{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.250 visninger | Oprettet:

ud med x20xev i med c20xe hvormeget skal der til? {{forumTopicSubject}}

er pisse træt af x20xev motorene da de smider toppen konstant og har langt bedre erfaring med c20xe motoren.

hvad skal jeg bruge for at smide den i?

det er vel kun styreboxen?
kan den køre med udstødningsmanifold fra x20xev?
hvordan med gearkasse de køre begge med f18 men den ene køre med hydraulisk kobling den anden med kabel kan jeg bruge den hydrauliske på c20xe?

lige kort og kontant er for at sige det lige ud pisse lige glad med hvad det koster og om den kan synes den får ikke for mange heste iforhold til loven den forurener blot for meget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ud med x20xev i med c20xe hvormeget skal der til?
  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #1   29. jan 2013 Hvad er der galt med den X20XEV? Det er ellers en meget solid motor... X20XEV kører med siemens styring og C20XE kører med bosch motronic styring. Du skal ha en C20XE motor inklusiv ledningsnet og styreboks, den skulle meget gerne passe på gearkassen, da blokkene er identiske langt hen ad vejen. Udstødnings manifoldet kan du kaste efter naboens kat, den passer ikke på C20XE, den er født med bananmanifold. Om ledningsnet til starter, generator osv der ender i et rundt multistik på C20XE ved jeg ikke om det passer sammen med vectra b ledningsnet. Hvor gammel er din vectra helt præcist?

  • #3   29. jan 2013 den er fra 98


  • #4   29. jan 2013 ssj - skulle det give 14 hk at blænde en egr og smide en stål toppakning i?

  • #5   29. jan 2013 det er bare den 3 xev motor jeg har haft der pludselig på trods af reglmæssigt olie skift og pæn kørsel er begyndt at tikke fra vetilerne af og havde en vectra a c20xe som både fik klø og knap så reglmæssigt olieskift og den kørte bare altid.

    har købt den vectra b og vidste den havde nogle fejl skal skifte bagbrosbøsninger styrekugler kødben gearkasse ( da den rasler og hopper ud af 5 gear ) alt dette er købt hjem og idag bygyndte den at tikke voldsomt fra ventilerne, og som sagt er det prøvet før så nu er det enten at renovere toppen eller finde en anden, skifte toppakning tandrem, planslibe for en sikkerheds skyld da den nye brugte sikkert også er lidt skæv og så er bilen sku ved at stå i lidt for meget til min smag.

    men kan godt være man skulle vælge at rykke toppen af og smide nyt på.

    den der erg ventil hvordan blænder man den af er ikke lige noget jeg har prøvet før?


  • #9   29. jan 2013 ja det er ikke en voldsom reperation men er lærling og pengene er ikke store og derfor skal en reperation være noget der holder og samtiddig billig.

    hvor tyk en en stål top vil du anbefale? og vil du have mellemlægsplade og 2 toppakninger på eller hvordan?

    tror det ender med jeg køber nye ventiler og løftere og plansliber toppen og smider højere top på.


  • #11   29. jan 2013 er der nogle porte der skal laves eller fyldes hvis man anvender den?

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #12   29. jan 2013 Hvor finder man en C20XE med EGR? C20XE motoren er den bedste 2 liters 16v motor opel har lavet, og der er over 50 hk at hente i den endnu, hvis man gør det rigtigt, så nej den er ikke as good as it gets fra fabrikken.
    En X20XEV kører med samme bund, krumtap plejlstænger og stempler. Der er visse forskelle, fx styringen og alt det lorte-øko-diller-daller... X20XEV er en smule hårdere komprimeret.

    Jeg ville personligt finde ud af hvor mange løftere der er dårlige, og få dem skiftet.
    Hvilken olie kører du på?


  • #13   29. jan 2013 har sikftet olie på den 2 gange siden jeg fik den. fordi motoren ikke havde kørt i den i et års tid, brugte ardeca 10/40 fra jem og fik som den kørte med i mdr. ca og så skiftede jeg igen og købte havoline 10/40,

    har hørt en fugl synge om at jeg sagtens kunne bruge 10/40 men det bedste var enten 15/40 eller 5/40 kan ikke huske det???


  • #14   29. jan 2013 men du ville anbefale c20xe motoren?

  • #15   29. jan 2013 c20let, mere er der ikke at sige...

  • #16   29. jan 2013 det overskrider jo så desværre de 20 % effektforøgelse,

    men ja havde man penge til det blev det klart c20let med 4x4 f28 gearkasse og bagtøj fra calibra, for 4x4 og 200 hk med stort potieltiale for flere ville helt klart være toppen af pubben.


  • #17   29. jan 2013 du må heller ikke smide en c20xe i en vectra b, da den skal være typegodkendt til motoren, ergo født med motoren fra fabrikken, så ja det er ligeså ulovligt at smide c20let i som c20xe smiley

  • #18   29. jan 2013 tror nu godt det kan gå med c20xe har set flere der har fået synet deres vectra b med den motor i det enste slemme problem er at de ikke overholder forureningskravene.

    men der køber man bare det der væske der skal hældes i tanken for at nedsætte co2 mængden ( kan ikke lige komme på hvad det hedder ) og så går den lige.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #19   29. jan 2013 Forureningsmæssigt er det lovligt at smide en c20xe i en 96'er vectra b. da x20xev motoren var forud for sin tid, den blev lanceret i 1994 og allerede der overholdte den forureningsnormer der først trådte i kraft i 1996. Typegodkendelses mæssigt er det et no-go da bilen aldrig er bygget og typegodkendt med motoren.

    Sonni 4x4 i en vectra b? det lyder som en god drøm... Hvis det var lovligt at smide en c20xe motor i, så havde jeg gjort det ja... men nu skriver du selv at du er lærling, så find ud af hvilke løftere der er dårlige og få dem skiftet. og så bliv ved med at bruge fx havoline 5w/40 olie


  • #20   29. jan 2013 skal man gå efter bogen er det stadig pisse ulovligt ligesom c20let men ja jeg ville også være ligeglad, men den bonger hvis det bliver opdaget af nogen der ved det smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #21   29. jan 2013 Det er også det jeg skriver?

  • #22   29. jan 2013 Ja jesper, hvis du kigger på tidspunkterne de er skrevet så er det næsten samtidig..så ja det er det du skriver men det skrev vi på samme tidspunkt næsten.

  • #23   29. jan 2013 understreger HVIS man havde penge, ja 4x4 i en VB alt kan lade sig gøre hvis man har penge, mener der er 2 her inde der har lavet det.

    om jeg skal give 3000 - 4000 for renoveret top og 500 for slibesæt plus det extra en tykkere toppakning koster alt afhængig om der skal mellemlægsplade og 2 toppakninger på, strækbolte til 70 kr stykket 700 kr. tror godt jeg kan finde en xe motor til den pris men, var faktisk ikke klar over den ikke kunne godkendes med den motor på trods af der er synet flere af dem, gør det selvfølgelig ikke mere lovligt men var overbevist om at det var lovligt.




  • #24   29. jan 2013 hva så med 2,2 16v Z22SE ( er det ikke det den hedder? ) motoren
    vil virkelig gerne væk fra x20xev motoren har dårlige erfaringer med skidtet smiley

    den er temmlig godt listet her.

    http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/521098-top_50__faerrest_fejl_100_000_km_


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #25   29. jan 2013 Det var lovligt at smide den (c20xe) i engang, men alt det sjove bliver ulovligt... Jeg vil gerne se de vectra b'er med 4x4...

Kommentér på:
ud med x20xev i med c20xe hvormeget skal der til?

Annonce