{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.533 visninger | Oprettet:

Vw Passat 3b "næsten ingen varme i bilen" {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en passat 3b fra 1999, det er en 1,9tdi 115

mit problem ligger i at bilen næsten ingen varme smider ind i kabinen :S hvad kan dette skyldes?

+ tillægs ting,
ved ikke om det er relevant for dette problem, men når jeg gasser op lyder der som om der et sted i midten bad konsollen er luft i nogle rør, og derfor tænker jeg om man evt skal udlufte et eller andet varme system ? (og nej jeg aner ikke en skid om hvordan sådan et system er lavet i en bil)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vw Passat 3b "næsten ingen varme i bilen"
  • #1   14. jan 2013 Bilens motor bliver dog perfekt varm "hvertfald hvis jeg kigger i instrument bordet"

  • #2   14. jan 2013 har den fået skiftet termostat/køler for nylig.

  • #3   14. jan 2013 Jeg har tidligere oplevet, at varmelementet var stoppet af skidt og andet fra kølevæsken. Det hjalp at skylle elementet ud med en vandslange. Dette var også en Passat.

  • #4   14. jan 2013 JT !:
    har ikke haft bilen så længe så ved faktisk utrolig lidt om den, øhmm men hva hvis den har fået det skiftet for nylig ?

    T3 Busdriver:
    Altså skal jeg pille køleren af og skylle den igennem ?


  • #5   14. jan 2013 det kan være den ikke er luftet ordentlig ud hvis en af de ting er skiftet,

  • #6   14. jan 2013 Nej, du kan nøjes med at pille tilslutningerne til varmeelementet fra i motorrummet, og så føre vand baglæns gennem varmeelementet. Så skyller du evt. snavs ud af varmeelementet. smiley Men ja, bilen skal tømmes for kølervæske. Dette er den nemme løsning, hvis problemet er en et stoppet varmeelement. Hvis du ikke kan få et ordentligt resultat, kan det være nødvendigt at skifte til nyt varmeelement, men det tager tid.! smiley

  • #7   14. jan 2013 okay hvordan gør jeg dette ? har kun prøvet det på bimmer smiley er det samme princip med luft skrue i toppen af køleren ?

  • #8   14. jan 2013 En passat burde lufte sig selv ud.. smiley

  • #9   14. jan 2013 okay kan du evt sende et billede / film eller noget af hvor det sidder og evt hvordan det foregår ?

  • #10   14. jan 2013 det undrer mig bare meget med den der "luft i rør lyd"

  • #11   14. jan 2013 Der kan være en smule fanget luft i systemet, men det burde ikke begrænse varmen alverden.

  • #12   14. jan 2013 okay så ligegyldigt hvad bør jeg lige lufte det ud ?

  • #13   14. jan 2013 Lige et godt råd, som egentlig ikke har noget med dit emne at gøre:

    Du bruger citationstegn forkert. De skal bruges, hvis du citerer noget. Du skal i stedet bruge parenteser i din situation.

    Det er hverken for at hakke på dig eller spille bedrevidende. Det er udelukkende for at hjælpe dig til ikke at skabe tvivl om, hvad du egentlig mener med det, du skriver, da det får en helt anden betydning, hvis du bruger citationstegn.


  • #14   14. jan 2013 tjae, du kan da prøve.. Men jeg tror mere på et stoppet element. Altså udfra hvordan du beskriver problemet. smiley

  • #15   14. jan 2013 haha Bay du har helt ret det har intet med dette at gøre smiley tror hvertfald ikke mit indlæg hedder (hjælp til tegnsætning)

    T3:
    okay, har læst det måske også kan være pollen filter ? eller er jeg helt galt på den ?


  • #16   14. jan 2013 Se, der skulle du netop have brugt citationstegn i stedet for parentes smiley

    Jeg vil ikke blande mig yderligere. Tag det til dig, hvis du har lyst smiley


  • #17   14. jan 2013 Hvis vi taler stoppet pollenfilter, hvil dette begrænse luftflowet til kabinen, og dermed også igennem varmeelementet, men det er da blot at tage det af, så kan du se, om det giver mere luft. Har bilen klimaanlæg.?

