{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.228 visninger | Oprettet:

Bjarne S
Bjarne S
Tilmeldt:
7. dec 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

skralde/mislyde i Mercedes A200 {{forumTopicSubject}}

har en A200 benzin der har kørt 90000, den har nogle rigtige trælse pibe lyde ved lave omdr/tomgang, når jeg slukker for blæseren stopper det, men hvis jeg så standser motoren og tænder blæseren, så er der ikke noget, så det er ikke blæseren, aircon pumpen bliver også slået fra når jeg stopper blæseren, men hvis jeg lader blæseren kører og derved også airconpumpen, men stopper airconpumpen med sluk knappen til airconpumpen, så piber det stadig, og airconpumpen er ny, så det kan ikke være den.
Så til Skraldelyden,: den kommer kun ved koldstart, i max et sekund, når den starter i varm tilstand,er der ikke noget i 95 % af starterene, Det er ligesom jeg syntes det hænger sammen på en eller anden måde, men hvordan. Er der nogen der har nogle gode forslag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skralde/mislyde i Mercedes A200
  • #1   28. dec 2012 En rem hjul ?

  • #2   28. dec 2012 Skraldelyden lyder som din taktkæde. Styr eller kædestrammer. Det der piber kunne godt være en rem eller remhjul. Der først viser sig når du tænder blæser og generatoren skal lave noget.

  • #3   28. dec 2012 raslelyde er med 99% sikkerhed din kæde. Den kører med olietryk. Så ved koldstart skal den lige ha suget den tykke olie op før den blir strammet ordentligt op. Pibelyden kan stamme fra et remhjul.

  • Bjarne S
    Bjarne S Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #4   28. dec 2012 ok, er der noget jeg kan gøre for og stoppe skralelyden, f.eks. tyndere olie.
    Pibe lyden er jo "bare" og skifte hjul ud til jeg finder den der er galt med, det er bare lidt mærkelig at den ikke piber når jeg stopper blæser og derved også airconpumpe, men det letter måske presset lige den smule der skal til for en remhjul løber lettere.


  • #5   28. dec 2012 Det er lidt klassisk at de rasler når det er koldt... Olien blir tyk, og så går der lidt tid inden det kommer op... Så tyndere olie er ikke en holdbar løsning i længden. Når den blir varm blir den rigtig tynd...

  • Bjarne S
    Bjarne S Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #6   28. dec 2012 jo det er rigtig, men hvis nu den fik en mobil 1 racing 0w-30 eller en 0w-50,

  • #7   28. dec 2012 Der burde stå i din instruktionsbog/servicebog hvilken olie de foreskriver til diverse temperaturer.

  • Bjarne S
    Bjarne S Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #8   29. dec 2012 jeg vil prøve med med en 0w olie af en eller anden art, så se hvad den så sker.
    Men i princippet er der noget som ikke er helt rigtig, for når bilen er helt ny, er der jo nok ikke noget galt, mon der kan skiftes en reservedel et sted, der kan fikse problemet.


  • #9   29. dec 2012 du skal få kontrolleret kæden visuelt. hvis den rasler fordi den er for lang bliver det kun værre.

  • Bjarne S
    Bjarne S Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #10   29. dec 2012 kan den være for lang efter 90000, den gamle jeg havde, gik små 200tusinde uden nogen form for kædemislyde.

  • #11   29. dec 2012 Altså det burde den ikke kunne. Men fejl sker jo. Kan også være resultat af forrige ejer ikke har skiftet olie og filter til tiden.

  • Bjarne S
    Bjarne S Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #12   30. dec 2012 ok, tak for svarene, vender tilbage når jeg har prøvet lidt forskellig

  • Bjarne S
    Bjarne S Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #13   18. jan 2013 så er alle remhjul skiftet, nyt 0w-40 olie, nyt oliefilter, det har bare ikke fået mislydene til og forsvinde, den skrallere stadig ved koldstart det første sekund, og piberiet, som jeg ikke kan lokalisere hvor kommer fra, er der stadig, så det er ikke remhjulene. Meeen måske generatoren, som sidder fast med 4 bolte er lidt løs i hullerne, indtil boltene bliver strammet selvfølelig. Der var en mercedes mekaniker der engang sagde at de havde sommetider sat bøsninger i bolthullet og andre boldte, så generatoren kørte helt lige på de andre remhjul, så hvis generatoren ikke "sporer" helt kan det måske være det der får remmen til og pibe.
    Men har i andre bud så er i velkommen.


  • #14   19. jan 2013 Bjarne s. Ikke for at skal ødelægge din weekend. Men skralleriet ved opstart vil jeg næsren med sikkerhed sige er din taktkæde. Og det skal du have kigget på.

  • Bjarne S
    Bjarne S Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #15   19. jan 2013 tak for svar søren.Jeg havde det også selv i tankerne, havde håbet på at en 0w-40 olie kunne have reddet det, så kædestrammeren får olie lige med samme, men der er nok kun den hårde vej, tror du der sker noget ved og kører med det et stykke tid endnu, det bliver jo en halv dyr affære, motoren skal jo ud, så der skal liiige samles lidt penge sammen.
    Kan piberiet også komme derfra, for når jeg sidder inde i bilen lyder det som om det kommer fra motorens venstre side.


  • #16   19. jan 2013 altså så længe det ikke bliver værere og du holder øje med det kan du godt køre med det. men giver ingen garantier.

    skal ikke kunne sige om maskinen skal ud. på nogen mercere skifter man kæden ved at pille topdækslet af. åbne samleleddet på den gamle kæde, sætte den nye kæde sammen med den gamle. og så trække den på ved at dreje motoren manuelt. ved ikke om det er det samme på din.


  • Bjarne S
    Bjarne S Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #17   19. jan 2013 det skal jeg heller ikke kun sige, men der skal jo nok også en ny kædestrammer til, og så det det begynder og blive vanskelig, der er jo slet ikke plads til og skrue i maskinen på en A model.

Kommentér på:
skralde/mislyde i Mercedes A200

Annonce