Escort hakker og sprutter {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har en gammel Ford Escort 1,6 som gør lidt bøvl.
Jeg kom kørende på motorvejen og ved 120km/h hakkede motoren pludseligt. Når jeg kom over ca. 125 trak den fint, men ved 120 hakkede og spruttede den og kørte kun på tre cylindre. Efterfølgende var jeg inde og tanke og derefter skulle jeg køre i byen. Her den var galt i alle gear og ved de fleste omdrejninger. Den kører kun på tre cylindre men pludselig kommer den 4. med igen for så efterfølgende at falde ud igen. Den er gal i alle gear, men det virker som om det har en smule med omdrejningerne at gøre. Der er dog ingen omdrejningstæller, så jeg er ikke helt sikker. Det har ikke noget at gøre med om den er varm eller ej. Derudover virker fugt heller ikke som om det gør nogen forskel, idet jeg både har kørt i tåge, tørvejr og frost uden mærkbar forskel.
Jeg har prøvet, at hælde karburatorsprit i uden held. Derefter prøvede jeg en gang injection cleaner (som jeg tidligere har haft held med på motorcykler) men det hjalp heller ikke.. Er der nogle der har nogle gode ideer?
På forhånd tak.
Vh
Mads
sep 2005
Følger: 199 Følgere: 191 Biler: 2 Emner: 206 Svar: 3.347
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 47
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
Hvis den er fra 93 og derefter så er den med zetec motor, så er det sikkert tændspolen der er problemet.
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 23
Kim: Jeg er faktisk ikke helt klar over hvornår den er fra - '96 mener jeg.. Okay. Jeg havde håbet det kunne klares uden at få penge op af lommen... Bilen kostede mig nemlig kun 2000 kr, og skal bare lige holde en uge eller to mere.
Vh
Mads
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 23
Jeg har lige været ude og rode lidt, og jeg kan se at det er en Zetec motor.
Jeg prøvede i samme omgang, at hive én tændhætte af ad gangen imens motoren stod i tomgang og spruttede lidt for at se hvad det resulterede i. Der skete stort set det samme for dem alle - motorgangen ændrede sig en smule. Så der var ikke én der skilte sig ud - det havde ellers været rart, så vidste man da hvorfra man skulle lede
Tændspolen er vel byt til nyt? Som nævnt er det en bil der bare skal holde en uge eller to, så jeg har ikke rigtigt lyst til at bruge penge på den, da den alligevel bliver skrottet… Så hvis nu der var noget jeg kunne prøve at rense eller lign., vil jeg hellere prøve det?
Vh
Mads
P.S. Tændkablerne har bestemt set bedre dage, og isoleringen er da også ødelagt for nogle af dem. Jeg var dog ude på en mørk vej for, at se om jeg kunne se gnister der gnistede de forkerte steder, men der var intet… Så jeg går ikke ud fra, at det er det der er problemet?
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 26
Escort hakker og sprutter