{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.593 visninger | Oprettet:

Hvad nu hvis " partikelfilter" {{forumTopicSubject}}

Man kører i en fransk i1,6 hid som liger nu i maaaange biler, og pertikel filter er ved at være stoppet til...... ......... ........... ........... .
Ny filter er pisse dyr, hvad fan gør man, hvor køber man en billig en eller evt. andre alternativ som i har erfaret og vil gerne dele


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad nu hvis " partikelfilter"
  • #1   12. nov 2012 tror ikk rigtig der er nogen vej uden om

  • #2   12. nov 2012 Har ellers hørt at en lang 10 mm beton bor kan være behjælpelig, men så skal man i hvert fald syne bil inden. Har kun hørt om det her......andre

  • #3   12. nov 2012 altså så hvis du bore den ud inde i selve filteret ?

  • #4   12. nov 2012 Et forsøg som dette kunne måske prøves.

    Afmonter partikelfiltret. Stil en varmepistol op og varm den op. Fyld godt med partikelfilterrens og andet rensemiddel og lad det stå i mange timer. Det virkede for mig på en Corsa D for ikke så længe siden.

    Du kan også prøve at få lavet en regenerering.


  • #5   12. nov 2012 regenererer den ikke partikelfilteret da ?

    eller er der ikke blevet påfyldt eolyse (additiv til partikeltfilteret) reglmæssigt ?


  • #6   12. nov 2012 Et halvanden tommer vandrør banket igennem skulle gi den samme modsand som et filter.. Så slipper du for fejl på diff. Tryk sensor

    Ellers for det brændt ud.. De fleste lastbilværksteder har en speciel ovn til det..


  • #7   12. nov 2012 Af med filteret og igang med en ukrudts brænder så kan den lidt igen

    Alternativt kør 50-60 km hvor den ikk kommer under 2500 rpm hjælper en del


  • #8   12. nov 2012 Jeg ved ikke om den omtalte bil automatisk regenererer filteret. Det gør mange moderne biler.
    Man kan regenerere de fleste filtre 1. gang og måske 2. gang, i sjældne tilfælde 3. filteret er helt tilstoppet.
    Og her tænker jeg ikke på den løbende regenerering bilen evt. selv foretager med måske 600-1200 km mellemrum men den slags regenerering hvor filteret afmonteres.

    Regenerering kan ske med afbrænding eller med fryseblæsning.
    Sidstnævnte metode er langt den mest effektive og miljøvenlige.

    I begge tilfælde skal den del af udstødningen som filteret sidder i afmonteres og selve filteret skal, for de fleste bilers vedkommende, skæres af og svejses på igen.

    Alternativt kan mange uoriginale partikel flitre købes i udlandet, evt. på eBay, til priser helt ned til 10% af prisen for et originalt filter.

    Partikel filtre er fandens opfindelse og, i væsentlig grad, med til at ødelægge driftsøkonomien i moderne diesel biler.

    Man kan mærke og måle om et partikel filter er stoppet.
    Motoren vil langsomt miste mærkbar motorkraft ved tilstopning.

    Ved måling vil trykket før filter være væsentlig højere end efter filter.
    Forholder det sig omvendt at trykket er lavere før filter så er der utæthed i udstødningssystemet før filteret; givetvis forrøret.
    Sådan en utæthed i sig selv vil sode filteret til.


  • #9   12. nov 2012 Bilen regenere selv når den skal, men æsk indhold i filtret er så stor at regenering skær tit, bilen har nok eolys væske på, men når nu man tager filtret af og brænder den ren eller renser skal man ikke nulstille tæller for at fortælle bilen eller.........

  • #10   12. nov 2012 Du kan købe noget du kan komme direkte ind i Filteret.
    Og så lade den regenerer via en tester. Har gjort det på en Audi A4. Virkede perfekt!


Kommentér på:
Hvad nu hvis " partikelfilter"

Annonce