{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.859 visninger | Oprettet:

Bjarne G
Bjarne G
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

HJÆLP!! Tørner ikke motor, men kommer med mærkelig lyde?! {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har haft lidt problemer med min bil efter det blev koldt. Det er en Grande Punto 1.4 8v fra start 2006. Ja, haha. typisk fiat. smiley

Nå, men problemet er at den har haft svært ved at starte på det sidste

og så i dag, kom den lidt igang, men gik ud igen. og nu kommer der bare underlige lyde når jeg prøver at starte den??
det lyder sådan "bzzzzzzzzz"?? kunne forstille mig det var startspærren eller starteren der var stået af? er ikke sikker på hvordan det lyder når starter relæ'et slår fra? for der er en klikke lyd, men den kommer fandme hurtigt og resultere mere i en "bzzzzz" lyd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!! Tørner ikke motor, men kommer med mærkelig lyde?!
  • #1   17. jan 2013 Et forsigtigt bud.... Mangel på strøm..... smiley

• Bjarne G
    Bjarne G Tilmeldt:
    okt 2012

#2   17. jan 2013 jeg tror det desværre ikke. havde ikke lige start kabler i nærheden, da det skete kl 22. men central låsen virker ganske fint, det gør lyset og radioen også.

Den blinker dog sjovt med lyset da jeg gav op?! :S

• #3   17. jan 2013 Ja - jeg havde nok lige prøvet et sæt startkabler før du skifter alt muligt smiley

Den lyd, er typisk for en starter når den mangler strøm. Startøjeblikket er det tidspunkt for en bil, hvor den skal have alt det strøm den kan bruge !

• #4   17. jan 2013 nyt batteri eller startkabler på og ud og kør en god tur

• Bjarne G
    Bjarne G Tilmeldt:
    okt 2012

#5   17. jan 2013 har jeg også tænkt mig imorgen. lånte en vens bil hjem. så må jeg kigge på den når det er lyst, har ellers "lige" (for 6 måneder siden) fået nyt batteri fra batteri Carlsen i køge.

• #6   17. jan 2013 Well - viser det sig, det er batteriet, hvad det umiddelbart lyder som om, så husk du har reklamationsret på dit batteri.

• Bjarne G
    Bjarne G Tilmeldt:
    okt 2012

#7   17. jan 2013 den kommer også med denne besked engang imellem:
    excessive radiator fluid temperature stop and switch off engine

- men mekanikeren kan ikke aflæse en fejl på computeren! :S

• Bjarne G
    Bjarne G Tilmeldt:
    okt 2012

#8   17. jan 2013 ja, jeg må lige kigge på det. HÅBER det kun er batteriet den er gal med, ellers kunne det sgu blive en dyr omgang. Især fordi selvom man kan skifte de fleste ting selv, så skal den åndssvage computer nulstilles osv af en mekker

• #9   17. jan 2013 øhh, har den mon været frossen????
    Hvis vandet i køleren, har været frosset helt til, starter den med at tage tænderne, på tandremmen, derefter siger den sjovt,,,,,Mest fordi der ingen kompression er mere....
    bare en tanke???

• Bjarne G
    Bjarne G Tilmeldt:
    okt 2012

#10   17. jan 2013 jeg tror ikke den har været så frossen at vandet er frosset til, mener kølervæsken jeg har på går ned til minus 36 grader. så håber da ikke det er det.

• #11   18. jan 2013 Jesper S :
    Jeg holder nok mere med dig.. og det bøver ikke være frosten.. det kan være nedslidt rem osse..

• #12   18. jan 2013 enten er det remmen ellers prøv nogle tykkere start kabler.. de tynde fra thansen er ikke altid de dur..

• Bjarne G
    Bjarne G Tilmeldt:
    okt 2012

#13   18. jan 2013 Remmen er skiftet for 8 måneder siden og ca 10.000 km

• jdt
    jdt Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 3 Emner: 16 Svar: 17
    #14   8. maj 2013 Husk stellforbindelser fra motor og til batteri og batteri til bilen selv, det kan vera dårligt forbindelser...Efterse remmen om den er forslap

Kommentér på:
HJÆLP!! Tørner ikke motor, men kommer med mærkelig lyde?!

Annonce