{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

batteri {{forumTopicSubject}}

Hej bg smiley

Jeg har en E30 touring fra 88
Og den har standard et 65 ampere batteri, og det er faldet sammen, så skal have et nyt, og jeg tænker om jeg sagtens kan smide et batteri i med flere ampere i uden at det gør nogen skade? Og hvis ja så hvad er max efter jeres mening? smiley

Og ville det hjælpe på at starte, og anlæg osv smiley

Mvh morten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  batteri
  • #1   27. mar 2013 Der sker ingenting. Du maser bare et så fysisk stort batteri ned som muligt. Og ja, startstrømmen er som oftest større på større batterier, hvilket vil give en nemmere start, plus at kapaciteten (Ah) er større, hvilket vil forøge din "spilletid" på anlægget uden at generatoren lader på batteriet (stoppet motor).

• #2   27. mar 2013 Så længe du holder dig til 12 volt så kan du smide så stort et batteri i som der er plads til.

Før var der kun et 47 ah i min seat. Nu har jeg et 74 ah varta i. smiley

• Alan M
    Alan M Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 5
    #3   27. mar 2013 Så dimensionen af kvadrat på ledninger har ikke noget at sige;)

Så hvis jeg har et ladeanlæg som er konstrueret til 45 amp batteri, og jeg tænker
    nu skal jeg fandme havde strøm til mit anlæg i lang tid F.eks 120 amp batteri og jeg derefter aflader det helt fordi jeg glemmer at slukke for det inden jeg går i seng. for derefter at starte bilen med en booster....

Så vil min ledninger ikke tage skade?

• #4   27. mar 2013 ledninger tager ikke skade. JO flere amH på dit batteri, jo mere kapacitet.

Du KAN overveje at sætte en anden generator på som laver en højere ladestrøm. Dette giver hurtigere opladning af batteriet når bilen er startet.

Ledningerne er ligeglade med om du har 47 amH eller 200amH batteri i

• Alan M
    Alan M Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 5
    #5   27. mar 2013 Okay, Hmm jeg er af en lidt anden overbevisning.

Men det er ud fra teoretisk synspunkt.

Nu ingen mudderkastning drenge! vi har alle forskellige synspunkter og holdninger.

Vil siger jeg ikke har oplevet det i praksis:)

• #6   27. mar 2013 Alan M
    Prøv at forklare hvor problemet skulle opstå...
    Et batterier og ledninger arbejder efter nogle fysiske regler som ikke har noget med synspunkter og holdninger at gøre.

• #7   27. mar 2013 Du kan jo sammenligne det lidt med tank størrelsen på bilen. Motoren er da ligeglad om du kan hælde 20 L mere en ny og større tank. smiley

• #8   28. mar 2013 Generatoren lader jo ikke med flere ampere end før. Den eneste forskel er at startstrømmen er højere, og batteriets genopladningstid er længere.

Kommentér på:
batteri

Annonce