{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Std udstødning modificeret til R32 bagkofanger (Golf IV) {{forumTopicSubject}}

Er igang med et lille projekt med min Golf IV GTI TDI.

Har derfor anskaffet mig et R32 skørte sæt, og der er naturligvis hul til afgang i begge sider..

Kiggede derfor på udstødninger til den..

Snakkede så med en kammerat som er smed og vi snakkede om at man evt kunne lave sin egen ved blot at forlænge og tilrette de 2 afgange som allerede nu er på bilen (std) også lave noget ophæng og sådan til den i højreside så det sidder ordenligt..

Tænker det må være meget samme princip som denne:
http://www.astina.dk/udstoedning/vw-golf-ragazzon-rustfri-bag-potte-duplex-90mm-p-117854.html?cPath=48_165_1512

Men har de lavet noget modstand eller noget sådan at der kommer røg ud ag begge afgange smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Std udstødning modificeret til R32 bagkofanger (Golf IV)
  • #1   12. dec 2012 Bliver afgangene ikke for små? De skal som <i>minimum</i> være 90 mm, før det vil se ordentligt ud. Så vidt, jeg husker, er der også plads til 100 mm.

Det er måske den dyre pris, der får dig til at tænke i de baner? Der er trods alt også billigere alternativer. Ved hurtig søgning fandt jeg følgende:

http://www.cm-carparts.dk/simons-komplet-sportsudstodning-123

Det er jo så et cat-back system og ikke bare en bagpotte, ligesom den du linker til.

• #2   12. dec 2012 Hvis din kammerat er smed og en rigtig kammerat. Så kan jeg sige at det på min golf iv turbo lavet jeg sammen med en kammerat som var smed på 3 timer. Det kostet gratis kammerat, gratis rør, og to afganges rør/rørhaler. Det var ikke noget storm p. Der bare blev klasket sammen. Men 2,5" fra racerkat og ud. Det er billigt.

• #3   12. dec 2012 Det kommer jo an på hvordan man laver det og hvilke afgange man svjeser på smiley

Havde regnet med noget omkring Ø90.

Både prisen, også fordi jeg kender et par stykker der har købt de billige "duplex" fra Ebay og de holder sku bare ikke i længden.

En anden ting er også at min bil er en diesel så vil helst ikke have noget der siger noget, den skal ikke larme mere end den gør nu, så tænkte std bagpotten var vejen frem smiley

• #4   12. dec 2012 OK, jeg ved ikke, hvordan afgangene ser ud på din, så jeg brugte min egen som reference. Hvis du ville have brugt de afgange, ville de klart være for små.

Problemet kan være med at benytte din standard-bagpotte, at der vil blive skabt yderligere modstand, fordi udstødningsgasserne vil få længere til afgangen - og røret bliver formentlig ikke større. Men det er sandsynligvis ikke noget, du vil kunne mærke i praksis.

Mit råd vil desuden være at tage nogle 100 mm afgange i stedet. Det er mere harmonisk i mine øjne. Men det er naturligvis en smagssag.

• #5   12. dec 2012 Røret vil blive lavet større allerede fra enden af bagpotten, så tænker ikke at der kommer mere modstand i det den har længere ud til enden.

Kan godt være det skal have et skud smiley

Afgangene må jeg jo lige se på hvad jeg er til og hvad der ser godt ud i kofangeren.

Kommentér på:
Std udstødning modificeret til R32 bagkofanger (Golf IV)

Annonce