  • #18   14. jan 2013 Bay:
    Flab haha

    T3:
    bilen er uden klima anlæg, men sys nemlig heller ikke den blæser ret hårdt hvis man fyrre den helt op


  • #19   14. jan 2013 Prøv at tage pollenfilteret af, så får du svar på, om det skulle være årsagen. smiley

  • #20   14. jan 2013 Måske lidt smiley Men det var som sagt ikke min intention at nedgøre nogen.

    Held og lykke med fejlsøgningen på bilen.


  • #21   14. jan 2013 super smiley men ellers har jeg jo en hel del ting jeg kan begynde at teste smiley

  • #22   14. jan 2013 Er der vand nok på? det er typisk hvis man ikke har nok kølervæske osv. at bilen får drænet vand når noget fryser til is og stopper køleren, så render der ud når der er tryk på.

    Tjek det smiley


  • #23   14. jan 2013 På fremløb og retur til varmelegemet i kabinen, sidder der spændebånd/spændeclips, disse kan løsnes ved at klemme dem med en tang, mens du gør dette vrider du lidt i slangen, og hvis der er luft i systemet burde det komme ud ....
    På en Passat 3B sidder de lige under forruden, ca. midtfor.


  • #24   20. feb 2013 Så er det med udluftningen prøvet det virkede ca 2-3 dage så var der luft i igen.

    hmmm FML!


  • #25   20. feb 2013 Har selv lige været ude for samme problem 2 små el ventil i kabinen til at reg med

  • #26   21. feb 2013 øhm hvor finder jeg disse ? og kan du evt. sende link til hvordan de ser ud og sidder ?

  • #27   21. nov 2015 Hvad var problemet om jeg må spørge? smiley

  • #28   11. feb 2016 Problemet viste sig at være toppakningen.

    den blev skiftet samt planslebet og så var den skid lige som slået smiley


  • #29   8. jan 2017 Brugte den vand ? (:

  • Nicolas L
    Nicolas L Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 7
    #30   19. jan 2017 Har lidt af samme problem. Med min Passat awt Motor
    Jeg skal helt op omkring 2500 omdr. før jeg kan mærke der kommer rigtig varme og vandet cirkuler igennem varmelægmet..
    Jeg har fyr monteret, og når jeg tænder det cirkuler vandet med det samme igennem. Det er som om vandpumpen ik kan lave nok tryk....

    Er der nogle der hved om der sidder en ventil der ik virker eller noget der kan være tilstoppet?


  • #31   20. jan 2017 #29
    Ja den brugte vandet på den måde at når der blev opbygget nok tryk, så skød den vandet ud gennem bunden af vandbeholderen.

    #30
    jamen jeg skiftede en del dengang, det kan også være en ventil der sidder ind i højre side af blokken. (du kan i øvrigt teste hvorvidt den ventil stadig virker, ved at pille den ud og så smide en gryde på komfuret, en temperatur måler i og så skal du kunne se den åbne når den rammer korrekt temperatur.) "mener det var 68 eller 78 grader"


  • Nicolas L
    Nicolas L Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 7
    #32   20. jan 2017
    Du mener termostaten?
    Den er skiftet der er to typer, en der åbner når den er 92 og en der åbner 85 grader. Satte den på 92 grader i.
    Det har hjulpet lidt.
    Men syndes ik luften bliver rigtig varm så længe. Når der er skruget godt op for blæseren.
    Vand bruger eller smider den ikke.


  • #33   23. jan 2017 okay, altså mit problem var i bund og grund bare at den lukkede tryk fra en cylinder over i vandet, så der kom for det første luft i, hvilket gjorde jeg ingen varme fik i kabinen "eller nogen gange lidt men ikke sådan rigtigt"

    hvis jeg så kørte friskt til, så blev der så højt tryk at den skød vand ud gennem bunden af ekspansions beholderen.


  • #34   23. jan 2017 kan du nogen sinde høre der er luft med rundt i systemet ?

