2.419 visninger
|
Oprettet:
Del 2 - Koblingsproblemer Audi A3 {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg oprettede i nat et emne, fordi jeg har problemer med min kobling. Den kobler ikke ordentligt ud, og den skærer tænder når jeg vil i bakgear, uanset hvad jeg gør. Desuden er den stram at skifte gear i.
Mente selv at det måske skyldtes væsketab, da den er med hydraulisk kobling. Men det viser sig, at den ikke mangler væske.
Nu er der nogle der siger, at det kan være både kobling, slave samt hovedcylinderen der er defekt. - Men ville den ikke mangle væske, hvis det er en af cylinderne der er i stykker?
Jeg vil selv mene at det er koblingen der er ved at stå af, men hvad skal jeg tro?
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.942
Slave cylinderen vil jeg mene giver væske tab ligemeget hvad..
Om selve koblingen er defekt, hvis den har tabt noget belægning som går i klemme kan de også give samme effekt, med dårlig udkobling.
Men så skulle den efter min mening også fedte/glide.
Hvor mange km har din bilen gået?
Skal siges det kun er ud fra min egen erfaring, og jeg ikke er audi ekspert..
jan 2009
Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 3.175
Så jeg regner med det er samme problem her.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.942
Så der sku nok ikke andet for end og flå gearkassen af, hvis det endelige viser sig at det er slavecylinderen, skal gearkassen vel af alligevel..
jan 2009
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.182
jan 2009
Samtidigt er det lidt stram at få i gear. Men kører den ned til en kammerat lørdag, og så skiller han det ad for at se hvad der lige sker.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.182
Del 2 - Koblingsproblemer Audi A3