{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.396 visninger | Oprettet:

Feta F
Feta F
Tilmeldt:
19. feb 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 52

Transporter T4 Tdi (ACV) vil ikke starte.. HJÆLP HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej Bg

Er her nogen herinde der er professorer på de biler, er ved at blive sindsyg.
Min ven har denne 99 T4 2.5Tdi med acv motor som driller.

Han tændte bilen og kørte 1000m og så gik den ud, og har sidenhen ikke villet starte.
Den har før drillet med ikke at ville starte, hvor man skulle vente et par minutter og så sprang den igang. dengang skiftede vi diesel filtret, om det hjalp vides ikke. det ihvertfald et par måneder siden den gjorde det. men nu her, er den helt død
Jeg opdagede så at remmen til diesel pumpen var helt færdig, der mangler tænder mm. så troede egentlig det bre var det. har skiftet remmen, sat den på mærker, justeret med mikrometer ur mm. men bilen er stadig død, Jeg har også kontrolleret den anden tandrem og den står fint. Desuden har jeg checket fejlkoder og de siger heller ikke noget.
Magnet ventilen på pumpen får også 12volt og klikker.
Jeg har løsnet en dyse og set at der kommer lidt diesel ud når jeg tørner motoren.
Bilen kan godt hoste og hakke lidt igang når jeg gir den diesel start, så vil næsten tro det er et brændstof problem. Men er ved at løbe tør for ideer. Den har kørt 250.000km og der ER fuld tank på den smiley
Relæ 109 er også både checket og skiftet.

Så hvad er der snart af muligheder `?? gode råd modtages.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transporter T4 Tdi (ACV) vil ikke starte.. HJÆLP HJÆLP
  • #2   28. dec 2012 Den skal kunne starte på æter, ellers står den forkert på tandremmen.



  • Feta F
    Feta F Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 52
    #3   28. dec 2012 Den kan godt starte på æter (Dieselstart)

    Jeg mener ikke at der sidder en føler for indsprøjtnings tidspunkt, da det er det man stiller med mikrometer ur



  • #4   28. dec 2012 er pumpen blevet justeret ind med tester også ?

  • #5   28. dec 2012 der sidder en lille fjeder inde i pumpen , som kan knække .
    Er den knækket , vil den ikke starte .
    Har i evt prøvet en anden nøgle .
    Det kunne også være chippen i nøglen som er død


  • Feta F
    Feta F Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 52
    #6   28. dec 2012 Pumpen er ikke kørt ind med tester, kun micrometer ur. Burde vel være nok når bare remmen var knækket ?
    Hvis chippen i nøglen var død havde den vel blinket i startspærre tegnet, og lavet en fejlkode i instrument eller motorstyring, det plejer de.
    Hvordan finder jeg ud af om den lille fjeder er knækket ? det lader til den gir en form for diesel når jeg løsner en dyse og tørner, sprøjter der ihvertfald lidt diesel ud


  • #7   28. dec 2012 den blinket ikke i instrumentet .

  • Feta F
    Feta F Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 52
    #8   28. dec 2012 Men burde den ikke have en fejlkode på instrument eller motorstyring så ? hvor den skriver at motor er spærret af startspærren ??

  • #9   28. dec 2012 Hvis der er startspærre på den, kan man slet ikke komme til magnetventilen på pumpen, da startspærren er en del af denne.



  • #10   28. dec 2012 den skal justeres ind med mikrometer ur først og så bagefter med tester smiley det skal alle af de tdi hvis man ikke gør det ville den muligvis ikke starte har prøvet det en par gange grunden til den skal det er fordi der sidder en g80 føler innde i den ene dyse . hvis den magnetventil åbner virker startspæren så det er ikke det. ( er du helt sikker på at den rem du har sat på passer helt 100 at den ikke bare har en tand mere end den gamle )

  • #11   28. dec 2012 har makket med en fra 96 , og den skrev ingenting .
    Der blev skiftet chip og den krans som sidder omkring tændingslåsen , så kørte den igen


  • Feta F
    Feta F Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 52
    #12   28. dec 2012 Jeg må prøve og se om Vagcom har en guidet indstilling af pumpen, så jeg kan prøve at få gjort det.
    Jeg vil heller ikke mene det er startspærren når den åbner ventilen.

    Og så lige tælle tænder på remmen, just in case, men mener nu kun der findes 1 type rem smiley


  • #13   28. dec 2012 de kunne jo have udlaveret den forkerte fks til en 2.4td

  • #14   28. dec 2012 har du stilt pumpen til 0.55 ?

  • Feta F
    Feta F Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 52
    #15   28. dec 2012 Den står ca 0,57 det burde den kunne starte på

  • Feta F
    Feta F Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 52
    #16   28. dec 2012 Tænder på tandrem er de samme antal

    Jeg har prøvet at løsne retur slangen på pumpen, og når motoren tørner kommer der lidt diesel ud


  • #17   28. dec 2012 Kan i evt. holde den igang med æter? Det kan jo være at den bare trænger til at blive luftet ud og det er nemmere hvis man lige kan holde den igang på æter.

  • #18   28. dec 2012 muligvis kan den men tror det er der for. har gjort det en par gange og de skal virkelig stå 100% ellers køre de ikke rat godt og de for store startproblemer når det bliver koldt lige som det er nu. det er ikke noget man kan gøre på øjemåle eller den står sådan ca rigtig det skal være 54-55mm og hvis man har en mikrometor ur der ikke er helt i top skal der en anden til er bøvlet meget med en hvor den pind som sidder på uret som skal ind i pumpen var 1mm for tyk den kunne nemt gå der ind men der en en lille hul i stemplet der inde hvor mikrometeruret kentret inde og jeg blev ved med at indstille pumpen men det hjalp ikke. indtil jeg fik et nyt sæt som passede til den pumpe den jeg brugte var til en 2.4 og der er der ikke den hul inde i pumpen men det er det på en 2.5tdi smiley

  • #19   14. maj 2014 Hvor sidder mærket på beslaget til diesel pumpen?? Jeg kan kun finde det på remhjulet men remmen var taget af da jeg fik bilen 2,5 TDI 102hk

  • Rune J
    Rune J Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #20   31. mar 2015 Hejsa, jeg har en T4 2,5 benzin fra 1996. Da jeg skulle starte den i går kørte starteren en "halv" omgang og sagde så ikke mere. Jeg prøvede så at dreje nøglen igen for at starte den men nu drejer starteren ikke rundt, men der kommer en klik lyd fra motorrummet. Alle lamper lyser og slukker som normalt. Har skiftet bundstykket til tænding, men det hjalp ikke. Hvad kan det så være, er det evt starteren der er defekt?
    MVH
    Rune


  • bjørn p
    bjørn p Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 11
    #21   23. okt 2016 fandt i en løsning?

Kommentér på:
Transporter T4 Tdi (ACV) vil ikke starte.. HJÆLP HJÆLP

Annonce