{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.452 visninger | Oprettet:

Audi A3 1,8T - AGU hakker/hugger/trækker ujævnt {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har en Audi A3 1,8T fra år 2000 med 161.000km på bagen. Motorkode AGU.

Jeg har et seriøst problem som jeg ikke aner hvordan jeg skal løse, så håber på nogle gode råd herinde fra.
Bilen har endda været på et VW/Audi værksted, uden at mekanikeren kunne finde fejlen!

Okay, problemet er, at hvis man kører i 2. gear med 1000rpm og så træder sømmet i bund, så begynder bilen at accelerere, men med en masse nøk/hug. Det gør den til ca. 3000rpm hvorefter det ligesom stilner af, og den herefter trækker normalt. Det føles som om at de hug/nøk den laver er værst, lige når den får fuld ladetryk.
Det skal siges at motoren ikke direkte sætter ud, eller skyder, og de hug/nøk den laver er forholdsvis små. Men det er nok til at man kan mærke at trækket ikke er jævnt.

Der er ingen fejlkoder på bilen, tændspolerne fejler intet - det er tjekket, luftmasse måleren er ny, N75 ventilen er ny, og tændrørene er nye.

Jeg er fuldstændig på bar bund her. Og når ikke engang et værksted kan finde ud af hvad fejlen er, ja så ved jeg sgu ikke hvad jeg skal gøre. De havde en tester på, og kunne ikke se noget unormalt.

Er der nogle herinde der har et bud på hvad problemet kan være? Eller som har prøvet det samme?

Mvh. Kasper.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi A3 1,8T - AGU hakker/hugger/trækker ujævnt
  • #1   15. mar 2013 Sluttrin..svagt punkt på dem..kan få dem til at halte helt vildt og få dem til at svinge imellem at gå på 3 og 4 cylindere

• #2   15. mar 2013 Har de kun haft tester på eller har de også fejlsøgt på bilen som en Rigtig mekaniker ville gøre ?

• #3   15. mar 2013 min gamle bmw gjorde noget ligende, den meldte ikke fejl på tester og flere ting blev gået igennem - tændspoler, luftmassemåler samt koed prøvede at skifte styreboksen. men fejlen lå i en revnet 70 kroners luftslange til tomgangs motoren. ku være det var så lille et problem som at din tager falsk luft ind

• #4   15. mar 2013 Måske dine trykslanger smiley

• #5   15. mar 2013 Min den gjorde nøjagtig det samme, det var en ny turbo smiley

• #6   15. mar 2013 Casper M: Sluttrin? Også kaldet tændingsmodul?

Bandit: Der har både været tester på, og fysisk fejlsøgning.

Nicolai K: Ja det kan godt være, men det er sgu en svær ting at finde.

Mr. B: Det har jeg også tænkt på, hvis den nu suger falsk luft igennem dem.

STB: Det lyder satme ikke godt da smiley Hvordan fandt du ud af det? Det er jo ikke meget ved at skifte turbo'en, hvis den ikke fejler noget smiley

• #7   15. mar 2013 Hej kunne måske godt være dit tændningmodul eller tændspole?

• #8   15. mar 2013 Morten M: Hej Morten - tændspolerne fejler ikke noget, det er tjekket. Så måske sådan et tændingsmodul som jeg også før har hørt nævnt? Det er bare pisse irriterende at skifte ting som så viser sig ikke at fejle noget alligevel. Det er jo penge ud af vinduet. Men det kan være jeg skal prøve sådan et tændingsmodul - der er nok ikke andet for. Jeg håber sgu ikke det er turboen som STB nævner smiley

• #9   15. mar 2013 min har haft gjord det samme, samt min vens, det var på grund af at turbo'en var revnet og udstødningsmanifolden var revnet

• #10   15. mar 2013 Trolle.

Nu du nævner det der!!
    Så har jeg lagt mærke til at bilen "prutter" lidt når den er kold. Og det lyder som om at det kommer oppe fra turbo'en, eller forrøret. Det holder dog op når den bliver varm, og så siger den intet. Kunne det være mit problem???? smiley

Iøvrigt kan jeg også høre turbo'en suse når lader? Og også tydeligt høre at den "lufter ud" når jeg skifter gear? Er det normalt?

Bilen er forresten 100% standard.

• #11   15. mar 2013 så det 99% din turbo/manifold der er problemet ! smiley for så kommer lidt udstgas ud der og så kan lambdasonden ikke finde ud af det.. jeg fik skiftede mit så det var tæt og så hakkede den ikke smiley har ikke været udsat for at tændingsmondulet har gjord sådan eller tændspoler.. enten virker de ellers ik smiley

• #12   15. mar 2013 Trolle: Okay, tusind tak for svaret. Det kastede godt nok lidt lys over det hele. Så håber jeg satme at det er det. Men kan så lidt udstødningsgas virkelig forvirre lambdasonden? For det kan godt nok ikke været meget der kommer ud. Når den bliver varm kan jeg som sagt slet ikke høre det længere.

