3.593 visninger
|
Oprettet:
Hvad nu hvis " partikelfilter" {{forumTopicSubject}}
Man kører i en fransk i1,6 hid som liger nu i maaaange biler, og pertikel filter er ved at være stoppet til...... ......... ........... ........... .
Ny filter er pisse dyr, hvad fan gør man, hvor køber man en billig en eller evt. andre alternativ som i har erfaret og vil gerne dele
okt 2007
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 68 Svar: 362
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 19
okt 2007
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 68 Svar: 362
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.494
Afmonter partikelfiltret. Stil en varmepistol op og varm den op. Fyld godt med partikelfilterrens og andet rensemiddel og lad det stå i mange timer. Det virkede for mig på en Corsa D for ikke så længe siden.
Du kan også prøve at få lavet en regenerering.
dec 2005
Følger: 56 Følgere: 56 Biler: 4 Emner: 48 Svar: 420
eller er der ikke blevet påfyldt eolyse (additiv til partikeltfilteret) reglmæssigt ?
sep 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 277
Ellers for det brændt ud.. De fleste lastbilværksteder har en speciel ovn til det..
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.910
Alternativt kør 50-60 km hvor den ikk kommer under 2500 rpm hjælper en del
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
Man kan regenerere de fleste filtre 1. gang og måske 2. gang, i sjældne tilfælde 3. filteret er helt tilstoppet.
Og her tænker jeg ikke på den løbende regenerering bilen evt. selv foretager med måske 600-1200 km mellemrum men den slags regenerering hvor filteret afmonteres.
Regenerering kan ske med afbrænding eller med fryseblæsning.
Sidstnævnte metode er langt den mest effektive og miljøvenlige.
I begge tilfælde skal den del af udstødningen som filteret sidder i afmonteres og selve filteret skal, for de fleste bilers vedkommende, skæres af og svejses på igen.
Alternativt kan mange uoriginale partikel flitre købes i udlandet, evt. på eBay, til priser helt ned til 10% af prisen for et originalt filter.
Partikel filtre er fandens opfindelse og, i væsentlig grad, med til at ødelægge driftsøkonomien i moderne diesel biler.
Man kan mærke og måle om et partikel filter er stoppet.
Motoren vil langsomt miste mærkbar motorkraft ved tilstopning.
Ved måling vil trykket før filter være væsentlig højere end efter filter.
Forholder det sig omvendt at trykket er lavere før filter så er der utæthed i udstødningssystemet før filteret; givetvis forrøret.
Sådan en utæthed i sig selv vil sode filteret til.
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 19
maj 2010
Følger: 35 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 15 Svar: 87
Og så lade den regenerer via en tester. Har gjort det på en Audi A4. Virkede perfekt!
Hvad nu hvis " partikelfilter"