{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.176 visninger | Oprettet:

Olie filter? {{forumTopicSubject}}

Fik skiftet motor for 2 måneder siden, samt (olie, oliefilter).
Olien der er i nu tilfredsstiller mig ikke. Derfor vil jeg høre når jeg skifter den gamle olie ud med den nye, om jeg så også SKAL skifte oliefilter. Det er 2 måneder gammelt, men har jo nok lidt rest olie, fra den gamle/nuværende olie.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie filter?
  • #1   18. nov 2012 Yes..man skifter aldrig olie uden at tage olie filteret med

• #2   18. nov 2012 Vil det have nogen betydning at lade være, det jo næsten helt nyt smiley

• #3   18. nov 2012 Casper m. Sluder. Du kan sagtens skifte olie uden at skifte filter når olien ikke har kørt længere. Når man normalt altid skifter det samtidig er det fordi man kører efter skifte interval. Det kan du godt. Dog er det jo en lille udgift nu du er igang. Hvorfor er du ikke tilfreds med olien ?

• #4   18. nov 2012 casper- nu er det jo ikke fordi olien er gammel eller møget, det er bare fordi manden er ked af olien og vil prøve noget andet..

-men jeg havde også skiftet det, men det er fordi jeg kan få det til den rigtige pris, hvis jeg skulle give fuld pris, havde jeg bare ladet filteret dryppe af og skruet det på igen..

• #5   18. nov 2012 Kører med billig olie fra thansen, har ikke mere tilbage af den olie, og gider ikke købe en ny dunk, når jeg har castrol olie på hylden

• #6   18. nov 2012 Thansen olie eller ej. Hvis den overholder den rigtige norm er den jo ligeså god som din castrol . Men du kan sagtens skifte olie uden filter. Men du får jo så ikke den olie med ud der er i filteret.

• #7   18. nov 2012 jeg ville nok ikke spare de 60 80 kr det koster.
    jeg havde skiftet det uden tvivl

• #8   18. nov 2012 Det med at skrue det af og tømme det ville jeg nok ikke gøre. Jeg mener du risikerer det ikke bliver tæt igen. Eller skal spændes enormt hårdt.

• #9   18. nov 2012 Der kan snilt gemme sig en halv liter olie i filteret..derfor jeg vil skifte det..

• #10   18. nov 2012 lad pisset sidde, lad din olie være i og bland de 2 sker der aldirg noget ved..

• #11   18. nov 2012 Kan godt høre det ikke er her inde man skal spørger, men tak for hjælpen :).

• #12   18. nov 2012 Hvis det er samme slags olie, eks 10/40 fra tante Hansen, og en 10/40 Castrol, så lad det da bare sidde på, det sker der absolut intet ved. Hvis det nu var en 5/30 Castrol du smider på, så ville jeg lige skifte filter også.

• #13   18. nov 2012 Der er SÅ mange flere forskelle, end lige viskositeten på olien!

Bare starte med godkendelserne, og se om de lever op til hinanden. Dernæst er der kvaliteten - og godkendelserne er ikke lige god kvalitet.

Jeg er stor modstander af at blande olier, og et oliefilter koster MAX 150 kroner.. Minimal udgift, og det er da dumt ikke at hænge et nyt på.

• #14   18. nov 2012 Mathias A. hvad så med den mængde der altid er tilbage i kværnen når du har pillet bundprop og filter af. der kan snildt være en halv liter. i øvrigt står der i databladene på langt de fleste olier at de er blandbare med andre olier.

• #15   18. nov 2012 Søren
    Den mængde er uundgåelig. Det er også derfor man altid skal bruge samme olie på sin bil, så der kun er et produkt i motoren.

De udspecificere ikke i databladende, hvilke andre olier de er blandbare med.
    Rent kemisk så konflikter additiverne, olierne kan risikere at skele eller skumme hvis de bliver blandet, og så ryger smøretrykket på lejerne = ikke godt!

• #16   18. nov 2012 Søren H

Det du siger er at det er samme olie om den hedder IQ-X eller Castrol? hold op. Det er på ingen måder samme olie, det kan være de overholder samme normer, men det er langt fra samme olie... Jeg vil væde med at du kan høre og mærke forskel på din motorgang og hvor "hård" den går. Der er en verden til forskel på olie om den så hedder Castrol, IG-X, Helix, ELF osv. er det ikke samme olie der er de dunke.

• #17   18. nov 2012 Syntes godt nok det er en lille udgift med et nyt filter nu når du lige har skiftet motor. Hvad kan et nyt filter koste 80,-? Jeg havde skiftet uden tvivel, men det er jo nok bare mig.

• #18   18. nov 2012 Det måske os mere en princip sag end de 80 kr.
    Men det jo også penge

• #19   18. nov 2012 Fuldstændig tossed' ikke at skifte filteret.

• #20   19. nov 2012 Kenneth j. Du siger at selv om de overholder samme norm er der stadig forskelle. Og at normen ikke har noget at sige. Det er en evig diskussion som jeg har taget herinde alt for mange gange til jeg gider igen. Jeg siger ikke det er den samme olie. Den kommet jo fra 2 forskellige fabrikanter. Men norm systemet er jo netop lavet for at dele olier op i kvaliteter. Og hvis den fra thansen foreksempel overholder VW. 505.00 så er den ligeså velegnet som den castrol der overholder den samme. Det er simpel grundforløbs lærdom.

Kommentér på:
Olie filter?

Annonce