{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.819 visninger | Oprettet:

Andreas C
Andreas C
Tilmeldt:
16. mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21

Køleren bobler {{forumTopicSubject}}

Hej BG smiley
Nu har jeg fået min bil tilbage, efter jeg har haft den tømt for det vand jeg fik tanket..

Nu er det problem jeg så har, at det det lille dæksel bobler med vand, og det damper efter kørsel... Hvad er nu det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køleren bobler
  • #1   21. mar 2013 Luft i systemet...

    Vi aner jo intet om din dytbil.... hvad mærke det er, og hvorfor du har tømt den for vand...
    Kom nu med nogle brugbare facts, så tråden ikke bliver unødig lang med gætterier...

    smiley


  • #2   21. mar 2013 Det er sort!

  • Andreas C
    Andreas C Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #3   21. mar 2013 Haha sorry smiley

    - Nissan sunny 1993 1.4i 16v

    - Jeg købte den for 10 dage siden, og der var vand i reservedunken istedet for benzin (dum som jeg er tjekkede jeg det ikke og hældte det på) - den er blevet tømt hos en mekaniker, og har fået den tilbage i dag.

    Nu stiger temperaturen MEGET og helt op omkring det røde felt, medmindre jeg kører med meget lave omdrejninger...


  • #4   21. mar 2013 Jeg tro der er røget en toppakning

  • #6   21. mar 2013 Ja det vil også være mit forsigtige bud..... med toppakningen... man kunne jo fristes til at tro at der kun har været vand på motoren, siden der er vand i en reservedunk..

    Ærgeligt at mekanikeren ikke har været ops på det da han fik den ind, for går ud fra at du har fortalt ham historien....

    Hvis du mangler en motor til den, har jeg endda en stående.... smiley


  • Andreas C
    Andreas C Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #7   21. mar 2013 Har lige set den Benyamin... Det er bare mange bud på hva det er, på en gang..
    Er selvfølgelig klar over, man ikke kan gisne sig til hvad det er...

    Jeg gider ikke ofre mere på den, købte den for 4000 og fik det her lavet for 1200 kroner, så hvis ikke den kan køre mere, så skide være med det, så skrotter jeg den.. - Hvis jeg bare kører med den som den er nu hvor længe kan den så holde?


  • #8   21. mar 2013 Til den ikke vil mere..... smiley

  • Andreas C
    Andreas C Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #9   21. mar 2013 Haha godt ord igen smiley
    - Hvis jeg kører pænt, hvor længe kan den så holde??


  • #10   21. mar 2013 Det er svært at komme med et bud på,,, da man jo ikke ved hvornår den brister helt...
    Nogle gange kan man være heldig et køre længe,, og andre gange kommer det ret hurtigt...

    Men bruger den vand, eller er der vand i olien, og oser den med kraftig hvid røg osv....

    Hvis det ikke er fordi den har luft i systemet, eller en defekt termostat,,, så må man jo gå ud fra at den er frostsprængt...


  • Andreas C
    Andreas C Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #11   21. mar 2013 Kan man være sikker på det er toppakningen?
    - Jeg har lige købt noget kølervæske hos shell, men syntes den har det den skal have???

    - hvis det bare er luft i systemet, efter det med vandet, og tømning osv, går det så over af sig selv??? Vi skal til Lolland i weekenden fra København, så er spændt på om den holder?


  • #12   21. mar 2013 Har du fået målt om der er kølervæske på den og ikke bare rent vand...

    Mistanken fordi der er vand i en reservedunk.... bag i bilen.... det er der jo en grund til....
    Har du snakket med sælger om hvorfor der var vand i dunken....?

    Vi har jo haft nogle rimelige kolde dage her hvor jeg bor i de seneste 10 dage...


  • #13   21. mar 2013 Og nej det behøver ikke at være toppakningen...

  • #14   21. mar 2013 Altså der er forskel på om det bobler/vibrerer/ryster eller om det koger..

    piller man dækslet af så vil vandet være uroligt og det vil også løbe ud pga overtrykket, og hvis blæseren samtidig tænder så bliver det for alvor uroligt..


  • Andreas C
    Andreas C Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #15   21. mar 2013 Nej, jeg har nemlig ikke snakket med ham, har så heller ikke haft lyst fordi han lige har kostet mig en del fordi jeg jo tankede det... Så det vælger jeg at droppe smiley

    - men mistanken om vand i dunken bliver jo forstærket nu af temperaturer? - men nej har intet fået målt.. men det er blåligt ? (det er vel det der hedder cooling fluid) ???

    Jeg har NADA forstand på biler
    - Jeg skal vel ikke hælde kølervæsken ned i det dæksel hvor det bobler ud af , vel?


  • #16   21. mar 2013 Jo der kan du godt hælde det på...

    Men bruger den vand.. eller har du ikke prøvet at køre langt endnu...? så du har en fornemmelse..


  • Andreas C
    Andreas C Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #17   21. mar 2013 Har ikke kørt ret langt endnu..

    Hvor kommer man vand i??? (sorry men.. jeg er virkelig dum til motorer)


  • Andreas C
    Andreas C Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #19   21. mar 2013 Nu går jeg sku lige ud og kigger... brb.

  • #20   21. mar 2013 toppakningen er færdig, og grunden til der er vand i reservedunken er selvfølgelig fordi tidligere ejer fyldte vand på med jævne mellemrum- med andre ord, du har fået trukken trussen af.. smiley

  • Andreas C
    Andreas C Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #22   21. mar 2013 Ja tænker jeg også Peter...

    - Altså, kølervæsken er over max, så den er vel ok?

    - det dæksel jeg skruer af, som er forbundet til en lille gummidut ned til køleren og blæseren, og så til selve beholderen med det blå kølervæske, hvor meget vand skal jeg hælde i der?


  • #23   21. mar 2013 Køleren skal være fyldt HELT op og udluftet med 1:1 blanding mellem vand og kølevæske.

    ekspansionsbeholderen skal være fyldt op mellem min og max når motoren er KOLD


  • Andreas C
    Andreas C Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #24   21. mar 2013 Kørte sku ned til min mekaniker.. Den havde smidt alt kølervæsken, hvilket er derfor den kørte på reserverne og blev overvarm.. Så må jeg jo bare efterfylde hele tiden..
    Men han mente ikke, at toppakningen var røget, for han siger at så ville den have bøvset mere da vi fyldte på..


  • #25   21. mar 2013 1. Fyld kølervæske på i en 50/50 blanding med vand. Fyld indtil at du når til mellem max og minimum.
    2. Start bilen og lad dækslet være af. Den begynder sikkert og sluge noget mere kølervæske fordi at termostaten lukker op indtil motoren.
    3. Fyld på forsigtigt indtil at den ikke sluger mere. Den skal stadig være mellem max og minimum. Lad den så stå med dækslet af i et kvarter i tomgang.

    Det burde udlufte den totalt.


  • #26   21. mar 2013 Hvis den smider kølevæsken ud af ekspansionsbeholderen, så er det højst sandsynligt fordi der er et hul i toppakningen som sender kølevæsken ud pga kompression

Kommentér på:
Køleren bobler

Annonce