{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.108 visninger | Oprettet:

Skift af tandrem? {{forumTopicSubject}}

Forhører mig lige herinde, da auto-mekanik slet ikke er mit fag.

Min svigerfar erhvervede en Polo Mk3 Match II 1.6 (6n0) fra 96', og vi kan se i service bogen at der sidst er registreret skift af tandrem ved 130.000, i 2003, og den runder snart190.000 .

Har hørt nogle generelle regler med at de kan køre 100.000 km på en tandrem, men taget i betragtning af alder på remmen ?

Hvad er jeres mening?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af tandrem?
  • #1   12. jan 2013 Jeg mener det er 90.000 km eller 4 år sådan en kan køre på en rem..
    Så ville da anbefale at få den skiftet.

• #2   12. jan 2013 skift den nu det ikke kun km tallet der skal gås efter de mørner stille og roligt med tiden og kan derfor også springe.

• #3   12. jan 2013 Jep, de få hundrede kr for en ny rem er givet godt ud.

Men hvordan kan det ses hvis den er slidt?
    Tog et kig på den, og den virker ikke til at være flosset eller lign.

• #4   12. jan 2013 tag et kig på den og se hvordan den ser ud... ellers er sådan en motor let at skifte rem på, det tager ikke lang tid.. hellere gøre det en gang for meget end en gang for lidt.. mener det er 60 eller 70000km felicia/polo 6n kører, med 1.6 motoren... hæng mig ikke op på det, men mener det.. kig i din manual der står det........ ellers skulle det stå på en makat ude i motorrummet med næste skift... men reglerne omkring tandremmen kommer HELT an på hvilken bil vi snakker om.. nogle kan køre 200000km uden at skifte remmen(efter hvad bogen siger), og andre biler kan kun køre fx 30-40000km med den samme rem... så der er altså står forskel på det med tandremme, hvornår de skal skiftes.. afhænger helt og aldeles af hvad fabrikanten har foreskrevet... en tandrem må på INGEN måder se slidt ud, når du kigger på den.. hverken flosset eller mærker i gummiet eller andet.. det er jo en af de dele i motoren, der er konstant belastning på.. det er jo faktisk bare et stort elastik med tænder.....

Men jeg kan se ud fra at google det, så er det ca hver 90000km/4år... men som der også står rundt omkring, better safe than sorry... så hellere få den skiftet nu, og så være sikker... specielt efter længere tids stilstand!

• #5   12. jan 2013 Super ! Tak for jeres viden!

Jeg giver ordet videre

• #6   12. jan 2013 Man ser det først når remmen er afmonteret og man vender "tænderne" modsat.

De revner der hvor de samles med selve remmen.

• #7   12. jan 2013 ifølge aynes værkstedshåndbogen er 60000 km..

Kommentér på:
Skift af tandrem?

Annonce