{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.161 visninger | Oprettet:

søren r
søren r
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Erfaringer med Audi multitronic gearkasse {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har efaringer med holdbarheden.. Kører pt. i en A4 2,5tdi 163hk fra 2003. da vi købte den i december 2006 gik gearkassen i stykker ved 125.000 km. Der blev på garanti monteret en helt ny, og der har ingen problemer været de sidste 6 år og 70.000km. Vi er nu på jagt efter en ny bil og kigger efter Audi igen, bliver nok en 2,7 tdi omkring årgang 2010.
Er det et tilfælde at den gamle gik i stykker ved 125.000 eller er det en svaghed, hvis ja er det så løst på de nyere årgange.
Automatgearet har stor prioritet så min tvivl går på om vi skal købe Audi igen eller istedet gå efter f.eks. BMW med steptronic ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med Audi multitronic gearkasse
  • #1   5. apr 2013 Multitronic kræver tilvænning synes jeg. Se videoer på youtube med det smiley

Lidt speciel måde det fungere, sagt på en nem måde så det ligesom variomatik ligesom på en scooter smiley

• #2   5. apr 2013 den skal have nyt gearolie for hver 60.000 dette er meget vigtigt at det er blevet overholdt.

• #3   5. apr 2013 Det er SÅ lækker en gearkasse. Mere flydende bliver det bare ikke.
    Dog skal de vedligeholdes med gennemskylninger og udskiftning af olie efter bogen for at holde.

• #4   5. apr 2013 Min har kørt 200.000 uden problemer. Som de andre siger så SKAL de vedligeholdes ved max 60.000. Ikke 61.000.
    Er de det så er det en fin kasse. Men en 2010'er har da ikke Multitronic?

• #5   5. apr 2013 Har hørt man skal holde sig fra dem og nappe en triptronic, hvis man kan komme afsted med det, men har ingen erfarring med dem selv.

Casper M
    En scooter har sjældent variomagic, men mange knallerter har smiley

• #6   6. apr 2013 Har netop købt en 2010 A6, men valgte deres automatgear fra, fordi der er virkelig mange der har haft ballade med dem. - Specielt Multitr.

Triptr. er den nyere, og skulle vist, hvad jeg har hørt, være god nok.

• søren r
    søren r Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #7   6. apr 2013 Ok, jeg er selv meget begejstret for at køre med multitronic. Som jeg skrev så har jeg jo kørt med det de sidste 6.5 år. Havde dog bare en dårlig start, men heldigvis på garanti, det skulle dengang koste 70.000,- i Danmark for en ny gearkasse så den blev i stedet lavet i Tyskland, der kostede det det 54.000,-
    Kører med tiptronic i min Touareq, det fungerer også fint, specielt når man som mig tit har tung trailer bagefter, men multitronic er da mere lækkert at køre med, specielt når man snakker personbil. Vi har været meget glade for at køre med det. Hvis der skal leges lidt kan den jo også køres med manuelt skift.
    Bekymringerne går udelukkende på holdbarhed. Ville være lidt ked af at starte med en ny brugt bil der smed gearkassens ligesom vi prøvede med den vi har nu.

Kommentér på:
Erfaringer med Audi multitronic gearkasse

Annonce