• #13   15. mar 2013 turboerne revner på tryksiden af møllen, så nå den bliver varm så tætner det lidt, men nå turboen laver bliver ballastede så trykker den udstgassen ud gennem revnerne, det der gør de os suser nå man giver gas.. der skal ikke meget til at gøre så den bare hakker lidt, men man kan se for det meste se ved at lyse op på turboen inde i mellem den der 2 steder de altid revner, lige ved wastegatenklappen (kan du se ved at tage forrøret af ) og så anden revne er at tage turboen af smiley

• #14   15. mar 2013 Trolle:

Okay - altså det ene sted de revner er ved wasteklappen som kan ses ved at lyse ind i turbo'en når man har pillet forrøret af. Hvor er det andet sted den kan revne så siger du?
    Ja jeg kan høre den hvæser lidt når den får gas, men det er ikke ret meget.

• #15   15. mar 2013 det andet sted er ved ingangen til turboen nede i den, man kan være heldig hvis man lyser godt op på selve turboen, tæt på der hvor den er boltede til manifolden at man kan se revnerne de meget små men de har meget at sige smiley

• #16   15. mar 2013 Trolle: Okay.
    Men hvis den nu er revnet på tryksiden. Så vil det vel ikke være udstødningsgasser som suser ud, og derved forvirrer lambdasonden. Så vil det vel være ladetryk?
    Det kunne så til gengæld godt tyde på at det er på udstødninssiden, siden jeg nu kan høre at den pludrer lidt når den er kold.

• #17   16. mar 2013 Det jeg mener med på tryksiden, det er på udstødning siden der hvor det kommer ind i turboen for der er os godt med tryk. udstødnings tryk og det der de fiser ud udstødnings gassen

• #18   16. mar 2013 Nå okay. Men min havde med at den hakkede og gik på 3 cylinder nogen gange og det var tændningmodul der var gået. Så tror også den kan lave andre nummer. Men prøv at finde en brugt eller hvis du kender en der har en bil med en 1,8t motor så hør om du ik må låne den inden. Neeeej det er ikke pga af turbo eller manifolden folkens selv om manifolden er flækket meget såvel den stadig gå som normalt men den vil bare ikke holde ladetrykket. Og det samme med turboen.

• #19   16. mar 2013 morten M der du sku lidt galt i byen med at bilen ikke vill hakke hvis manifolden og turboen er utæt smiley har så prøvet det på min ende 3 gang hvor turboen revnede og den begyndte og hakke.. straks efter jeg har skiftede turboen så kørte den perfekt igen ! samt min vens 1.8T den var revnede turbo og manifold. vi skiftede til nyt og den kørte perfekt igen.. og ja tændingsmondulet kan gøre den gå på 1-2-3 eller 4 cylendre, men sku ikke så den hakker. hakker kan skyldes tændrør og tændspole, men for det meste er det pga utæt turbo/ udstødningssystem før lambdasonden.. har prøvet det så mange gange nu efterhånden så kan meget nemt vær det der galt her

• #20   16. mar 2013 Jeg har idag prøvet at sætte et tændingsmodul på som jeg vidste virkede. Det gjorde ingen forskel. Det bakker så trolle endnu mere op i sin påstand. Og i og med jeg kan høre at den er utæt oppe omkring turbo'en.

Der sidder dog også et flexrør lige efter turbo'en har jeg fundet ud af, så det kan vel meget nemt være den som er utæt også? Men hvis det nu bare er den som er utæt, vil det så stadig kunne være problemet?

• #21   16. mar 2013 Ja flexrøret kan os godt gøre det. Bare det utæt før lambdasonden så kan det have noget af sige. Efter lambdasonden så det lidt li meget smiley

• #22   18. mar 2013 are sjovt for ved på min ejen var den flækket i manifolden og den kørte stadig som den skulle. og min storbrors manifold er total flækket og det er virkelig ekstremt meget og den køre som den skal.

• #23   18. mar 2013 Så i været heldige, har smadret 4 turboer på min ende 1.8t som er ved at bygges om nu og hver gang den var revnet kørte den af lort. Min vens turbo var revnede og den gjorde det samme. Og min anden a3, 18t er os revnede turbo og den er begyndt på at køre dårligere. Har prøvet det så mange gange.

• #24   19. nov 2014 Halløjsa, har du fundet ud af problemet skipper??? Har selv en 1.8t agu og det lyder til jeg har nøjagtig samme problem... Har også haft checket tændspoler og fået skiftet tændrør osv? Troede selv det var mit benzinfilter som var tilstoppet pga jeg har kørt med bell ADD og andre addetiver og det så har skubbet skidt og snavs op til filteret, men det er afvist... Og det samme med gasspjæld som muligvis ku være alt for beskidt... Men endnu er jeg på bar bund!!!

• #25   20. nov 2014 Hej Pershing.

Nej, jeg opgav at finde problemet. Selv de 2 VW mekanikere der har kigget på den, kunne ikke finde problemet. Tænkte også engang på det med brændstof filteret, men fik det ikke afprøvet, for gad ikke rode mere med det. Har i øvrigt også prøvet at rense gasspjældet. Det hjalp heller ikke på min.

• #26   24. nov 2017 fandt du fejlen

Kommentér på:
Audi A3 1,8T - AGU hakker/hugger/trækker ujævnt

Annonce