996 visninger
|
Oprettet:
Installere fartpilot opel diesel {{forumTopicSubject}}
Hola alle
Jeg vil gerne påpege, at jeg absolut INTET kender til fartpiloter, udover at bruge dem. Jeg håber derfor, at I vil tilgive mine sikkert dumme spørgsmål. Jeg er her for at lære nyt - ikke for at pisse på de kloges sukkermad.
Så derfor:
Jeg overvejer at lade en fartpilot installere i en opel vectra 2.0 16v diesel fra 2000 - men - hvor besværligt er det at installere? Og - kan jeg bruge en fartpilot fra en benzin'er?
Nogen der kan give et par fif til hvordan jeg griber det an, inden jeg begynder, så jeg kan vurdere om det er besværet værd
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 104 Svar: 810
1 - Du skal have ny venstre arm med fartpilot knapper.
2 - der slal trækkes ledninger fra armen, bremsepedalen og en "frigears kontakt" på gearkassen ud til fortpilotboksen motorrummet
3 - du skal have installeret fortpilot boksen i motorrummet
4 - der skal en wire fra indsugningen (der hvor din speeder wire sidder) ned til fortpilot boksen.
Det er den måde det er bygget på i min Omega B, ved jo ikke om der er andre smartere måder at gøre det på
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Nu kan det sikkert godt være, at jeg spørger dumt - men - igen - jeg er jo her for at lære
Sidder der allerede sådan et stik til en frigears-kontakt på gearkassen?
Hvad med bremsepedalen - sidder der allerede noget her, eller - er det nok "bare" at sætte den til en af bremselygterne?
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 104 Svar: 810
Om der sidder en kontakt på i forvejen ved jeg ikke, og mht. til bremse funktionen så ville jeg tage den fra bremsepedalen, for ellers skal du til at trække ledning gennem hele bilen hvis du vælger at sætte den på bremselyset.
maj 2005
maj 2005
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 71
Installere fartpilot opel diesel