1.341 visninger
|
Oprettet:
1,3 Rallye indsugning på 1,4 MPi {{forumTopicSubject}}
Jeg går, og leger med tanken om, at sætte en indsugning fra en Peugeot 106 1,3 Rallye over på min Peugeot 306 1,4 MPi.
Jeg har hørt og læst, at det sagtens skulle kunne lade sig gøre uden de store problemer, da det egentlig i bund og grund er samme motor.
- Er det rigtigt nok at den er lige til at sætte over på, og hvor meget skal jeg have med over?
- Jeg ved at der skal en flange adapter til, hvor kan man i så fald få sådan en fremstillet?
- Kan jeg komme igennem syn med modifikationen, eller skal jeg sætte den gamle indsugning på når den skal synes?
Vedhæftet billede af nuværende "setup"
apr 2005
Følger: 74 Følgere: 72 Biler: 4 Emner: 690 Svar: 6.313
aug 2007
Følger: 10 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 384
apr 2005
Følger: 74 Følgere: 72 Biler: 4 Emner: 690 Svar: 6.313
aug 2007
Følger: 10 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 384
Men evt prøv Hi-speed.dk Der er meget der er værd at vide på den hjemmeside. Bare tryk på "modeller" vælg "tuning" der efter.
jul 2010
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 302
Jeg har ikke rigtigt kunne finde noget på Hi-speed.dk omhandlende 1,3 indsugning på en TU3JP motor.
Antallet af heste er ikke det jeg går så meget efter, det er mere lyden, udseendenet og det faktum at jeg synes OEM "tuning" er awesome!
aug 2007
Følger: 10 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 384
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
Du kan komme ud i du skal bytte nogle ledn i stikne
Er den med vakuumpumpe til tomgangen (sidder under indsugningen med 2 slanger). Skal du have lavet nogle studse til de slanger. Og så have en adaptor til spjældet.
Har haft begge systemer da jeg roede med min ax. Først standard ax gti styring med vakuum og senere konverterede jeg den til 1300 styring og ledn.net med alle følere og spjæld osv fra en 1300 tilpasset axerens net til bilen. Det sidste fungerede bedst.
jul 2010
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 302
Sådan som du beskriver det lyder det som en ret så "besværlig" elle teknisk proces som ikke bare lige er til at kaste sig ud i - Er det også det?
Hvordan finder jeg forresten ud af om den er med stepmotor eller vakuumpumpe?
Jeg havde fået den opfattelse at det stort set bare var "plug n' play"
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
Men resten kræver lidt. Sidder der en lille sort klump i spjældet med et stik, fastgjort med 2 torx 20 er den med step. Sidder der en klump under manifolden med et stik og 2 slanger, de er omkring 20mm tykke. Så er den vakuum.
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
Jeg valgte til sidst at skrotte ax gtiens net og konvertere det til komplet 1300 net for at få ordentligt resultat.
jul 2010
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 302
Indtil videre mange tak for hjælpen.
Jeg vil lige finde ud af hvad jeg har i mit tilfælde i morgen.
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
jul 2010
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 302
Jeg kom egentlig til at tænke på om det er nødvendigt at tage spjældet med over, om jeg egentlig ikke bare kan bruge mit nuværende?
Så burde jeg vel ikke løbe ind i problemer med min ECU?
okt 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 66 Svar: 972
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
jul 2010
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 302
Det var dér, der skulle være en adapter!
Det var den jeg omtalte i begyndelsen: "- Jeg ved at der skal en flange adapter til, hvor kan man i så fald få sådan en fremstillet?"
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
1,3 Rallye indsugning på 1,4 MPi