{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

BMW M52 motorproblem. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Efterspørger en som muligvis kan hjælpe mig med et problem jeg har med min BMW E36. Jeg har, efter mødet med en kæmpe vandpyt på 40-50 cm forårsaget af smeltesneen julenat haft problemer med bilen. Bilen gik ikke ud, men det var tæt på og jeg kom fint ud af vandpytten, og fint hjem, ummidbart ingen skader.
Da jeg 3 dage efter skulle bruge bilen startede, og kørte den også, men efter ca. 2 kilometer begynder den at gå rigtig dårlig, og kan overhovedet ikke trække. Det bliver værre og værre i takt med bilen også bliver varmere. det ender med at de går ud, og kan ikke starte. Når bilen derefter er afkølet, kan den igen starte og køre 2 kilometer og sådan bliver den ved.

Jeg tænker, at det højst sandsynligt er noget som har fået fugt, og derved taget skade, men jeg har bare ikke kunne lokalisere hvad det er som har taget skade, og der er intet synligt ! Derfor håber jeg på nogen kan hjælpe mig med en eventuel idé om hvad der er galt, da den er ved at drive mig til vandvid.. Bilens motorstyring melder ingen fejl.

Håber nogle kan hjælpe mig videre..

Vh Oliver


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW M52 motorproblem.
  • #1   3. jan 2013 Er der strøm på bilen, eller der den på mangel?

    Tjek evt at din luft filter kasse ikke er stoppet til, det kunne også være en generator der er futtet af, mål evt om den lader med 14.4 som den skal.
    Hvis relæet er i stykker kan den overlade og bilen går i nødprogram. Forstår dog ikke hvorfor den bare dør.

    Det kunne også være vand i din krumtapføler?


  • #2   3. jan 2013 Der er med garanti kommet vand ned til tændrørene. Af med hætterne/tændspolerene og tør efter.

  • #3   3. jan 2013 02power/Polo doktoren

    Remmen er pillet af, og luftfilterkassen er også pillet af og tjekket, og den gør stadig det samme. Så de 2 ting er udelukket. Har ikke haft tjekket vand mellem tændspolerne og tændrørerne, så det kan jeg da lige prøve!

    Virker bare underligt i forhold til krumtapføleren at den skal gå dårligere og dårligere jo længerede tid den kører, og så gå ud.. i min forstand burde den slet ikke kunne starte. og motoren når jo på de 2 km ikke at blive driftvarm, så det er ikke meget varme der skal til før den går ud. .. Når den er blevet godt varm kan den overhovedet ikke starte, og lyder heller ikke til at tænde særlig meget, men kan godt skyde ud af luftmassemåleren...


  • #4   3. jan 2013 Ok.
    Ja du må fortsætte med at fejlsøge tændingen, tjek som der blive sagt vand ved ttændrør.


Kommentér på:
BMW M52 motorproblem.

Annonce