{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MÅ JEG DET
  • #1   8. apr 2006 hvis ja. passer den så direkte over i? ::)

  • #2   8. apr 2006 for det første så "får" den jo lige 1000 kubik mere.
    mente du selv at politiet bare siger "pænt unge mand".

    derefter "får" du jo så lige 18 HK mere,men det tror jeg ikke de himler så meget op over endda...



  • #3   8. apr 2006 Mac F
    det passer ikke helt, ved motorskift må du ikke overskride 20% af den originale motoreffekt.


  • #4   9. apr 2006 Ligeså snart du laver en konstruktiv ændring så som montering af turbo/kompressor, opboring af cylindre, MOTOR SKIFT og lign. gælder 20% reglen.
    Den orginale motor må du tune på så meget du vil så længe du ikke laver konstruktive ændringer og overholder krav om støj og forurening


  • #5   9. apr 2006 Der er en hårfin grænse inde på fstyr.dk

  • #6   9. apr 2006 F.eks. hvis du polerer din ind- og udstødnings kanaler og lign. er ikke en konstruktiv ændring, hvis du bibeholder de orginale dele på biler er det heller ikke en konstruktiv ændring, med hensyn til luftfilteret tror jeg ikke det er, men man kan jo aldrig vide sig for sikker smiley

  • #7   9. apr 2006 Men nu skal man også passe på man ikke blander fstyr og told & skat.
    Fstyr sætter reglerne om hvornår bilen er lovlig
    Told & skat sætter afgiftreglerne på bilerne

    En bil som er tunet og som der ikke skal betales yderligere afgift af til told & skat er ikke nødvendigvis lovlig, ifølge fstyr.

    Det er en ren jungel af finde ud af, det eneste der er at gøre er at tage fat i de 2 instanser og fortælle dem om dit projekt


  • #8   9. apr 2006 kort og godt... ja du må godt.. der kører endda flere i landet,... så go for it.....

  • #9   9. apr 2006 20 % reglen gælder ved motorskift, og hvis du skifter gearkasse og krumtap. Man må tune lige så tosset man vil på org. motor, hvis den bare overholder forureningskravene, men de skal jo nok finde et eller andet og brokke sig over alligevel.. Og trykladning bliver anset som over 20% ligemeget hvor meget eller lidt tryk du kører med.

    Men du må godt smide en 2,8 vr6 motor i din G60 da 160*1,20 = 192 hk, dvs. at det er lige før du også må lægge en corrado 2,9 vr6 motor i, mener den har 190 eller 192 hk. Så det er bare om at komme igang mester, men den skal stadig synes med konstruktiv ændring, men det burde ikke være noget problem, og du skal ikke betale afgift.


  • #10   9. apr 2006 MAC F -> Der er noget du har fået HELT forkert fat i!!!!

    Ved motorskift gælder 20% grænsen, hvis ikke tror du så ik hele DK´s vognpark kørte med andre motorer? Jo det tror jeg vidst nok.
    Så ved motorskift gælder reglen med max 20% effektforøgelse.

    Men på din standardmotor må du lave alt hva du vil så længe man bibeholder den originale blok! (og måske top men det er jeg ikke sikker på!)

    Så MAC F du skal lige bytte om på dine påstande!

    Lasse


  • #11   9. apr 2006 Der er flere G60'ere der kører med vr6 motor her i landet, og der er også en del der har lavet et itr swap med deres vti i hkd, da itr motoren har 190 hk, og vti har 160, så det er også lige på den rigtige grænse med hk smiley

    Der har de bare fået det synet som konstruktiv ændring, og uden at betale afgift smiley


  • #12   10. apr 2006 20% reglen gælder kun ved udskiftinig af motor. På din originale motor må du tune den alt det du vil, så længe du overholder forureningsnormerne, og ikke laver konstruktive ændringer som der også er blevet skrevet... Det vil sige at skifte krumtap, topstykke, indsprøjtningsdysser og lign. Skifter du et filter sker der jo ikke det helt vilde ved det.. Hvor mange unge mennesker kører ikke rundt med et andet luftfilter?? smiley Men, du må ikke sætte en anden front på fra en model nyere.. Så er det identitetsskift, og så skal der betales afgift.. MEGA latterligt... hehe..
    Har du f.eks. en gammel golf 2 (hvor sidespejlet sidder helt henne ved B stolpen smiley og dui monterer sidespejle fra en faceliftet model, er der tale om et identitetsskiift, og der skal så betales afgift... (Men tror ikke det er noget de går op i... Jeg har hvertfald aldrig hørt om at der er nogen der skulle betale afgift pga det )


Kommentér på:
MÅ JEG DET

Annonce