  • Nicolas L
    Nicolas L Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 7
    #35   23. jan 2017 Nej. Kan ikke høre noget der skvulper
    Sidder der nogle ventiler lige før varmelægmet ?


  • Nicolas L
    Nicolas L Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 7
    #36   23. jan 2017 Som der måske ikke åbner helt?


  • #37   26. jan 2017 okay jeg kunne høre der var luft i " lidt som en radiator der ikke er udluftet " så jeg prøvede manuelt at udlufte den, og så kunne bilen give varme i kort tid.

    vandet kommer ind i anlægget temmelig højt på en passat 3b, så der skal ikke meget luft til før det går galt.

    hvis du vil udlufte den, sidder der ca. midt for forruden et "rynket" plastik skjold du kan pille af, derefter kan du trække den venstre gumme slange lidt ud, til du ser et hul igennem, og så lade den stå åbent til der kommer vand ud.


  • Nicolas L
    Nicolas L Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 7
    #38   26. jan 2017 Syndes bare ik der er meget tryk på vandet. Når jeg tager tilgangs slangen af og starter er det ik fordi at der er så meget tryk på. Pumpen til fyret laver mere tryk

  • #39   26. jan 2017 hmm som jeg husker det, hvis du hiver dem hen til en af "hullerne" så sprøjter det op i en høj stråle.

    måske dit problem er vandpumpen som du selv nævner i starten, i hvert fald hvis du har tjekket alt andet.


  • Nicolas L
    Nicolas L Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 7
    #40   26. jan 2017 Det tænker jeg os lidt.
    Og hvis toppakningen var gået, skulle jeg mene at trykket ihvertfald ikke blev mindre.
    Eller er jeg forkert på den?


  • #41   27. jan 2017 Jeg tror bare det er din vandpumpe der er ved at være mæt af dage, hvis toppakningen går kan der ske flere forskellige ting.

    1. Vand i olien, du kan tjekke det ved at se om der er "hvidt snask" når du tager olie proppen af.
    2. om den lukker tryk over i vandet "skyder vandet ud af ekspansionen"

    du kan også bare holde øje med om du skal gå og fylde vand og eller olie på, som regel bruger en ældre bil lidt, men hvis det er "meget" så skal du nok overveje toppen også

    osb, der kan sikkert også være flere mulig ting der kan ske med utæt top afhængig af hvor den er utæt.


  • Nicolas L
    Nicolas L Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 7
    #42   29. jan 2017 Yes min ven. Må hellere få taget t~rem af og få kigget på den vandpumpe. Du skal ha tusind tak for at du gider at svare og er som du er..
    Mvh. Mig


  • #43   30. jan 2017 Så lidt makker, kan selv huske hvor træls det var smiley så selvfølgelig giver jeg den hjælp jeg kan.
    Held og lykke med det smiley


  • #44   15. jul 2017 hej folkens genopliver lige emnet.
    de gammel har en Passat 3bg 130 hk tdi.
    Den fik skiftet vandpumpe sammen med tandem for knap et år siden. Den anden dag klager de så over at temperaturen i instrumentet stiger normalt efter koldstart, for derefter at svinge lidt i mellem 50 og 90 grader og efter 5-8 min kørsel falder den til 0 grader og bevæger sig ikke derefter. Termostat er skiftet og har kun gjort den bedre til at varme i kabinen. ekspention beholderen forbliver kold sammen med vandet. men den øverste slange til køler er varm og den nederste er kold.
    så jeg tænker med der kan være noget skidt der løber ind i køler efter start og stopper køler så vandpumpen ikk kan trykke vandet rundt?


  • #45   21. aug 2017 tjek den plastik "studs" hvor termostaten sidder, der sidder så nogle plastik vinger inden i der har det med at knække, mener der skal sidde 2.


  • #46   1. nov 2019 Hej har lige købt en Passat 1,9 TDI fra 2006. Og den varmer ikke i kabinen. Alt ser normalt ud i instrumentbordet. Den kommer op på normal 90 grader og bliver ikke varmer den blander heller ik olie og vand og den ryger ikke. Hvad tror i det kan være

Kommentér på:
Vw Passat 3b "næsten ingen varme i bilen"

Annonce