen.htm
Ang Boardcomputer