{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.454 visninger | Oprettet:

AUDI MULTITRONIC! SE HER.... {{forumTopicSubject}}

Hej BG..

Virker det eller hvad er jeres erfaringer?? Søger man på nettet så får audi's multitronic gear ikke ligefrem topkarakter, og der er mange sure indlæg hvor det har kostet over 50.000 kr for at få en ny gearkasse i.

Det er noget med at de tidlige modeller frem til 2004 er dårlige?? og modeller fra 2005 er gode??

De laver jo stadig multitronic gearkasser, så helt kan det vel ikke være?..

Jeg overvejer køb af en Audi a4 2.0 TDI Multitronic, år 2005, kørt 240.000 men har fået skiftet gearkasseolie jævnligt..

Men nu er jeg ved at trække følehornene til mig, fordi jeg kun finder negative indslag,..... så hvad er jeres erfaring?? Er det virkeligt så ringe at det går i stykker for et godt ord?

På forhånd tak. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AUDI MULTITRONIC! SE HER....
  • #1   23. jan 2013 Mener så heller ikke den motor du har kig på der får SÅ god ros. Men gearkassen er der meget snak om . Dog vil jeg sige at GÅR det galt så kan du altså få en ny i tyskland for lige over 20klik. Så det behøver ikke at koste 50.
    Jeg har intet oplevet af negative ting med min egen og håber det bliver ved sådan :-).

• #2   23. jan 2013 ok tak for input...

andre?

• #3   23. jan 2013 Har heller aldrig hørt dårlige ting om den gearkasse - hvis ellers ikke den køre på gammel olie burde der ikke være noget - ville derimod være mere bekymret på den motor .

• #4   23. jan 2013 hvad er der med motoren mener i?

• #5   23. jan 2013 Alt er galt på de gamle 2.0'ere.. Topstykker flækker, svinghjule river af, oliepumper dør, dyser dør, vandpumper dør osv osv osv.. Min kørelærer har haft flere af dem og han forbandede den motor, ligesom mange andre gør.. Men der er jo også utrolig mange der kører rundt af dem, så er det jo klart der også er flere der har problemer..
    Hvad angår multitronic så har jeg hørt at det er fint så længe man kører pænt, men hvis man overvejer at chippe så burde man altså vælge en tiptronic, de holder bedre til det smiley

• #6   23. jan 2013 Jeg mener det er toppen de bliver kritiseret for. Er dog ikke sikker.
    Gearkassen anbefaler "de kloge" at man ABSOLUT overholder service på og gør man det skulle de fint holde.

• Thorsteen C
    Thorsteen C Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 1
    #7   23. jan 2013 Så mange kilometer ville jeg være dybt bekymret for - både motor og gearkasse.

Det er korrekt, at det har været skrevet en del om Multitronic gearkassen, men det er naturligvis en lille bitte del af alle de Multitronicgearkasser, der er solgt på verdensplan. Man læser sjældent om de gearkasser, der virker upåklageligt!

Når det er sagt, så kan jeg til almen orientering oplyse, at min gearkasse "døde" i 2012 efter ca. 30.000 km!!! Pris kr. 100.000 inkl. arbejdsløn! Ingen garanti! Det var oliepumpen i gearkassen, der var stået af. Dette ødelagde diverse dele i gearkassen. Jeg har nu fået den sidste nye forbedret gearkasse i. Audi oplyser, at denne skulle være væsentlig bedre end den tidligere model. Det er er intelligent gearkasse, hvor kører og gearkasse lige skal lære hinanden at kende gennem de første 2-4000 km. Det var sgu svært, men nu går det rigtigt fint. smiley

Under alle omstændigheder, så er Multitronic fantastisk at køre med. smiley

• #8   23. jan 2013 ok, mange tak for jeres inputs...

umiddelbart kan det godt være jeg skal se mig om efter noget andet:)..

tak for hjælpen..

• #9   25. jan 2013 jeg er på et værksted hvor vi rep renovere mindst 2 af de gearkasser om ugen. både mekanisk og styreenhed.

Kommentér på:
AUDI MULTITRONIC! SE HER....

Annonce