{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.453 visninger | Oprettet:

Større generator?!? {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Nu har jeg fået smidt stort anlæg i dytten...

Og generatoren er begyndt at brokke sig.. Den kan slet ikke fælge med.. den kommer med mislyde og kan ikke lave strøm nok til at bilen kan komme over 5000 omdr.

Så vil lige høre hvad sådan en sag kommer til at koste.. Jeg skal vel have en større i?
Fjerner det også den smule generator støj som der er?

på forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Større generator?!?
  • #1   27. mar 2006 Hvis din model laves i med en dieselmotor tager du bare generatoren derfra, hvis den passer.

• #2   27. mar 2006 altså du kan jo ikke overbelaste din generator. den er skabt til at levere en hvis mængde ampuller med en hvis spænding. når den maximale ydeevne nåes vil den måske "pive" lidt hvilket er meget normalt. men direkte mislyde vil den ikke komme med.

Muligt du istedet har en lidt slidt generator. de holder ikke evigt smiley

• #3   27. mar 2006 Det er en Peugeot 306 xs 1,6i hvis det hjælper jer.

• #4   27. mar 2006 jeg ville nok tjekke om kullene er som de skal være .. hvis de ikke er det er det relativt billig .. 60 - 100 kr ville jeg mene....

ellers hvis dit anlæg trækker meget strøm og du ikke har en kondensator i, ville det nok ikke være nogen dårlig ide, det skåner dit batteri og din generator, er lidt dyrere....

hvad støjen angår, tjek dine stelledninger, det er tit derfor støj dannes

hva er det forn bil, og hvor mange watts forstærker har du smidt i....??? sådan ca.

• #5   27. mar 2006 Jamen altså... Jeg har en 2 farads kondensator i. og den er smidt på min Monoblok. Her er info om anlægget.

Monoblok : Jbl GTO 1201.1 - 1200watts

4 kanals : Jbl GTO 75.4 - 4x104watts.

Nu siger du stelledningen. Altså om der er en ordenlig stelforbindelse eller hvordan?

• #6   27. mar 2006 jeg tror nærmere du skal trække nogle lidt mere seriøse kabler.. både fra batteri til anlæget. men også fra generatoren... ofte er de org kabler kun "skabt" til at kunne levere den mængde amp bilen bruger på lys blæser osv.

• #7   27. mar 2006 jeg har seriøse kabler... altså fra batteri til anlæg.. Det er ikke noget tynd pis... Men ved self. ikke fra generatoren... kan man bare sådan smække nogle større på der?

• #8   27. mar 2006 Lige noget andet.. Når bilen har stået slukket et stykke tid.. og man så starter den igen.. så er der ingenting.. ingen lyde fra generatoren. og den kan kommer op og rammer begrænseren.

• #9   27. mar 2006 Henrik C: oki .... du har kondencator i, men hvor skulle jeg vide det fra, du skrev ikke hvad du leger med, eller noget der ligner.....

Men ja jeg mente stelforbindelsen til forstærkerne, det jeg skrev var bare mulige løsninger, som jeg selv har døjet lidt med, men det lyder jo til at du har styr på det med ledningerne...

har du prøvet at måle hvilken spænding generatoren lader med ?? ..

• #10   28. mar 2006 Nej har ikke prøvet at måle fra generatoren endnu... hvor gør jeg det? altså hvilke kabler skal jeg måle på...

Kommentér på:
Større generator?!?

Annonce