14.533 visninger
|
Oprettet:
Vw Passat 3b "næsten ingen varme i bilen" {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en passat 3b fra 1999, det er en 1,9tdi 115
mit problem ligger i at bilen næsten ingen varme smider ind i kabinen :S hvad kan dette skyldes?
+ tillægs ting,
ved ikke om det er relevant for dette problem, men når jeg gasser op lyder der som om der et sted i midten bad konsollen er luft i nogle rør, og derfor tænker jeg om man evt skal udlufte et eller andet varme system ? (og nej jeg aner ikke en skid om hvordan sådan et system er lavet i en bil)
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 9 Svar: 777
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
har ikke haft bilen så længe så ved faktisk utrolig lidt om den, øhmm men hva hvis den har fået det skiftet for nylig ?
T3 Busdriver:
Altså skal jeg pille køleren af og skylle den igennem ?
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 9 Svar: 777
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 9 Svar: 777
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 9 Svar: 777
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Du bruger citationstegn forkert. De skal bruges, hvis du citerer noget. Du skal i stedet bruge parenteser i din situation.
Det er hverken for at hakke på dig eller spille bedrevidende. Det er udelukkende for at hjælpe dig til ikke at skabe tvivl om, hvad du egentlig mener med det, du skriver, da det får en helt anden betydning, hvis du bruger citationstegn.
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 9 Svar: 777
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
T3:
okay, har læst det måske også kan være pollen filter ? eller er jeg helt galt på den ?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jeg vil ikke blande mig yderligere. Tag det til dig, hvis du har lyst
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 9 Svar: 777
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
Flab haha
T3:
bilen er uden klima anlæg, men sys nemlig heller ikke den blæser ret hårdt hvis man fyrre den helt op
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 9 Svar: 777
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Held og lykke med fejlsøgningen på bilen.
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
Tjek det
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 178
På en Passat 3B sidder de lige under forruden, ca. midtfor.
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
hmmm FML!
dec 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 22
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
maj 2013
Følger: 21 Følgere: 19 Svar: 5
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
den blev skiftet samt planslebet og så var den skid lige som slået
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 139 Svar: 1.660
jan 2017
Følger: 1 Svar: 7
Jeg skal helt op omkring 2500 omdr. før jeg kan mærke der kommer rigtig varme og vandet cirkuler igennem varmelægmet..
Jeg har fyr monteret, og når jeg tænder det cirkuler vandet med det samme igennem. Det er som om vandpumpen ik kan lave nok tryk....
Er der nogle der hved om der sidder en ventil der ik virker eller noget der kan være tilstoppet?
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
Ja den brugte vandet på den måde at når der blev opbygget nok tryk, så skød den vandet ud gennem bunden af vandbeholderen.
#30
jamen jeg skiftede en del dengang, det kan også være en ventil der sidder ind i højre side af blokken. (du kan i øvrigt teste hvorvidt den ventil stadig virker, ved at pille den ud og så smide en gryde på komfuret, en temperatur måler i og så skal du kunne se den åbne når den rammer korrekt temperatur.) "mener det var 68 eller 78 grader"
jan 2017
Følger: 1 Svar: 7
Du mener termostaten?
Den er skiftet der er to typer, en der åbner når den er 92 og en der åbner 85 grader. Satte den på 92 grader i.
Det har hjulpet lidt.
Men syndes ik luften bliver rigtig varm så længe. Når der er skruget godt op for blæseren.
Vand bruger eller smider den ikke.
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
hvis jeg så kørte friskt til, så blev der så højt tryk at den skød vand ud gennem bunden af ekspansions beholderen.
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
jan 2017
Følger: 1 Svar: 7
Sidder der nogle ventiler lige før varmelægmet ?
jan 2017
Følger: 1 Svar: 7
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
vandet kommer ind i anlægget temmelig højt på en passat 3b, så der skal ikke meget luft til før det går galt.
hvis du vil udlufte den, sidder der ca. midt for forruden et "rynket" plastik skjold du kan pille af, derefter kan du trække den venstre gumme slange lidt ud, til du ser et hul igennem, og så lade den stå åbent til der kommer vand ud.
jan 2017
Følger: 1 Svar: 7
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
måske dit problem er vandpumpen som du selv nævner i starten, i hvert fald hvis du har tjekket alt andet.
jan 2017
Følger: 1 Svar: 7
Og hvis toppakningen var gået, skulle jeg mene at trykket ihvertfald ikke blev mindre.
Eller er jeg forkert på den?
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
1. Vand i olien, du kan tjekke det ved at se om der er "hvidt snask" når du tager olie proppen af.
2. om den lukker tryk over i vandet "skyder vandet ud af ekspansionen"
du kan også bare holde øje med om du skal gå og fylde vand og eller olie på, som regel bruger en ældre bil lidt, men hvis det er "meget" så skal du nok overveje toppen også
osb, der kan sikkert også være flere mulig ting der kan ske med utæt top afhængig af hvor den er utæt.
jan 2017
Følger: 1 Svar: 7
Mvh. Mig
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
Held og lykke med det
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 28
de gammel har en Passat 3bg 130 hk tdi.
Den fik skiftet vandpumpe sammen med tandem for knap et år siden. Den anden dag klager de så over at temperaturen i instrumentet stiger normalt efter koldstart, for derefter at svinge lidt i mellem 50 og 90 grader og efter 5-8 min kørsel falder den til 0 grader og bevæger sig ikke derefter. Termostat er skiftet og har kun gjort den bedre til at varme i kabinen. ekspention beholderen forbliver kold sammen med vandet. men den øverste slange til køler er varm og den nederste er kold.
så jeg tænker med der kan være noget skidt der løber ind i køler efter start og stopper køler så vandpumpen ikk kan trykke vandet rundt?
jan 2011
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 131
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Biler: 15 Emner: 10 Svar: 16
Vw Passat 3b "næsten ingen varme i bilen"