{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.210 visninger | Oprettet:

Skift af toppakning. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Nissan Primera P10, med en 1.6 motor (GA16DE), som sandsynligvis har en defekt toppakning.

Jeg vil høre om nogen har en idé om prisen på at skifte sådan en, hvis man selv gør det?

Bilen går efter al sandsynlighed ikke igennem syn næste år. Den har en del små fejl, og til den tid er det nok billigere at købe en anden nysynet bil.
Så mit dilemma går på om det kan svare sig at skifte en toppakning på en bil, med en værdi på 5-10k, og en år tilbage at leve i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af toppakning.
  • #1   4. dec 2012 ja da hvis du selv kan er det jo "gratis" du skal kun ha ny toppak. indkøbt jo..) ved ikke lige hvad den koster, men kunne ikke forestille mig det var meget over en 500 mand.

• #2   4. dec 2012 regn med 2500 kr +- lidt mere
    og jeg kunne nok godt have fundet på det smiley

• #3   4. dec 2012 Gratis?!, når du skifter toppakning skal du regne med div pakninger, kølervæske + toppakning og en planslibning hos cylinderservice.

• #4   4. dec 2012 2500 kr er nok lige overkill, renoverede min motor i carina med nye lejer, stempel ringe osv osv osv osv. slap med ca 2000 kr, men ville nok satse på omkring 1000-1500 hvis du kan gøre der det selv. og det er indklusiv planslibning

• #5   4. dec 2012 måske , måske ikke, det er meget afhængig af bilmærke og motor osv. jeg har mange gange prøvet hvor det er rendt så højt op smiley , men det selvfølgelig også være billigere og en carina er ikke en nissan p10, det kan ikke sammenlignes på den måde

• #6   4. dec 2012 "Slibesæt" som indeholder diverse pakninger
    Planslibning og trykprøvning af topstykke.
    Olie, vand skiftes mv.

Laver du det selv ender i imellem 2-2500 kroner vil jeg tro.

• #7   4. dec 2012 Whaaaat hvis den kun skal holde et år skal den sku da ikke til cylinder service... hvis i skal være så vilde skal der jo også skiftes tandrem og div strammer hjul.. hvis det skal gøres chep ass, så slipper renser du selv blok og top, og køber en ny top pakning.. og ja kølervæske glemte jeg lige, for det er jo en kæmpe udskrivning... MAX 1000 kr

• #8   4. dec 2012 det har ikke noget som helst at gøre med cheap ass, det har noget om at gøre det ordentligt og korrekt så det ikke er noget fusk men en holdbar løsning. længere er den ikke.

• #9   4. dec 2012 Det kan da sagtens gå med cheap ass metoden på en bil der skal holde i et år. Bare fordi pakningen er røget betyder det da ikke at toppen er pisse skæv! Jeg skiftede på min fars astra. Slibesæt, olie, filter og kølervæske, og det kostede 450kr ca. Og den kører som den skal her ½ år efter.

• #10   4. dec 2012 Skal den bare køre et år mere, så spring turen til planslibning a toppen over.! Bare a med top, rengør grundig for rester a den gamle pakning og så i med ny pakning og sammel skidtet igen.

Men aner Ikk noget om priser på så'en en Nissan.

• #11   4. dec 2012 Jeg kiggede rund, og hvis jeg køber slibesæt, pakninger, nyt oliefilter, olie, kølervæske og noget pakningsfjerner, så løber det op i ca 1500 kroner.

Tvivler ærligt talt også på at det kan betale sig at sende det til planslibning og trykprøvning. Det ville selvfølgelig være det bedste, men resten af bilen er ærligt talt ikke det værd. Hvis den skal synes igen, skal den have lavet rust flere steder, og der skal sikkert også laves bremser både for og bag til den tid, så hvis det overstiger et par tusinde, er det jo dårligt det værd.

Men jeg kan godt lide at rode med biler, og har værktøj, og en stedfar med 35 års mekanikererfaring smiley Så hvis det ligger i prislejet 1500-2000 så er det overskueligt.

Men uanset hvad, så siger jeg i hvert fald mange tak for de gode råd og erfaringer, og flere er selfølgelig velkomne.

• #12   5. dec 2012 Ja uanset om det kan svare sig eller ej er der jo en grund til toppen er gået, få den nu slebet så den ikke er utæt med det samme, det koster ikke alverden altså!
    Har han de års erfaring håber jeg også han siger det samme, det andet er sgu for fusker lars om bilen er lort eller ej,

• #13   5. dec 2012 NEEEEJ, gør det billist muligt når den skal dø om et år anyways... hvorfor smide penge efter cylinderservice når man kan lave det selv... har man bare en lille bitte bitte fingersnilde kan man SAGTENS lave en hjemme slibning der spiller 100%... er sikker på din stedfar heller ikke mener det kan svare sig.. over and out og god jul derude..:-)

• #14   6. dec 2012 My good....

Kommentér på:
Skift af toppakning.

Annonce