{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.808 visninger | Oprettet:

A3 - ABS fejl "uden for tollerance" {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har en fin lille Audi A3 1.8 fra 1996, jeg skal have synet og aflevere til en kammerat. - Men den driller mig ret meget mht. ABS'en.

Alle følere er skiftet, og forreste venstre ABS ring er skifter. Den bliver ved med at sige fejl på (G47) sensor, og har skiftet føleren to gange nu.

Først fik jeg fejlen <b>00283 - Omdrejningsføler venstre forhjul (G47)
04-10 - Mekanisk fejl - Periodisk</b>

og <b>00283 - Omdrejningsføler venstre forhjul (G47)
16-10 - Signal udenfor tolerance - Periodisk</b>

Skiftede som sagt så kransen, den var skæv og ret medtaget, og nu er den mekaniske fejl så væk..

Men denne vil bare ikke forsvinde <b>00283 - Omdrejningsføler venstre forhjul (G47)
16-10 - Signal udenfor tolerance - Periodisk</b>

Jeg har smidt ny føler på igen, igen. - ABS'sen fungerer fint, men kører jeg under de 20 km/t og bremser, så kan man høre ABS'en slår til, som om den bare ikke kan finde ud af det?

Hvad skal det sige, at signalet er udenfor tollerance?

Pft.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A3 - ABS fejl "uden for tollerance"
  • #1   12. mar 2013 Er kransen magen til den gamle du fik? Når den aktivere ABS i lav hastighed og du kan mærke det på pedalen. Så er det kransen den er gal med, kontroller afstand mellem føler og krans evt snavs osv? Det er ikke følerne der er noget galt med da det er en mekanisk periodisk fejl der er tilstede.

• #2   12. mar 2013 Tjek afstand mellem sensor og ring i for hold til højre side. ellers tjek dæk højde, og det er ikke nok og tjekke størrelse på dækket, af med dem og hen ved siden af hinanden

• #3   12. mar 2013 fejl 40 et eller andet sted, du har lavet en fejl.....

• #4   12. mar 2013 Nu er det ikke mig der har lavet det, men en mekaniker.

Nej, der er ikke mekanisk fejl. Og ja, kransen er magen til den gamle.

Nu undrer det mig så lidt, hvis afstanden skulle være for stor mellem føler og krans, for den er jo skruet fast i den bolt som den nu engang skal, og kan ikke justere afstanden...

Dækkene er fine, de er helt nye og sidder på originale A3 fælge.

• #5   12. mar 2013 Har samme problem med min. alle kranse er fine og ikke skæve eller lign. har skiftet alle 4 foelere. og den abs lampe vil bare ikke slukke:)

• #6   14. mar 2013 Er der brugt originale følere?? Jeg har prøvet hvor den meldte de fejl efter skift af en uoriginal føler, men med original føler passede pisset og fejlene kunne slettes.

• #7   14. mar 2013 jeg har uoriginale hele vejen rundt smiley men det burde da stadig virke.

• #8   15. mar 2013 En ny thansen føler er ihvertfald lige til at smide ud!!! Køb moget kvalitet så virker det meget bedre.

• #9   15. mar 2013 Har lige købt en ny føler, original. Må se når min kammerat får den smidt på. Tror også fejlen er føleren, uden for tolerance må vel betyde afstand til krans ikke er inden for... Ja, tolerance.

• #10   15. mar 2013 jeg har Fået alle 4 fra autobremsen. de to bagerste sidder så tæt på kransen at de næsten rammer. de rammer faktisk hvis jeg spænder bolten helt ind. så den skal bare lige lægges til smiley og foran er det fra Thansen. men de kostede 300kr stk? og mærket er delphi. så det burde ikke ændre sagen at give 600kr stk hos audi..

• #11   15. mar 2013 Så smid en tester på, og kør en tur samtidig, under målte værdier kan man se data km/h ud for hver enkelt føler, har prøvet et par gange hvor der kommer kunder som vil have slukket abs lampen fordi bilen skal til syn, og føleren er fra thansen ligeså god som den defekte, forresten en abs lampe skal som regel slukke sig selv når man triller en lille tur, hvis ikke der er fejl til stede.

• #12   15. mar 2013 Jeg kan ikke få en tester på min bil... OBD stikket er der ingen respons på? hvad kan det være. jeg tænker færdig styreboks evt?

• #13   16. mar 2013 Så kom der ny original føler på, og nu virker det.

• #14   16. mar 2013 hvad måtte du give for en original?

• #15   16. mar 2013 Jamen sammelagt løb det hele op i 1000 kr. Men det er fordi bagerste bremser skulle skiftes, da de sad fast og ikke var blevet smurt, så den havde høvlet klodserne ned i højre side og skiven var skæv.

Hvad selve føleren koster, ved jeg ikke. Får det til fornuftig pris gennem en kammerat, der også laver det for mig.

• #16   16. mar 2013 Okay forstår ikke det med bagbremserne. jeg havde dem skilt ad i januar og smurt dem osv... men forstår stadigvæk ikke hvorfor mit OBD stik ikke virker i min bil ?

• #17   16. mar 2013 Han sagde de ikke var blevet smurt i lang tid, for der var masser af rust. Han kunne dog se, at boltene havde fået sølvfedt.

Jamen jeg skrev jo det der med Revotech, at han nok har deaktiveret den mulighed, som på ham med Seaten.

• #18   16. mar 2013 Mærkeligt... men jeg har bare læst alle steder at det ikke skulle være muligt at slå fejludlæsningen fra på sådan en gammel bil?:) jo hvis han har klippet data ledningen i styreboksen. men så skal der ny boks på hvis det skal virke.

Kommentér på:
A3 - ABS fejl "uden for tollerance"

Annonce