{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.109 visninger | Oprettet:

Problem med 1. Gear HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hejsa

En af mine venner har en Passat 1.8 TSI som har lidt bøvl med 1. Gear.

Alle gear glider i som de skal når den holder stille. Men når man prøver at skifte til 1. mens man triller vil den næsten ikke gå i indgreb. Den børster ikke tænder eller har mislyde af nogen art. Det skal siges at det er selv ved hastigheder under 10 km/t at den ikke kan.

Når bilen bliver godt varm er problemet så godt som væk. Derfor tror jeg ikke det er synkromesh ringene. Hvad pokker er der galt?? Bilen har gået omkring 130.000 km.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med 1. Gear HJÆLP!
  • #1   29. okt 2012 Har du evt. prøvet at skifte dit gear olie?

  • #2   29. okt 2012 have samme problem med min 206'er

  • #3   29. okt 2012 Hvorfor skal den i første gear overhovedet når man kører?

  • #4   29. okt 2012 du er da helt sikker på at synkromesh ringene står af hvis du banker den i gear mens den køre, første gear er KUN til at starte i.

  • #5   29. okt 2012 som de andre siger..man bruger kun første gear til at sætte igang.

  • #6   29. okt 2012 Så er BG stået op smiley

    Jeg snakker om at trille. En hastighed hvor 2. Gear er for højt til feks en stejl bakke! Selvfølgelig skal man da kunne få den i gear der!

    Jeg spørger efter en løsning eller hvad der kunne være galt ikke holdninger.

    Tak for tippet - Det med gear olie vil jeg prøve at foreslå ham - der er stadig forhandler garanti på den nemlig


  • Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 58
    #7   29. okt 2012 Man bruger kun første gear til at starte i som flere har skrevet. Er en bakke for stejl til andet gear er den godt nok meget stejl eller også er der noget galt med din bil.

  • #8   29. okt 2012 ødelagt synkromesser hvis du tvinger den i gear ved kørsel

  • #10   29. okt 2012 på sådan en synkromesh ring sidder der et teflon lag som skal sørge for at begge aksler køre med samme fart inden skiftemuffen flytter gearet. når det blir slidt så bremser synkromesh ringen ikke akselen nok til at de køre med samme hastighed. på gamle biler børster man så tænder og på nyere er der dobbelt synkromesh ringe til første gear derfor børster den ikke tænder men den undlader bare at gå i gear,

    det korte af det lange er slidte synkromesh ringe


  • #11   29. okt 2012 ja 1 gear er kun til brug ved stilstand

  • #12   29. okt 2012 Det kan være din gearolie er er for tyk, hvis det er kommet her når det er blevet koldt.
    den er tykkere når den er kold, og efterhånden som gearkassen varmer olien op, bliver det lettere at få bilen i gear, pga. at olien bliver tyndere. Hvis den ikke har fået skiftet gearolie endnu, er et vist også ved at være på tide.
    VAG kører med noget speciel gearolie, men hvis der stadig er garanti på bilen ,burde værkstedet jo vide hvad der skal på.


  • #13   29. okt 2012 Patrick F - mange tak. Det lyder meget logisk. Den giver jeg videre...

    Til jer andre med "man må ikke...." - selvfølgelig må man da sætte den i 1. Gear når hjulene knap rotere! Det svare til at man skulle starte i 2. Og DET gør man ikke... Med mindre man hader sin kobling!

    Men det vil sige at ringene også er slidte?


  • #14   29. okt 2012 Man kan godt sætte i 2. gear når den triller, men self. ikke 20 km/t. det siger jo sig selv.
    Synkromesherne behøves ikke at være slidt, medmindre man har været lidt hård ved gearene.
    men de burde jo heller ikke være slidt, når den glider fint i gear når gearkassen er varm?


Kommentér på:
Problem med 1. Gear HJÆLP!

Annonce