{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.858 visninger | Oprettet:

automat gearkasse overdrive problemer {{forumTopicSubject}}

hejsa.

min svigermor er den knap så glade ejer af en hyundai getz 1.4 med automat gearkasse, den gider ikke skifte i 4 ( overdrive ), og da bilen er købt for 3 måneder siden ordner mekaniker selvfølgelig det på hans regning. MEN han har skiftet in og output følere i gearkassen, skiftet olie ( der var ingen metalrester eller andet i ), og nu gør den det kun når den er kold, det skal siges at når den ikke gider gå i 4 så går den heller ikke længere ned en 2. mekanikeren har været nede ved verner mortensen i silkeborg som er hyundai forhandler, og de kunne heller ikke svare på problemet, er der nogen af jer der kender til fejlen? eller har en ide om hvad det kan være? mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  automat gearkasse overdrive problemer
  • #3   8. mar 2013 forhandleren er meget venlig, har stadig bilen og prøver alt hvad han kan, da han laver det på hans regning, og vi har fået utrolig god behandling, derfor spørger jeg her inde, og prøver at hjælpe ham, ligesom han virkelig hjælper os, og gør noget for os, ihvertfald IKKE sidste gang jeg sætter mine føder der

• Loosefaith
    Loosefaith Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #4   8. mar 2013 prøv og få skiftet ventil enhed i gear kassen da bare meget meget små partikler kan gøre så at der ikke kan komme olie tryk ud til de respektive steder.

men der er bare en ide, har nemlig prøvet det på en gammel mercer.

• #5   8. mar 2013 tak for et brugbart svar ! jeg snakker med ham i morgen og skriver dette

• #6   8. mar 2013 har man kontrolleret om gearkasse computeren er defekt?,det kan godt være fejlen

• #7   8. mar 2013 der har været en tester på, men den siger intet, jeg ved så ikke hvilken tester han har?

• #8   8. mar 2013 Nu har jeg aut.gear i mine supraer.Du skriver at der skiftet olie,er den på stregen når den kører?man skal altid måle når motoren køre uansat om den er varm eller kold.
    for det lyder såom der er for lidt olie på.
    skifter den opad istarten?Eller er den låst fast i gearet?

• #9   8. mar 2013 jeg ved kun hvad mekaniker har fortalt min svigermor, men jeg ringer til ham i morgen, så jeg har præcist svar på det ang olie.

den starter i 2 gear når den er kold, og skifter fint mellem det og 3, 1 og 4 er bare utilgængelige, har også prøvet at sætte den i første på gearvælgeren men den starter stadig i 2, har også slået overdrive fra, kørt op til de 110 og slået det til, men uden effekt

• #10   8. mar 2013 Så er det et tryk problem,enten er der for lidt olie i eller også er filteret stoppet eller som Loosfaith skriver ventilenheden som er defekt.
    Så der er lidt at søge på..

• #11   9. mar 2013 svigermor har lige ringet, der kommer helt ny gearkasse i på sælgers regning, så tror bare jeg tier stille smiley ellers mange tak for hjælpen!!

• #12   9. mar 2013 autogården frederiksdal i silkeborg, har simpelthen givet en kanon service og gjort alt for en glad kunde, bilen er købt for 3 mdr siden, og der har været fejl med gearkasse samt en føler i motor, alt dette er nu blevet skiftet/ bliver skiftet, på hans regning. stor applaus til rene rask her fra!!!

Kommentér på:
automat gearkasse overdrive problemer

Annonce