{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generator - Gået?
  • #1   4. nov 2012 tjek om din generator er på 90 amp

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 174
    #2   4. nov 2012 Er der andre måder man kan gøre det på? Har ikke sådan måleting til rådighed lige PT

• #3   4. nov 2012 Start bilen, og tag minus polen af batteriet imens bilen står tændt.... hvis den så går ud, så er generatoren gået smiley

• #4   4. nov 2012 hvad får dig til at tro den er gået? hvad har du gjort? lyser ladelampen når den køre?

• #5   4. nov 2012 og nej tror ikke den gennerator du linker til passer...

• #6   4. nov 2012 om generatoren er til en astra, venctra, zafire, whatever, er komplet ligegyldigt, da alle opels biler kører med de samme motore i alle bilerne, så du skal bare finde en motor med samme motorkode, og nuppe generatoren derfra....

For at teste om din generator virker, kan du gøre som Patrick nævner, ved at pille en af polerne af, mens motoren køre...

Hvad får dig til at tro, din generator er stået af??

• #7   4. nov 2012 det er ikke just det opel plejer at døje med.. det er mere tilsodning de døjer med...

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #8   4. nov 2012 den generator du linker til passer IKKE da den er med v-rem og det findes ikke i en vectra b så vidt jeg ved... Men den anden generator den samme mand har til salg passer måske... Du skal være sikker på at det er samme motorkode...

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

#9   4. nov 2012 Tak for svarene alle sammen! Jeg vil prøve det med minus polen, når jeg lige kan få fat i nogle start kabler
    Turbo!: Bilen oplader ikke, den kørte batteriet tomt dog fik vi den startet, men den oplader ikke.

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

#10   4. nov 2012 Nu har jeg prøvet det med minus polen og bilen går ikke ud, så jeg går ud fra det ikke er generatoren den er galt med.
    Kan det være batteriet der er dødt? Vi kørte nemlig en lille tur, og da vi var en lille kilometer hjemmefra, begyndte batterilampen at lyse.

• #11   4. nov 2012 så er det din generator der er ved at være dårlig hvad den begynder at lyse efter et stykke tid men tjek også dit batteri om det skal udskifetes.

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

#12   4. nov 2012 Nu har jeg skiftet batteri, men batteri lampen lyser stadigvæk. Dog slukker den hvis man hiver den op på omkring 5000 RPM, men så tænder den igen når den falder i omdrejninger...

• DisConFlubberated
    VIP

#13   4. nov 2012 Er det er helt nyt batteri der er monteret?

• #14   4. nov 2012 PRØV NU LIGE OG STOP ENGANG!!!! Det heder ikke en batteri lampe, det hedder en ladelampe og hvis den lyser lader genneratoren ikke. Den lampe har overhovedet ikke noget med batteriet og gøre. Efter hvad du beskriver så vil jeg tro der er brændt nogen viklinger i den, genneratoren er i hvertfald færdig.

Hvis du vil ha hjælp til hvad gennerator der passer ville det måske være en ide og skrive hvad motor der er i din vectra. Den du har linket til passer helt sikkert ikke da den er med v-rem og det er der ikke nogen vectra b'er der køre med det...

• DisConFlubberated
    VIP

#15   4. nov 2012 det kan også være dårlig kontakt på D+ polen, hvis den ikke får en plus, så lyser ladelampen og generatoren lader sjovt nok ikke...

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

#16   4. nov 2012 Ja helt nyt batteri.
    Motor er en: X18XE

• #17   4. nov 2012 så passer genneratoren fra alle x18xe og x20xev. og vil tro det er den samme i astra og vectra med den motorkode...

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

#18   4. nov 2012 Okay, så det er generatoren den er galt med?
    Ved du hvad det koster at renovere sådan en fætter?

• #19   4. nov 2012 Tror ikke det kan svare sig...

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

#20   4. nov 2012 Så må jeg jo se om jeg kan finde en brugt.
    Jeg takker mange gange!

• DisConFlubberated
    VIP

#21   5. nov 2012 Nej det kan ikke svare sig at få repareret en generator til en bil, sidst gav jeg 300 kr for det...

• #22   5. nov 2012 det kommer helt and på hvad den fejler og hvad gennerator det er...

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

#23   5. nov 2012 Ja jeg ved ikke hvad den fejler.

• DisConFlubberated
    VIP

#24   5. nov 2012 I mange tilfælde er det diode-broen der er gået, det er den der får generatoren til lade kort sagt... Men når man alligevel har den skildt ad, så skifter man lejer, kul og alle mulige andre sliddele i generatoren på samme tid, så er den som ny... men prisen bliver også derefter, hvis man ikke kender nogen der kan lave og teste sådan et svin bagefter...

Jeg efterspurgte selv på et tidspunkt herinde, hvordan man tester en generator, når den ikke er monteret i bilen, da jeg var i tvivl om standen på den generator jeg nu havde. Der var sjovt nok ikke nogen der kunne komme med et ordentligt svar, for så kloge er folk jo herinde... Jeg kan så svare, at den kom til at lade 17,8 volt kortvarigt, med en lille hjemmelavet testmetode, den er monteret og kører fint...

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

#25   5. nov 2012 Min generator sidder dog stadig på bilen. Men vi har prøvet med nyt batteri og ladelampen lyser stadig. Så det er vel noget i generatoren der er i stykker.

Kommentér på:
Generator - Gået?

Annonce