{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.820 visninger | Oprettet:

Hjælp til Peugeot 206 - Kan ikke starte :-( {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Jeg har lidt problemer her, og vil høre jer, om en eller flere har erfaring med el-fejl på Peugeot?

Jeg har købt bilen, hvor den ikke kunne starte. Start motor kører, men alt el på bilen "flippede helt" som relæer der klikkede, og intet andet el virkede.

Jeg fandt ud af at stelledningen fra motor til karosseriet var irret over, og tænkte den er hurtig fikset. Jeg skiftede kablet, og alt el virkede igen, som blinklys, el-ruder, lys osv osv.

Bilen ville dog ikke starte. Jeg prøvede først at skifte det dobbelt relæ, der sidder under motor ECUén, men det hjalp ikke.

Herefter fik jeg en Peugeot tester på bilen (via en ven) hvor "live-dataerne" viste underlige værdier, som luft temperatur var -40 grader, og motor kørte i tomgang med 1370 omdr. osv.
Den meldte ingen fejlkoder, og vi kunne ikke komme til at kode nøgler, da tester ikke ville?

Jeg troede at motorcomputer, eller BSI boks måtte være brændt af, som følgeskade at det defekte stelkabel, og købte brugt motor ECU+BSI boks, tændingslås med nøgler og startspærrering og skiftede det, men det hjalp stadig ikke

Jeg fik Peugeot testeren på igen med de nye bokse, og livedata værdierne var det samme, og nøgler kunne stadig ikke kodes, og meldte stadig ikke om fejlkoder???

Jeg prøvede at hive diverse stik af motoren som ØD giver, tændspole, MAP sensor, og tester registrede stadig ingen fejl???

Er der en klog person der har et godt råd til dette, da jeg er lidt lost her???

PS. Enerti kontakt er i orden,alle stelforbindelser er renset af, alle sikringer er selvfølgelig gennemgået.

Systemet er et Bosch MP7.2, og jeg mener at motoren hedder NFZ

Mvh. Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Peugeot 206 - Kan ikke starte :-(
Kommentér på:
Hjælp til Peugeot 206 - Kan ikke starte :-(

Annonce