{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Installere fartpilot opel diesel {{forumTopicSubject}}

Hola alle

Jeg vil gerne påpege, at jeg absolut INTET kender til fartpiloter, udover at bruge dem. Jeg håber derfor, at I vil tilgive mine sikkert dumme spørgsmål. Jeg er her for at lære nyt - ikke for at pisse på de kloges sukkermad.

Så derfor:

Jeg overvejer at lade en fartpilot installere i en opel vectra 2.0 16v diesel fra 2000 - men - hvor besværligt er det at installere? Og - kan jeg bruge en fartpilot fra en benzin'er?

Nogen der kan give et par fif til hvordan jeg griber det an, inden jeg begynder, så jeg kan vurdere om det er besværet værd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Installere fartpilot opel diesel
  • #1   5. mar 2013 Hmmm
    1 - Du skal have ny venstre arm med fartpilot knapper.
    2 - der slal trækkes ledninger fra armen, bremsepedalen og en "frigears kontakt" på gearkassen ud til fortpilotboksen motorrummet
    3 - du skal have installeret fortpilot boksen i motorrummet
    4 - der skal en wire fra indsugningen (der hvor din speeder wire sidder) ned til fortpilot boksen.

    Det er den måde det er bygget på i min Omega B, ved jo ikke om der er andre smartere måder at gøre det på smiley


  • #3   5. mar 2013 ahh - så der går en ledning fra den nye "arm" ud til en boks i motorrummet. Denne boks er ligeledes forbundet til bremsepedal, speeder-wire, og gearkasse?

    Nu kan det sikkert godt være, at jeg spørger dumt - men - igen - jeg er jo her for at lære smiley

    Sidder der allerede sådan et stik til en frigears-kontakt på gearkassen?
    Hvad med bremsepedalen - sidder der allerede noget her, eller - er det nok "bare" at sætte den til en af bremselygterne?


  • #4   5. mar 2013 Jeg er bestemt ikke ekspert på området, men på min automatgear kasse der slår fartpiloten fra hvis jeg sætter den i N.
    Om der sidder en kontakt på i forvejen ved jeg ikke, og mht. til bremse funktionen så ville jeg tage den fra bremsepedalen, for ellers skal du til at trække ledning gennem hele bilen hvis du vælger at sætte den på bremselyset.


  • #5   5. mar 2013 ahh - jeg må vist et smut på biblioteket for at få fat i en Haynes værkstedsbog... eller - Er der nogle gode forslag til hvor jeg ellers kan finde noget info?

  • #6   5. mar 2013 men 1000 x tak for info til jer alle indtil videre smiley

  • #8   21. jan 2014 Du skal fjerne dækslet der sidder ovenpå rattet indmod speedometeret. der skal du kigge efter et lille firkantet stik i venstre side dvs samme side som blinklys armen sidder hvis det stik er der så skal du bare have koblingskontakten og den 4-bens bremselyskontakt org er kun 2-benet og de to skal så byttes rundt på så du får den 4-benet på også sidder der et stik ude i motorrummet formentligt nede ved venstre forhjul der sad det på min vectra b stc under min profil. og hvis du så har kabel gaspedal skal du bare sætte ledningerne til hvis du har en elektronisk speederpedal så skal fartpiloten kodes ind i bilen. smiley håber det hjalp ellers så skriv en pb. smiley

Kommentér på:
Installere fartpilot opel diesel

Annonce