{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Startproblemer/Dårlig Tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens!!
Håber der er nogle som kan hjælpe mig med min Golf 2 1.3 NZ 55 HK fra 1989.

Problemet er at når jeg om morgen skal ud og starte bilen har den meget svært ved at holde sig i gang, nogle gange så går den helt ud, især når der er koldt, andre gange ligger den på en sølle 500 - 700 omdrejninger og kan lige holde sig igang. Så efter cirka en 10-15 sekunder, går bilen fint, og der er ingen problemer. Jeg blev udlært mekaniker for et par måneder siden, og kan godt skrue bil, men den her er godt nok tricky.

Problemet kommer også hvergang jeg stiller bilen 1 time eller mere, og jo længere tid den står jo værre er det faktisk. Den går ikke på 3 cylinder, men lyder nærmest som om den ikke får benzin nok?

Jeg har skiftet tandrem, vandpumpe for et stykke tid siden, og der er kontrolleret for defekt toppakning, alle vakumslanger, og indsugningspakning, er også kigget igennem for revner.??
- Den tænder på alle 4 cylindre!

Der blev den 07-02-2013 skiftet tændrør, fordelerdæksel, rotor, tændkabler & vandtemperaturføler, men det hjalp ikke.


Håber i kan hjælpe mig :)!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Startproblemer/Dårlig Tomgang
  • #1   14. feb 2013 Chokeren i kaboratoren bliver vel ikke aktiveret?

  • #2   14. feb 2013 Det er en indsprøtningsmotor med 4 dyser, der sidder vel ikke choker så smiley

  • #3   14. feb 2013 Kan være tændingen som ikke er står helt hvor den skal, hvis du har rørt ved strømfordeleren. Kan også være tandremmen som står en halv tand ved siden af. Gik den fint, inden du skiftede rem ? Kan også være skidt i kaburatoren, de små dyser. Har du prøvet at give den noget kaburatorsprit ? Det kan sagtens fryse til. Det var bare et par forslag..

  • #4   14. feb 2013 Tændingsmærkerne står helt perfekt, og strømfordelerdækslet og rotor burde ikke få den til at fucke op, da det sidder som den gamle, har ikke løsnet de 2 bolte til hallgiver, så kan ikke se det skulle være det? :(.
    Den gik fint før remmen blev skiftet, det var bare service grunde nemlig, så det er kommet efter jeg har givet skiftet tingene mystisk vis, men alt sidder som det skal, og er originaldele samt tændrør sidder spændt osv.

    Har også givet den en masse karburatorsprit og en BellAd Rens, men det hjalp heller ikke


  • #5   14. feb 2013 De gamle ting er smidt ud desværre, da den gik fint i et stykke tiden, så det så jeg ikke nødvendigt at bruge. Men det må være noget andet der er opstået med tiden?

  • #6   14. feb 2013 Det lyder næsten som om, at benzintryk falder når den står stille. Kan der være et benzinrør der er en smule utæt, så den først skal opbygge tryk når du starter. Mvh. Gert

  • #7   15. feb 2013 Stoppet benzin filter og en justering af tændningen... Selvom du har sat den på mærkerne kan den godt stå en smule forkert...

Kommentér på:
Startproblemer/Dårlig Tomgang

Annonce