Mercedes vito gear! {{forumTopicSubject}}
Hej derude...
Har en vito 110 TD fra 96-97...
Den kører og starter godt nok, men vil ikke tage fat i 3-4-5 gear!, den kommer ingen vejne hvis man starter i et af dem, men kører man vil den trække ok i 1, 2 og 3 gear.
Der ingen mislyde, klonk eller andet ved skift og jeg kan finde alle gear, men kan ikke skifte uden at koble ud og kobling er ikke stram og kan gå hele vejen fra top til bund.
Nå man starter og kører i 1 og 2 går det nogenlunde, men så går den op i omdr. (4000) Og falder igen (1500-2000) hvor den så gerne tager fat, men må man prøver at accelerer stiger omdr. Uden at trække og nå den så accelere går det lsngsomt!
Min mistanke er enten manglende gearolie, slidt kobling, forkert gearolie og/eller justering af geararm/kabler eller kobling??
Nogen der har prøvet dette før og ved hvad man skal gøre eller andet? Og hvis kobling skal justeres hvordan gøres dette, den er hydraulisk!..
Mvh og tak
nov 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 366
maj 2003
Følger: 146 Følgere: 139 Biler: 1 Emner: 298 Svar: 2.028
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 65 Svar: 1.879
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 15 Svar: 33
Nogen der ved fremgangsmåden, skal bremser luftes ud først og så kobling bagefter eller omvendt?..
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 15 Svar: 33
Så har du en hydraulisk kobling i samme system som bremser, udluft da det hele grundigt og skift samtidig bremsevædske. Det kan godt lade sig gøre ene mand på 2t, dog hurtigere og nemmere hvis man er 2.
Så sparet jeg da en masse mønt for nu og tid på en ny kobling!!...;-)
Mercedes vito gear!