{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

manglende trækkraft {{forumTopicSubject}}

hey bg. jeg var ude og kigge på en golf 4 1,8 20v idag og var ude og trille en tur i den. under turen opdagede jeg at den manglede meget trækkraft taget i betragtning af at den trods alt har 125hk og med KN kit og udstødning. den tog gassen som den skulle, ( ingen udsættere eller noget) der sad godt nok 18" alufælge på, kan det have noget at gøre med trækkraften?? gået 245xxx, grunden til at jeg skriver er at jeg godt kunne være intresseret iden, så ville lige høre om motoren så småt havde set sine sidste dage eller noget?
takker på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  manglende trækkraft
  • #1   3. nov 2012 ja jo mindre fälge jo hurtigere opträk smiley men hvis den har Kn filter på så kan den os miste en del träkkraft når der bliver varmt i motorrummet for så suger den falsk luft ind..

• #2   3. nov 2012 Hvis den er blevet holdt og serviceret, så skulle der da gerne være 100K tilbage i den motor - Men som altid er det et spørgsmål om hvem der har ejet den, hvordan den er blevet kørt og ikek mindst holdt/vedligeholdt.

P.s. At den har K&N filter samt en anden potte(eller hvad du nu mener) ændrer absolut intet på effekten, tværtimod viser dvs. undersøgelser(tjeck evt. youtube og videoer om Aitfilters) at du snarere fjerner HK fra bilen, ved at udskifte det org. luftfitler, får ikek at tale om risikoen ved at olierede filtre som K&N ødelægger luftmassemåleren med den oliehinde der passer gennem indsugningen(dette er dog lidt omdiskuteret)

Ellers så ofre da de hundrede kroner det koster at få lavet et købs/salgstjeck ved en af FDM`s synshaller, så får du det sort på hvidt hvad der er galt mv. Det kan godt betale sig og det kan, potentielt, spare dig for en masse udgifter!

• #3   3. nov 2012 servicebogen er delvist udfyldt, og vil lige skrive bag øret hvad i har skrevet. smiley

• #4   4. nov 2012 18" fælg er NO GO på 1800ccm sug motor..

Det er virkelig noget der gør den sløv.. en VTi med 160hk bliver ligeså langsom som en 1,5iLS med 114hk med 18" fælge..

så det er ikke fordi at motoren fejler noget..

Kommentér på:
manglende trækkraft

Annonce