{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.982 visninger | Oprettet:

Olieskift på Aut. gearkasse Citron C5 {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har hørt og læst mig til at det ikke sådan er lige til at skifte olie på en C5`s gearkasse, passer det?

Vi har lige købt den, og vi forlangte ved køb at sælger ville få skiftet olien på gearkassen da den havde kørt 180.000 km uden at få skiftet olie. Mener man normalt siger for hver 30-45.000 km efter 100.000 km. Så den skulle jo have været skiftet et par gange.

Men sagen er den at vi nu har kørt den på værksted som skal stå for at skifte olien, er lidt nervøs for om de har styr på det, for de har ikke forslået sælger at skifte olien før vi bad om det, og de har altid serviceret bilen, så man kan jo være lidt nervøs for om de har styr på det.

Men vil alle værksteder kunne finde ud af at skifte det? Det er et bosch værksted.

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olieskift på Aut. gearkasse Citron C5
  • #1   5. dec 2012 hvad årgang og motor drejer det sig om?

• #2   5. dec 2012 Hvis det er en tiptronic kasse, skifter man normalt ikke olie på den. Hvis man skifter olie, så SKAL det være den Korekte olie " mener den koster små 1000 kr pr liter og nej, det er ikke lige til.

Jeg fik skiftet på min for 10.000 km siden, da jeg ville være god imod den, det kostede lidt over 3000 kr

• #3   5. dec 2012 Nu aner jeg intet om gearkasser eller tiptronic. Men det drejer sig om en C5 fra 2001-2002 som er en 2.0 benzin. Jeg kan skiftet manuelt gear i 4 gear ved at skubbe frem og tilbage, er det tiptronic?

• #4   5. dec 2012 Du skifter ikke gearkasse olien så tit som du der skriver. Olien til Gearkasse er en lidt anden, end den du bruger i motoren. 1000 kr literen skal du ikke give! Så tager de sgu din røv. Din forklaring på gearskifte tyder på tiptronic. Det er en god ide du skifter det nu. Men jeg kender ikke konkret Citroëns forskrifter for olieskift på gearkasse. Men står med garanti i din instruktionsbog! God fornøjelse.

• #5   6. dec 2012 Hej igen.

Ok, det var bare hvad jeg havde hørt med de xx antal km.

Ang pris så betyder det ikke så meget da det alligevel er sælger som betaler for olieskift og har valgt mekaniker (Den samme som han altid har brugt), jeg var bare lidt nervøs for om de nu også kunne finde ud af det da det ikke lød som om de havde skiftet på ret mange.

Men i instruktionsbogen kan jeg intet finde, kun olietype, men intet med forskrifter.

Men jeg håber de har styr på det smiley Ville være ærgeligt med en ødelagt gearkasse smiley

Kommentér på:
Olieskift på Aut. gearkasse Citron C5

Annonce