{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Jess R
Jess R
Tilmeldt:
16. nov 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

E36 Compact 1995 {{forumTopicSubject}}

Har investeret i ovennævnte.

men har 2 unoder med den.

1 Den skal bruge op til 20 km på at blive rigtig varm. Kan det være termostaten. Den bliver ikke kold når den bare står i tomgang, når den endelig er blevet varm?

2 Den kan virke ligesom den har astma ved kørsel efter et par km. Den gør det ikke når den er helt kold. Men efter ca 2 km så kan den hakke lidt i det både ved acc og alm kørsel. Mistænker brændstoffiltret eller lambda sonde. Men er det sonden, så burde den vel gøre det hele tiden??

Og er det termostaten i 1) hvor sidder den så? Kan ikke se den umiddelbart.

Jess


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E36 Compact 1995
  • #1   16. nov 2012 Hva motor er det?
    Og generalt er Bmw e36 langsom om at blive varm, men ikke 20 km.
    Den skal da heller ikke blive kold når den står i tomgang..
    Skal vide hvad motor det er før jeg kan hjælpe dig videre.

    // Iran


  • #2   16. nov 2012 Hvis luften inde i kabinen bliver kold i tomgan, så mangler den vand, eller er ikke udluftet ordenligt. men min egen 320 bruger nu kun ca 10 på at være oppe i normal temp. og varmer næsten allerede når jeg er ude af byen, og det er kun en bette by

  • Jess R
    Jess R Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #3   16. nov 2012 Den siger dette hvis jeg logger ind med nummerplade på diverse reservedels netbutikker.

    BMW 316 -
    Karrosseri: -
    Prod.måned: 199511
    Reg.dato: 19951212
    Chassisnummer: WBACG11080KD34746
    Motorkode: M43-B16
    Effekt (kW): 75
    Brændstof: Benzin

    Formodede hvis det var termostaten der hang, at den ville blive køligere hvis den holdt i tomgang?
    Der er fin varme i kabinen også før den komme op på lodret=normal. Har checket kølervæske idag, det stod i midten på lun motor, efterfyldte en smule.

    Jess





  • Jess R
    Jess R Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #4   16. nov 2012 Da jeg overtog den i sommers fik den service med olie/filter skift både på Motor, gear og bagtøj.
    Den har forøvrigt et 3 lille problem. Hvis jeg trækker stiften ud til instrument lys, så kan jeg ikke stoppe motoren, den gå lidt ned i omdrejninger men springe så igang igen. Ikke at det er noget problem, jeg kan jo bare slukke instrument lyset først om natten.



  • Jess R
    Jess R Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #5   17. nov 2012 Ingen svar?

  • admin D
    admin D Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 44
    #6   17. nov 2012 bmw varme måler stal bare stå i midt når den er varm, bliver den ikke ordenlig varm er det termostaten den sidder forrest på blokke det sorte plastik rør

  • admin D
    admin D Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 44
    #7   17. nov 2012 astma ?

  • Jess R
    Jess R Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #8   18. nov 2012 Super, havde kig på røret, idet den næsten kun kunne side deri. Der køres hovedsagligt småture på 1o km max, kan det være en fordel at sætte en 92 gr fremfor en 88 gr termo i?

    Astma
    Ja hvis man har astma føles de,t som om du har en livrem spændt for brystet, og du kan ikke trække vejret igennem.

    Bilen føles ligeså, altså som om den af og til bliver hæmmet i at trække rent. Der er noget der holder den tilbage.....Men ikke når den er helt kold, det er mere når den har kørt ca 2 km, deraf udleder jeg det kunne være brændstof filtret hvor "slammet" er blevet plumret op og sat sig i hele filtret. Når den så holder stille så falder det ned og benz kan passerer ok ved næste start.
    Havde en gang en Sierra der gjorde ligeså. Men det kunne mærkes noget hårdere i gangen. Formoder at Sierra'ens noget mindre benz filter kan være årsagen detil. Skiftede forøvrigt bare Fordens filter til et knallert filter, den skulle synes kort efter, og troede ikke den kunne synes. Idet den gik fint igennem og forøvrigt kørte flot på knallert filtret, så blev det sidende de næste 2 år. Hvor den så døde ved syn.
    Men BMW'en synes jeg ikke skal belemres med et knallert filter, det er den for fin til.
    anden mistanke kunne være luftmassemåleren, hvis er er en sådan på en så gammel slæde?

    Jess


  • #9   18. nov 2012 Har du tjekket din Luft masse måler og krumtapsføler ?

  • Jess R
    Jess R Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #10   18. nov 2012 Nej hvordan gør jeg det?

  • #11   18. nov 2012 Hvis du ikke har forstand på det, så hold nallerne væk.. du gøre mere skade end du gøre gavn.. få fat i en mekaniker eller nogle der har forstand på det..

Kommentér på:
E36 Compact 1995

Annonce