{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Escort hakker og sprutter {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har en gammel Ford Escort 1,6 som gør lidt bøvl.

Jeg kom kørende på motorvejen og ved 120km/h hakkede motoren pludseligt. Når jeg kom over ca. 125 trak den fint, men ved 120 hakkede og spruttede den og kørte kun på tre cylindre. Efterfølgende var jeg inde og tanke og derefter skulle jeg køre i byen. Her den var galt i alle gear og ved de fleste omdrejninger. Den kører kun på tre cylindre men pludselig kommer den 4. med igen for så efterfølgende at falde ud igen. Den er gal i alle gear, men det virker som om det har en smule med omdrejningerne at gøre. Der er dog ingen omdrejningstæller, så jeg er ikke helt sikker. Det har ikke noget at gøre med om den er varm eller ej. Derudover virker fugt heller ikke som om det gør nogen forskel, idet jeg både har kørt i tåge, tørvejr og frost uden mærkbar forskel.

Jeg har prøvet, at hælde karburatorsprit i uden held. Derefter prøvede jeg en gang injection cleaner (som jeg tidligere har haft held med på motorcykler) men det hjalp heller ikke.. Er der nogle der har nogle gode ideer? smiley

På forhånd tak.

Vh
Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Escort hakker og sprutter
  • #1   16. dec 2012 Lyder meget som tændkabler smiley .. Det er i hvert fald noget tænding der driller dig, det er tydeligt..

  • #2   16. dec 2012 tændrør / hætte smiley prøv det til at starte med, tag evt. hætterne/ledningerne af en efter en og ohm den i hver ende imens du vrider og brækker i den for at se om der er knækket en ledning evt.

  • #3   16. dec 2012 Hvad årgang.

    Hvis den er fra 93 og derefter så er den med zetec motor, så er det sikkert tændspolen der er problemet.


  • #4   16. dec 2012 Tak for alle inputs!

    Kim: Jeg er faktisk ikke helt klar over hvornår den er fra - '96 mener jeg.. Okay. Jeg havde håbet det kunne klares uden at få penge op af lommen... Bilen kostede mig nemlig kun 2000 kr, og skal bare lige holde en uge eller to mere.

    Vh
    Mads


  • #5   16. dec 2012 96, så er jeg ret sikker på det er tændspolen hvis det bare er noget der er kommet lige pludselig. Medmindre de tændrør der sidder i den har sidder der 200.000km... smiley Men tjek, tændrør, tændkabler og tændspole.

  • #6   16. dec 2012 Hej Kim

    Jeg har lige været ude og rode lidt, og jeg kan se at det er en Zetec motor.

    Jeg prøvede i samme omgang, at hive én tændhætte af ad gangen imens motoren stod i tomgang og spruttede lidt for at se hvad det resulterede i. Der skete stort set det samme for dem alle - motorgangen ændrede sig en smule. Så der var ikke én der skilte sig ud - det havde ellers været rart, så vidste man da hvorfra man skulle lede smiley

    Tændspolen er vel byt til nyt? Som nævnt er det en bil der bare skal holde en uge eller to, så jeg har ikke rigtigt lyst til at bruge penge på den, da den alligevel bliver skrottet… Så hvis nu der var noget jeg kunne prøve at rense eller lign., vil jeg hellere prøve det?

    Vh
    Mads

    P.S. Tændkablerne har bestemt set bedre dage, og isoleringen er da også ødelagt for nogle af dem. Jeg var dog ude på en mørk vej for, at se om jeg kunne se gnister der gnistede de forkerte steder, men der var intet… Så jeg går ikke ud fra, at det er det der er problemet?


  • #7   27. apr 2013 hvordan tjekker man om tændkableren og tændspolen er defekt? smiley


Kommentér på:
Escort hakker og sprutter

Annonce