16.245 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Servostyring Opel Zafira B strejker Servostyring Opel Zafira B strejker

Godaften.

Servostyringen i min Zafira B holdt lige pludselig op med at virke, efter en hård opbremsning på vej hjem her til aften. Efter hvad jeg kan finde frem til, så er den elektronisk. Men der er ingen sikringer der er sprunget.

Jeg har ikke været under den og kigge, for aner intet om hvordan systemet er bygget op.

Nogle der har erfaringer med dette, eller som kan fortælle hvad der kan være galt?

Det drejer sig forresten om en Zafira B 1.8 16v fra 2005.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Thomas.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Møbelsamling klædeskab 1.000 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Servostyring Opel Zafira B strejker
  • #1   3. feb 2013 kan være den har smidt remmen hvis du ikke lige kan se den smider noget væske ?

• #2   3. feb 2013 Kan ikke se noget væske, og remmen sidder fint.

• #3   3. feb 2013 Syntes det kendt problem, sikkert din elektrisk servopumpe der svigter indbygget på tandsstang.

• #4   3. feb 2013 Væske påfyldes også i beholder direkte på tandstang på bagside af
    Motor.../ torpedo plade

• #5   3. feb 2013 Sådan ser pumpe ud

profilbillede
  • #6   3. feb 2013 Ok. Det var også min tanke. Det skete sådan, at jeg lige skulle bremse op. Så lyste antispin lampen, selvom jeg holdt stille. Så slukkede jeg motoren, og startede den igen. Så holdt lampen op med at lyse. Da jeg begyndte at køre igen, bemærkede jeg at servo´en ikke virkede.

Tænker det kan være en ledning der er hoppet af eller knækket. Muligvis mangel på olie, men der er ikke noget drypperi, og har aldrig været. Jeg kan ikke komme under bilen herhjemme, for ellers ville jeg lige kigge og evt give pumpen en på skalden. Tror jeg må ned og ligge i sneen om lidt...

• #7   3. feb 2013 Tror du så ikke nærmere det er din generator der ikke virker / lader nok.... Tjek den det er også en kendt svaghed på de kasser

• #8   3. feb 2013 Din bil kører med elektrohydraulisk servostyringssytem, som drives 100 % af strøm fra generatoren. Hvis din generator er stået af, virker pumpen heller ikke. Men det kan dog også være en bagatel, fx programmering, stelforbindelse etc

• #9   3. feb 2013 Generatoren virker umiddelbart også fint. Men må da hellere checke det.

• Nickname
    Nickname Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 2
    #10   20. feb 2013 Hej Thomas
    Har du fået lavet bilen og isåfald hvad var problemet?
    Min zafira 2006 gør nøjagtig det samme og antispin lampen lyser også lige pludselig.

• #11   21. feb 2013 Ja, den er blevet lavet. Det var servo pumpen der var brændt af. I min holdt antispin lampen op med at lyde efter bilen havde været slukket.

Kommentér på:
Servostyring Opel Zafira B strejker

Annonce