{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.419 visninger | Oprettet:

Del 2 - Koblingsproblemer Audi A3 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg oprettede i nat et emne, fordi jeg har problemer med min kobling. Den kobler ikke ordentligt ud, og den skærer tænder når jeg vil i bakgear, uanset hvad jeg gør. Desuden er den stram at skifte gear i.

Mente selv at det måske skyldtes væsketab, da den er med hydraulisk kobling. Men det viser sig, at den ikke mangler væske.

Nu er der nogle der siger, at det kan være både kobling, slave samt hovedcylinderen der er defekt. - Men ville den ikke mangle væske, hvis det er en af cylinderne der er i stykker?

Jeg vil selv mene at det er koblingen der er ved at stå af, men hvad skal jeg tro?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Del 2 - Koblingsproblemer Audi A3
  • #1   20. nov 2012 Den behøves jo ikke nødvendigvis mangle væske, hvis hovedcylinderen er defekt.

    Slave cylinderen vil jeg mene giver væske tab ligemeget hvad..

    Om selve koblingen er defekt, hvis den har tabt noget belægning som går i klemme kan de også give samme effekt, med dårlig udkobling.
    Men så skulle den efter min mening også fedte/glide.
    Hvor mange km har din bilen gået?

    Skal siges det kun er ud fra min egen erfaring, og jeg ikke er audi ekspert..


  • #2   22. nov 2012 Den har rendt 224xxx nu. Har læst tre andre med samme problem, på samme model, der har gået mellem 223xxx og 230xxx. Alle tre var koblingen død på.

    Så jeg regner med det er samme problem her.


  • #3   22. nov 2012 Så er det nok belægningen som er gået i klemme, alt efter hvordan svinghjul og trykfod ser ud, kan det ikke "falde" ud, og derfor går det i klemme.

    Så der sku nok ikke andet for end og flå gearkassen af, hvis det endelige viser sig at det er slavecylinderen, skal gearkassen vel af alligevel..


  • #4   22. nov 2012 Det tror jeg ikke. Der er meget frigang i koblingspedalen, den skal trædes halvt ned før jeg mærker modstand, og den begynder at koble ud.

  • #5   22. nov 2012 hvis det er hovedcylinderen den er gal med så kan den finde på at køre af sig selv selvom man har trådt koblingspedalen nede hvis det er slavecylinderen har den svært ved at gå i gear smiley

  • #6   22. nov 2012 Jamen det er lidt en kombination. - Der er omkring 1mm frigang i koblingspedalen, når jeg har den nede til den kobler ind.

    Samtidigt er det lidt stram at få i gear. Men kører den ned til en kammerat lørdag, og så skiller han det ad for at se hvad der lige sker.


  • #7   23. nov 2012 jeg er næsten helt sikker på at hvis i skifter hovedcylinderen og slavecylinderen så går den silkeblødt i gearene igen smiley

Kommentér på:
Del 2 - Koblingsproblemer Audi A3

Annonce