{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Golf 2 1,3 dårlig motorgang varm {{forumTopicSubject}}

Hey er ved og rode med en golf 2 1,3 fra 85 den starter fint når den er kold og varm, men tager udsættere hele tiden, går nogle gange ud i tomgang men kun periodisk. Bilen kører faktisk fint når den er kold, problemt opstår først når motoren får lidt temperatur.. Der er skiftet tændrør, kabler og vacum slanger... Har lagt mærke til en lille sort "dåse" der sidder bag karburator ind mod torpedopladen, der er ingen vacum slange på selvom det ser ud til der skal være en.. Karburator- flangen ser fin ud og kan ikke give sige, reagere ikke på lækagetest så må være tæt.. Nogen der har foreslog til hvad næste skridt er, tændspole?? Mvh Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 2 1,3 dårlig motorgang varm
  • #1   20. feb 2013 stel??

  • #2   20. feb 2013 Overvej at skifte tændspolen - jeg havde noget lig samme problemer med min passat. Det er desværre en svaghed, de gamle oliebaserede tændspoler har. Problemerne kommer meget periodiske og er næsten umulige at fejsøge. Dog kommer problemerne oftest når det er enten koldt eller fugtigt i vejret.

    Problemerne er:

    * Øget benzinforbrug
    * Ringe / hakkende acceleration
    * Går tit ud og er svær at starte igen
    * Lugt af benzin i kabinen
    * Kan finde på at gå på 3,2,1 cylinder

    Problemet løses ved at udskifte tændspolen til en ikke-oliebaseret = uoriginal smiley


  • #3   20. feb 2013 jeg tror at den den lille sorte dåse der ingen slanger er på er til din choker så jeg tænker næsten den køre med choker hele tiden

  • #4   20. feb 2013 Schokeren tror jeg ikke det er - er det med manual schoker, er der et kabel fra den til kabinen til at hive i. Er det med automat-schoker sidder den på siden af karburatoren og er forbundet til kølevandet. I schokerhuset sidder der en fjeder, der udvider sig når vandet bliver varmt, og derved lukker for schoker-effekten.

  • #5   20. feb 2013 Den er med auto choker:) når den KAN stå i tomgang og man giver minimal gas, altså lige rør gassen, så dør den og andre gange dør den bare man kobler ud.. Tak for svarene, så der lidt mere til fejlfinding i morge..

  • #6   20. feb 2013 Vil nu prøve med en ny tændspole i morgen.. Så vender jeg tilbage, hvad det giver af resultat:)

  • #7   20. feb 2013 når den er med auto choker er choker styret af vackum som nemt kunne være den ting som ikke er koblet til

  • #8   20. feb 2013 men ja den er osse styret af en fjeder som er styret af kølervandet

  • #9   20. feb 2013 Jeps - men - chokerhuset er meget svagt på den model. Kan sagtens være stoppet af ir = virker ikke. Afmonter evt chokerhuset for at efterse og rens. Pas på af og påløbsstudserne og skruerne ikke knækker.

  • #10   21. feb 2013 Nu har jeg fundet frem til det chokerhus, huset sidder på venstre side af karburatoren og der går en enkelt ledning ned til det, denne ledning har det mildt sagt skidt, da jeg rodede med det kunne jeg trække ledningen op at huset og der fuldte noget ståltråd med op, men sys ikke lige jeg kan gennemskue og få selve huset af, der sidder en stjerne skrue i top og i venstre side "set fra højre side af motoren" men kan ikke trække delen ud fra karburatoren.. Har taget billeder af det prøver om jeg kan ligge dem op herinde:)

  • #11   21. feb 2013 Ps. Tændspole var der ingen auto butikker der havde på lager i nærheden ..

  • #12   21. feb 2013 Der er iøvrigt tale om en pierburg 2e karburator, "står i toppen"

  • #13   22. feb 2013 Mener der sidder tre eller fire skruer rundt i kanten på thermostathuset. Men - du skal have karburatoren afmonteret for at kunne komme ordentligt til.

    Mit råd - ud til en hugger og køb en som du alligevel vil komme til at bruge til reservedele. Find gerne en, du selv kan få lov at afmontere. Så lærer du mest smiley

    Pierburg e-2 er også at finde i Opel. Så - der er mange af dem. En komplet karburator bør ikke koste mere end 500 kr i prima stand. Du kan evt forsøge at sætte den "nye" på og se om den skulle spille ok. Så beholder du bare din egen til reservedele smiley


Kommentér på:
Golf 2 1,3 dårlig motorgang varm

Annonce